Να και ένα καλό που έχει η πολύ γρήγορη εποχή μας με τα ξεσκονίσματα ολόκληρων μουσικών δεκαετιών μέσα σε ένα βράδυ. Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι λέω για να υποβαθμίσω όλη αυτή την σοφία και γνώση που ήρθε απότομα σε μουσικούς και μουσικόφιλους αλλά κυρίως για να υπογραμμίσω και να αναδείξω τα καλά μιας εποχής που βγαίνει πολλή μουσική και άμα έχεις σωστά τα αυτιά σου στημένα, ίσως να μπορέσεις να τον εντοπίσεις. Η Jazz στην χώρα μας ήταν και θα είναι ένα πολύ πονεμένο τοπίο έκφρασης. Σαφώς και μουσικοί όπως ο Κυριάκος Σφέτσας άνοιξαν τους δρόμους για να συνδεθεί η παράδοση με την σύγχρονη jazz και τον αυτοσχεδιασμό αλλά τι γίνεται με όλους αυτούς που επιμένουν να πειραματίζονται πάνω της;

Στο πικάπ έχω τον νέο δίσκο του ντράμερ Jan Van μαζί με τον βιολιστή Φώτη Σιώτα. Αυτοί οι δύο έχουν συνυπάρξει και στο Streams του 2021 στην Τεράνγκα Μπιτ αν θυμάστε. Εδώ αρέσκονται στο «Μεταπαραδοσιακή, σύγχρονη ορχηστρική μουσική από την Ελλάδα» και εγώ θα συμφωνήσω. Ο δίσκος στο σύνολο των 11 πλούσιων κομματιών συναρπάζει. Βάση η παραδοσιακή μουσική από την Βόρεια Ελλάδα μπλεγμένη με την αισθητική του Jan Van που έχεις την αίσθηση πως από τους κλασικούς παραδοσιακούς ρυθμούς ξεγλιστράει και παίζει σχεδόν ηλεκτρονικά σε big beat και breakbeat μοτίβα ενώ όλο το programming του υλικού του Folks Nowdays εξελίσσεται σε έξυπνους ελιγμούς και και φανταστικές λούπες που βγαίνουν σε ανοιξιάτικα ξέφωτα με την βοήθεια του Σιώτα. Κάτι που ακούγεται έντονα στο εξαιρετικό "Country Boy VS City Man". Τα τύμπανα είναι φωτιά και οι νότες βιολιού κοφτερές.

Ένα απο τα πιο ενδιαφέροντα με τον Jan Van είναι το σασπένς που επικρατεί σε κάθε αναγγελία νέας κυκλοφορίας απο το studio του αφού σχεδόν κάθε φορά ο ίδιος ανακαλύπτει νέα genres και παίζει σε διαφορετικά ταμπλό. Η παράδοση του πάει και το μόνο βέβαιο είναι ότι ο ίδιος προσεγγίζει με δικό του μοναδικό τρόπο το όλο βάρος της. Ο δίσκος είναι ταξιδιάρης, πολύ δυνατός, μίνιμαλ αλλά τόσο γεμάτος και σε αφήνει ευχαριστημένο, αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Η διαδικασία της δημιουργίας του άλμπουμ ξεκίνησε το 2022. Αφορμή υπήρξε η από κοινού (Γιαν & Φώτη) σύνθεση της μουσικής για την παράσταση της Έφης Θεοδώρου "Ρίζες από Βαμβάκι" (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2022). Το εξώφυλλο είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη, “Παίγνια”, ακουαρέλα σε χαρτί.

Άλλο ένα αστέρι απο την Same Difference Music σε digital, CD και βινύλιο.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured