search

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Label | Minos-EMI/Universal
Κυκλοφορία | 6/2015
Βαθμολογία | 5

 «Μα πού το ξέρω αυτό το όνομα;», ακούω ήδη κάποιους να αναρωτιούνται. Ας γίνουν λοιπόν οι συστάσεις, για όσους έχουν επιλεκτική μνήμη ή απλά δεν συγκαταλέγονται στους οπαδούς της περσινής τηλεοπτικής πραγματικότητας

Η Αρετή Κοσμίδου έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της (και τη διάκρισή της, τελικά) στην πρώτη σαιζόν του The Voice. Δεν ήταν άλλωστε δύσκολο να ξεχωρίσει, έμοιαζε σαν τη μύγα μες το γάλα: φανατική προτίμηση στο ξένο τραγούδι, επί σκηνής περσόνα που –όπως είχε ειπωθεί και στην εκπομπή– ήταν εκείνη του αερικού, μα και ερμηνεία συναισθηματικά φορτισμένη όσο και εύθραυστη, με κάτι το απροσδιόριστο, το οποίο έκανε τη μαζική πλειονότητα των θεατών να της δίνουν τη συμπάθειά τους και (κατά συνέπεια) ψήφους.

Το γεγονός πως όλα αυτά τα παρήγαγε μια κοπέλα μόλις 16 χρονών εντυπωσίαζε, σε έβαζε όμως και σε σκέψεις για την εξέλιξή της. Τι θέση θα είχε, ας πούμε, μια τέτοια παρουσία στην εγχώρια μουσική σφαίρα, στην οποία μοιάζει ξένο σώμα; Θα έβρισκε ανθρώπους που θα μπορούσαν να την πλαισιώσουν, βοηθώντας το χάρισμά της να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο; Η απόφασή της να σπουδάσει μουσική στο εξωτερικό παρατείνει τις απαντήσεις στα παραπάνω, οι οποίες μπορεί βέβαια να μην έρθουν και ποτέ. Σύμφωνα άλλωστε με δηλώσεις της ίδιας, θα προσπαθήσει για μια καριέρα εκτός Ελλάδας· αρκετά λογικό, μιας και ο ηχητικός της προσανατολισμός βρίσκεται πιο κοντά σε εκείνη την αγορά.

Πριν πάντως γίνουν όλα αυτά, πρόλαβε να κυκλοφορήσει και έναν δίσκο εδώ, σε αγγλικό στίχο, πλην του τραγουδιού "Φτάνει", το οποίο ερμηνεύει ντουέτο με τον Πάνο Μουζουράκη (βασικά είναι το "No More", με αλλαγμένα λόγια). Και είναι βέβαια εμφανές πως πρόκειται για μια επιλογή που έγινε προκειμένου να μπορέσει το Distance να βγάλει ένα single λίγο πιο βατό για τον μέσο Έλληνα. Το υπόλοιπο άλμπουμ φανερώνει διαθέσεις λυρικού rock, δίνοντας έμφαση στις μελωδίες και σε ήχους που χαϊδεύουν τα αυτιά και προσπαθούν να φέρουν στο επίκεντρο το μεγάλο ατού της Κοσμίδου: τη χαρακτηριστική της φωνή. Και πιστοποιείται εύκολα, από την πρώτη κιόλας ακρόαση, αυτή η αξία του λαρυγγιού της. 

Εξίσου εμφανές, όμως, γίνεται και το γεγονός ότι το υλικό του Distance δεν αποτελεί προϊόν στιβαρής τραγουδοποιίας: λείπει ο παράγοντας-έκπληξη, αλλά και η όποια χαρακτηριστική ταυτότητα θα το βοηθούσε να ξεχωρίσει, διεκδικώντας περισσότερες ακροάσεις. 

Τις παρούσες μελωδίες, δηλαδή, τις έχουμε ακούσει πάμπολλες φορές στο παρελθόν και μάλιστα σε καλύτερες εκδοχές, ενώ η γενικότερη αίσθηση που εκλύει ο δίσκος είναι πως έχει κολλήσει στη βρετανική κιθαριστική μουσική των late 1990s/mid-'00s, αναμασώντας παράλληλα διάφορα folk rock κλισέ, δίχως καμία διάθεση εξέλιξής τους. Ο Μανώλης Φάμελλος, βέβαια –που επιστρατεύτηκε για να βοηθήσει την Κοσμίδου να πραγματώσει το καλλιτεχνικό της όραμα– είναι άνθρωπος που θεωρητικά πληροί τις προϋποθέσεις για μια τέτοια συνεργασία. Όμως η παρουσία του δεν εξασφάλισε το απαιτούμενο «χαλί» πάνω στο οποίο θα μπορούσε να πατήσει η τραγουδίστρια για να διογκώσει την καλλιτεχνική της περσόνα. 

Με τι μένουμε, λοιπόν, μετά την ακρόαση των 40 λεπτών του Distance; Με μια αίσθηση του γνώριμου, με μια επιβεβαίωση πως η Αρετή Κοσμίδου διαθέτει φωνή και ερμηνευτικά χαρίσματα που μπορούν πράγματι να την πάνε μακριά, μα και με τη σκληρή διαπίστωση πως αυτά δεν αρκούν, εάν σε έναν δίσκο λείπουν τα αξιομνημόνευτα τραγούδια. Για μια κοπέλα πάντως που ακόμα δεν έχει γίνει 18 χρονών, ένα τέτοιο αποτέλεσμα μπορεί να αποδειχθεί πολύ καλή εμπειρία, για το πού θα κινηθεί μελλοντικά. Και φωνητικά, μα κυρίως συνθετικά.

 

 


ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΛΜΠΟΥΜ

Sin Boy - KaGuRas

Χάρης Συμβουλίδης

Batushka - Hospodi

Χάρης Συμβουλίδης

Batushka - Panihida

Χάρης Συμβουλίδης

Order Of The Ebon Hand - VII: The Chariot

Χρυσόστομος Τσαπραΐλης

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

The Sisters Of Mercy + A.A. Williams

Ο Andrew Eldritch έλειπε από τη σκηνή, πιάνοντας τις γωνίες της, ενώ ξεχνούσε ή μασούσε στίχους.…

Delinquent Habits: Σπρώχνουμε το χιπ χοπ σε μια εμψυχωτική κατεύθυνση...

Eπιστρέφουν στην Αθήνα με τις mariachi τρομπέτες και τα βροντερά τους μπάσα στην 5η ημέρα του…

Νέες περιπέτειες για τον τραγουδιστή των Rammstein

Δείτε το βιντεοκλίπ των Lindemann για το "Steh Auf" 

The Soft Moon + Jay Glass Dubs, Kalte Nacht

Ο Luis Vasquez αλώνισε στη σκηνή του Temple σε μια χορογραφία γεμάτη καπνό και σκοτεινιά,…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Depeche Mode: This Song Is Not About You

Κάθε φορά που το ακούς θυμάσαι τον πρώτο σου έρωτα: ήσουν Γ’ γυμνασίου και γέμιζες το θρανίο με…

Νοοτροπία και διαφωνία στους λιμένες του indie

Στη σημερινή διάσταση του indie, ο καλλιτέχνης υπάρχει μόνο για τον εαυτό του, δίχως πια να…

Bruce Springsteen: «We Will Take Care Of Our Own»

Εστιάζοντας τα τραγούδια του σε φιγούρες που έτειναν προς το περιθώριο, έγινε ένας από τους…

15 χρόνια για το Funeral των Arcade Fire

Υπήρξε ένας ορμητικός χείμαρρος συναισθηματικής κάθαρσης, αλλά και ένα σοκ για το ανεξάρτητο…