View More

Νότης Μαυρουδής - Στην Ηχώ του Έρωτα

Label
Corifeo / Eros
Κυκλοφορία
Μαϊ-02
Βαθμολογία
6
Κείμενο: Σωτηρία Μάλφα

Ξεκαθαρισμένες εξ αρχής οι προθέσεις του Νότη Μαυρουδή -όχι μόνο εξ αρχής αυτού του δίσκου, αλλά σε όλη τη δισκογραφία του. Η μουσική φιλοσοφία του, ο ήχος που αναζητά και το ιδιαίτερο ήθος και ύφος των τραγουδιών βρίσκονται σε πολύ περασμένες δεκαετίες. Υπερβολικά λιτές ενορχηστρώσεις, προβολή του στίχου, λυρική ατμόσφαιρα, αποφυγή οποιασδήποτε κλιμάκωσης και η λέξη "ελληνικό έντεχνο τραγούδι", με ότι αυτό συνεπάγεται (ναι, και τα στεγανά του) αποτελούν τις ενδείξεις κοινής προέλευσης των δεκατριών τραγουδιών και του ένα ορχηστρικού του νέου του δίσκου, που έρχεται έξι χρόνια μετά τις "Ζωές από Μετάξι". Μουσική εξαγνισμένη και γαλήνια, στίχοι (των Γιώργου Κορδέλλα, Σμαρώς Παπαδοπούλου, Άρη Δαβαράκη, Τάσου Σαμαρτζή, Τατιάνας Λύγαρη, Αγαθής Δημητρούκα και Μαρίας Θάνογλου) που υπηρετούν την εσωτερική ισορροπία του συνθέτη και αναδεικνύουν παράλληλα την ευαισθησία και τη λεπτότητα των ήχων που κινούνται στις ράγες τις μέχρι τώρα δισκογραφίας του. Στο πιο λυρικό τους μάλιστα είναι ίσως πιο επιτυχημένες από τις λαϊκομπαλλαντοειδείς εκφάνσεις τους.Στην "Ηχώ του Έρωτα" παρελαύνει η αφρόκρεμα του ελληνικού έντεχνου: Έλλη Πασπαλά, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρις Αλεξίου, Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Λιζέτα Καλημέρη και Σοφία Μαυρογεννίδου που υποτάσσονται κυριολεκτικά στις διαμορφωμένες συντεταγμένες που υπαγορεύει ο Νότης Μαυρουδής. Εντούτοις, κάποια στιγμή θα πρέπει κι ο ίδιος να αφήσει πιο ελεύθερα τα τραγούδια από τις έντεχνες φόρμες που έχει δημιουργήσει χρόνια τώρα και υπηρετει και που κρατά τα τραγούδια ερμητικά κλεισμένα στην ίδια σκιά. Από την άλλη, ουδείς διαφωνεί ότι στο είδος του, όπως το υπηρετεί, ανήκει στην μικρή μειοψηφία όσων δεν προκαλούν βαρεμάρα. Αν λοιπόν η χαλαρωτική, εκλεκτική, αρμονική, διαχρονική λιτότητα κρίνεται ως απαραίτητο διάλειμμα για τα πιο σύγχρονα ακούσματά σας, το συγκεκριμένο album θα σας κρατήσει ιδανική συντροφιά. Στα χέρια του, όπως και στα χέρια πιο προοδευτικών δημιουργών (βλ. θανάση Παπακωνσταντίνου) η λέξη "έντεχνο" δεν γίνεται αφορμή για χασμουρητά. Και η γραμμή είναι λεπτή, αρκεί κάποιος να έχει την παιδεία, τα ακούσματα, αλλά και τη διάθεση για να κάνει το διαχωρισμό.

 
Top