Από το '95, όταν και κυκλοφόρησε ο πρώτος του προσωπικός δίσκος με τίτλο "Πικρό Φιλί", ο Γεράσιμος Ανδρεάτος ξεχώρισε για την ικανότητά του να αναδεικνύει ακόμα και τις μέτριες συνθέσεις, καθότι στο σημερινό λαϊκό τραγούδι, οι πραγματικά ξεχωριστές λαϊκές συνθέσεις είναι ελάχιστες και τα περιθώρια αδιάβατων δρόμων -τηρώντας μάλιστα την αυστηρό τελετουργικό του- είναι πολύ περιορισμένα. Μιλάμε για το λαϊκό τραγούδι που λες και ξεπήδησε από τη δεκαετία του 60, που δεν περιορίζεται στα ερωτικά σκαμπανευάσματα, αλλά πετάγεται μέχει τις κακουχίες της ξενιτιάς χωρίς να φαντάζει γραφικό ή σε μεγάλο βαθμό επιτηδευμένο, και αυτό κατά ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στην φωνή του ιδίου. Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος διαθέτει μια αυθεντική και (λες και) βιωμένη λαϊκότητα, ένα φωνητικό βάρος που φέρει συνθετικές εικόνες, ερεθίσματα και ερμηνευτικές τεχνοτροπίες παλαιότερες.Όλα, λοιπόν, "πολύτιμα" στην τέταρτή του δισκογραφική δουλειά; Θα το θέλαμε πολύ, αλλά κατά ένα μεγάλο μέρος τους ναι. Βλέπετε, ο Παντελής Θαλασσινός που ανέλαβε το συνθετικό μέρος (τους στίχους έγραψαν οι Μιχάλης Γκανάς, Θοδωρής Γκόνης, Μάνος Ελευθερίου και Ηλίας Κατσούλης), του έδωσε μερικά ακριβά τραγούδια (και ορισμένα αδιάφορα), τα οποία μπολιάστηκαν με ουκ ολίγα όργανα: Κλαρίνο, τρομπέτα, φαγκότο, φλάουτο, σαντούρι, λαούτο, βιολί, ούτι, νέι, κανονάκι, μπαγλαμάς, τζουρά, μπουζούκι, ακορντεόν, φυσαρμόνικα, μαντολίνο και βιολοντσέλο... Παρά την "εθνική οργάνων", όμως, το ύφος του album είναι προκαθορισμένο. Αυτή τη φορά κινείται σε πιο χαλαρά και μπαλλαντιέρικα μοτίβα με έντονη τη γεύση της νοσταλγίας της Ελλάδας του 60. Κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν γραφτεί και ερμηνευτεί τότε. Το "Ολα Πολύτιμα" περιλαμβάνει δεκαεπτά καλά τραγούδια λαϊκής μπαλλάντας, όπου μπλέκεται αυτή η πλευρά του Παντελή Θαλασσινού (γνωστός ο τρόπος γραφής του) και οι ερμηνευτικές ικανότητες του Γεράσιμου Ανδρεάτου, ο οποίος πλαισιώνεται στα φωνητικά από τη Σοφία Παπάζογλου, αλλά και τη Δέσποινα Ολυμπίου που συναντήσαμε πρόσφατα στις δισκοκριτικές μας. Ο Παντελής Θαλασσινός ερμηνεύει το Μες στα συντρίμια μου, ενώ παρέα με τον Γεράσιμο Ανδρεάτο τραγουδά το κομμάτι Στης Χαλιμάς το περιβόλι. Εξ όσων έχουμε ήδη πει θα έχετε ήδη διαπιστώσει ότι το "Ολα Πολύτιμα" δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας και έχει εξ αρχής ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του, λαμβάνοντας και το ρίσκο του "παρωχημένου". Πολύ χαιρόμαστε που δεν το διαπιστώσαμε. Θέλετε η λαϊκή ευαισθησία δημιουργού και ερμηνευτή, θέλετε το νοσταλγικό άρωμα, θέλετε κομμάτια όπως το ομώνυμο, το "Τράβα Καρδούλα Μου", το "Μες Τα Συντρίμμια Μου", το "Γράμμα" και το πολύ όμορφο, μοναχικό και ευαίσθητο "Να Πιω Από Το Ποτήρι Σου", όσα και να είναι τα στιχουργικά κλισέ, το μόνο που σου έρχεται στο μυαλό είναι ότι μια τόσο όμορφη φωνή είχε αυτή τη φορά την ευκαιρία να πει μερικές συνθέσεις που πραγματικά αξίζουν. Τι κρίμα που δε γεννήθηκε στην κατάλληλη εποχή...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured