ΓΙΑΝ ΒΑΝ & Παύλος Παυλίδης - Κακό Ποίημα ΕΡ

Electro pop που φροντίζει να κρατά τις ισορροπίες ανάμεσα στην οπτιμιστική διάθεση και στο γκροτέσκο, επιβεβαιώνοντας όσους πιστεύουμε στη συνέχεια και στην εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού...

Label
ανεξάρτητη έκδοση
Κυκλοφορία
3/2019
Βαθμολογία
7,5
Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Τσεκάρω πάντα τις δουλειές του Γιάννη Αγγελόπουλου, και πάντα τις βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες. Είτε ως Jan Van de Engel, είτε ως ΓΙΑΝ ΒΑΝ, ο πολυπρόσωπος συνθέτης και ντράμερ έχει κάθε φορά κάτι διαφορετικό να προτείνει, αλλά και το αισθητήριο να επιλέγει τους κατάλληλους συνεργάτες για να το φέρει σε πέρας.

Έπειτα από μια εξερεύνηση πιθανών τρόπων συνύπαρξης της δημοτικής παράδοσης με την τζαζ (με ναυαρχίδα το έξοχο ΓΙΑΝ ΒΑΝ του 2015), ο Αγγελόπουλος επιστρέφει κατά κάποιον τρόπο στους συνθετικούς ήχους που χρησιμοποίησε στο ντεμπούτο του Misspent το 2010. Όμως κάπου εκεί εξαντλείται η όποια συγγένεια ανάμεσα στις δύο κυκλοφορίες, καθώς το Κακό Ποίημα διαθέτει έναν δικό του, αρκετά διαφοροποιημένο χαρακτήρα· και εύκολα αναδεικνύεται ως ένας ακόμη άσσος στο μανίκι του ΓΙΑΝ ΒΑΝ.

Στην εξίσωση, τούτη τη φορά, μπαίνουν διαφορετικές μεταβλητές, οδηγώντας έτσι σε μια πολύ διαφορετική λύση. Υπάρχει κατ’ αρχάς η συνεργασία της μαρκίζας, ο Παύλος Παυλίδης. Ο οποίος αναλαμβάνει εδώ τις ερμηνείες, προσδίδοντας στο άκουσμα κάποιες ανάσες οικειότητας. Υπάρχει επίσης ο Χρήστος Λαϊνάς στον κομβικό ρόλο του παραγωγού, γνωστός για το χαρακτηριστικό «άγγιγμά» του σε ό,τι αφορά τον ηλεκτρονικά παραγόμενο και επεξεργαζόμενο ήχο. Σημαντική η συμβολή σε αυτό το πεδίο και του Κωστή Χριστοδούλου, που με τα σύνθια του ντύνει μεγάλο μέρος της δουλειάς. Και, τέλος, είναι και οι στίχοι του Ευθύμη Φιλίππου σε 3 τραγούδια –στίχοι που εκπέμπουν το δικό τους σήμα, όχι άσχετο με την «πρωινή» δουλειά του στο πεδίο των κινηματογραφικών σεναρίων.

Η συνολική αίσθηση που αφήνει τούτο το EP με τα 6 τραγούδια (θα το βρείτε και σε βινύλιο στο Bandcamp) είναι εκείνη μιας electro pop η οποία φροντίζει να κρατά τις ισορροπίες ανάμεσα στο φως και στη σκιά. Από τη μια τα “Ιδεατός Ειμαιαυτός”, “Να Να Να Να” και “Κλωστή”, σε στίχους του Αγγελόπουλου, μεταφέρουν εικόνες της πόλης και μια οπτιμιστική διάθεση. Κι απ’ την άλλη τα “Τι Ωραίο Φαί”, “Μεσήλικες” και “Κακό Ποίημα”, σε στίχους του Φιλίππου, ναι μεν βρίσκονται εντός του ίδιου ηχητικού κλίματος, κρύβουν όμως και κάποιες (γενναίες ενίοτε) δόσεις παραξενιάς και γκροτέσκο, που οδηγούν τα πράγματα με διαθέσεις αμφίσημες. Ξεχωρίζω την “Κλωστή” ως την πλέον άρτια και συγκινητική στιγμή της δουλειάς, αλλά και την ανατριχιαστική αφήγηση του Αχιλλέα Κυριακίδη στο ομώνυμο και ακροτελεύτιο κομμάτι του άλμπουμ.

Εκείνο που διέπει το Κακό Ποίημα και που το καθιστά ιδιαίτερα απολαυστικό –αλλά και άμεσο, ως ακρόαμα– είναι ένα πολύ ζωηρό παιχνίδι με τις εικόνες που δημιουργούνται, όχι μόνο μέσω των στίχων, μα σε άρρηκτο συνδυασμό και με τους ήχους. Βεβαίως παραμένουν οι λόγοι που επιτρέπουν να αναφερθεί κανείς για ακόμα μία φορά στην ικανότητα του Γιάννη Αγγελόπουλου να παντρεύει λογιών-λογιών νύξεις και αναφορές (χιπ χοπ, world και funk είναι μόνο κάποια από τα υφολογικά συστατικά της δουλειάς). Και να το κάνει αυτό με τρόπους που μαρτυρούν όχι μόνο γνώση, αλλά κυρίως αφοσίωση και φαντασία.

Είναι νομίζω η περίπτωσή του μία από εκείνες που μάς κάνουν να πιστεύουμε στη συνέχεια και στην εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού. Ακριβώς επειδή τις όσες δυνατότητες άφηνε να διαφανούν στο ξεκίνημά του, όχι μόνο τις πολλαπλασίασε, αλλά τις μετατρέπει έκτοτε σταθερά και μεθοδικά σε πραγματικότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το ντεμπούτο της αθηναϊκής μπάντας είναι ένα συναπάντημα διαφόρων λαμπρών εκφάνσεων των blues με
Δεν είναι πια οι οργισμένοι νέοι των πρώτων άλμπουμ, αλλά δεν επαναπαύονται και στα σίγουρα: έχουν

Δεν υπάρχει διάθεση για ρίσκα, αλλά η μπάντα παίζει με γνώση της «μαύρης» παράδοσης και η Γεωργία

FEATURED TODAY

Άσχετα με το αν είναι τελικά πολεμιστές του αυτοκινητόδρομου ή πλατωνικοί της λεωφόρου, η φοβερή παρέα του Leighton Koizumi έδωσε μία (ακόμα) καταιγιστική ...
Αν και η προσέλευση κρίνεται τελικά μάλλον χλιαρή, o δυναμικά ανερχόμενος Αθηναίος δημιουργός έδωσε μια καίρια συναυλία στο Six d.o.g.s., δείχνοντας ότι η ...
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή

HOT STORIES

Επιστροφή-έκπληξη, με νέο δίσκο και ηχηρό μήνυμα ενάντια στην οπλοκατοχή στην Αμερική
Top
0
Shares
0
Shares
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…