Μετά από τον περσινό εισπρακτικό θρίαμβο του The Grinch με τον Jim Carrey, ο Ron Howard επιστρέφει φέτος με μια ταινία που το Hollywood αγαπά να κάνει (και να βλέπει). Το A Beautiful Mind χαίρει ενός συγκλονιστικού πρωταγωνιστή και μιας ενδιαφέρουσας ‘αναπηρικής’ ανθρώπινης ιστορίας. Η δυναμή της σκέψης του χαρισματικού αλλά σχιζοφρενή, νομπελίστα μαθηματικού John Nash και ο θρίαμβος της καρδιάς πάνω στο πνεύμα, είναι ικανά να συγκινήσουν πρωτίστως το κοινό και δευτερευόντως και τα Oscar. Το A Beautiful Mind ειναι υποψήφιο σε 8 βασικές κατηγορίες, μεταξύ αυτών και για τη μουσική του James Horner.

Ο Horner βρίσκεται σχεδόν 20 χρόνια στο χώρο και οι περισσότερο ενδιαφέρουσες δουλειές του σφράγισαν επιτυχίες του `90, όπως το Braveheart, Apollo 13 (διπλή υποψηφιότητα για Oscar το 1995, το έχασε απο το Il Postino του Luis Bacalov), The Devil’s Own και φυσικα το Titanic για το οποίο πήρε και το Oscar μουσικής και τραγουδιού το `97. Παρολ’αυτά μετα το 1998 υπογράφει τη μια μετριότητα μετά την άλλη (Deep Impact, The Mask of Zorro, Bicentennial Man, The Perfect Storm). Το A Beautiful Mind αποτελεί μια σχετική εξαίρεση.

Το άλμπουμ ξεκινά με το A Kaleidoscope of Mathematics. Η δυναμική του πιάνου με την ορχήστα να συνηγορεί και μια αιθέρια φωνή (Charlotte Church) στο background, ακούγονται γνωστά. Η σύνθεση θυμίζει ακριβώς το μουσικό θέμα του Bicentennial Man και η χρήση φωνητικών τη Sissel από το soundtrack του Titanic. Και να σκεφτεί κανείς οτι το συγκεκριμένο κομμάτι ειναι και το highlight του άλμπουμ! Το μοτίβο επαναλαμβάνεται και στο Creating "Governing Dynamics".

Στη συνέχεια ο Horner προσεγγίζοντας κατάλληλα τη σκοτεινή πλευρά του Nash συνθέτει μελαγχολικά θέματα υποβοηθούμενα από τα έγχορδα της ορχήστρας, συμβάλλοντας στην ατμόσφαιρα της ταινίας (Nash Descends Into Parcher's World, Alicia Discovers Nash's Dark World). Αλλωστε οφείλουμε να ομολογήσουμε πως, ενώ η μουσική στο άλμπουμ ακούγεται υπέρ του δέοντος μονότονη στην ταινία λειτουργεί θαυμάσια. Αυτός είναι και ο λόγος που το συγκεκριμένο score αποτελεί κατα τ’ άλλα ενα συμπαθές δείγμα δουλείας του συνθέτη.

Επηρεασμένος από την παραπάνω μουσική κατεύθυνση ο συνθέτης ακόμα και στη μοναδική σκηνή δράσης της ταινίας, όπου Ρώσοι κατάσκοποι καταδιώκουν με αυτοκίνητο τον Nash και τον κυβερνητικό πράκτορα Parcher (Ed Harris) δεν χρησιμοποιεί την ορχήστρα ρυθμικά, αλλά επιλέγει ενα επαναλαμβανόμενο, σκοτεινό μοτίβο (The Car Chase) υπογραμμίζοντας και το σκηνοθετικό στυλιζάρισμα της σκηνής.

Στην ταινία σπούδαιο ρόλο δίνεται στη σχέση του Nash με τη γυναίκα του Alicia, που του συμπαραστάθηκε γενναιόδωρα στο πρόβλημα υγείας του. Οι ρομαντικές συνθέσεις του Horner αφιερωμένες σ’αυτη την πτυχή της ιστορίας, είναι άλλη μια κάλη στιγμή στο άλμπουμ. Η εισαγωγή των κομματιών Of One Heart, Of One Mind και Saying Goodbye to Those You So Love με τη συνδρόμη του φλάουτου είναι αρκετά δραματικά, άρα και πετυχημένα για την ταινία. Το ίδιο πετυχημένο συναίσθημα ο Horner αναπαράγει και στο κομμάτι The Prize of One's Life... The Prize of One's Mind, όταν ο Nash εκφώνει τον ευχαριστήριο λόγο του κατα την απονομή του Νόμπελ.

Το άλμπουμ ολοκληρώνεται με το τραγούδι All Love Can Be από τη Carlotte Church. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες ποπ μπαλάντες του στα soundtrack των Titanic, Bicentennial Man και The Perfect Storm, το συγκεκριμένο τραγούδι έχει μια περισσότερο οπερετική χροιά. Σ’αυτό βοηθά και η ερμηνεία της μόλις 14 χρονών Church που αποτελεί τη φετεινή αποκάλυψη στο χώρο της όπερας. Το τραγούδι επαναλαμβάνοντας τα βασικά θέματα του score, συνοψίζει την ουσία της ταινίας και της μουσικής του Horner.

Το A Beautiful Mind είναι αντιληπτό πως προσφέρει περισσότερο ενδιαφέρον από άλλες πρόσφατες δουλειές του συνθέτη, και δυστυχώς τίποτα παραπάνω.Εμείς εξακολουθούμε πάντως να τον πιστεύουμε και επιφυλασσόμαστε για το μέλλον. Γιατι μια τέτοια μικρή αναλαμπή, ίσως σημαίνει και μια μελλοντική ανάκαμψη.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured