Ποιο χαρακτηρισμό θα μπορούσες να δώσεις στις τρεις προσωπικότητες που βρίσκονται πίσω από το μουσικό όχημα που ονομάζεται Fenn o’ Berg; Διαταραγμένοι συνθέτες, ηχητικοί ακροβάτες, τεχνολογικοί καταχραστές, δύστροποι αυτοσχεδιαστές ή απλά … μουσικοί του 21 αιώνα;

Οι ίδιοι μάλλον θα επέλεγαν τον τελευταίο, μια και η μουσική τους δεν θεωρούν ότι έχει να κάνει σε καμιά περίπτωση με κάποια μελέτη, με κάποιο πείραμα, με κάποια ακρότητα … είναι ο δικός τους τρόπος έκφρασης, που συμβαίνει να είναι ίσως και ο πιο φιλελεύθερος που συναντάμε στη σύγχρονη μουσική.

Ποιοι είναι όμως αυτοί οι τρεις που παράγουν αυτό το περίεργο ηλεκτρονικό ιδίωμα που στα αυτιά του ανυποψίαστου ακροατή αρχικά ακούγεται ακατανόητο ή ακόμα και ενοχλητικό; (τόση απόσταση βλέπεται από τις συμβατικές μουσικές κλίμακες και συχνότητες είναι δύσκολο να υπερκεραστεί με μιας.)

Πρόκειται λοιπόν για τον Christian Fennesz, σπουδαίο κιθαρίστα που μετά το περσινό Endless Summer είδε την φήμη του να αυξάνει διαρκώς, τον Jim O’ Rourke, μανιώδη συνθέτη που η δράση του εκτείνεται σε πάρα πολλά μουσικά επίπεδα και τον Peter Rehberg ιθύνοντα νου μιας από τις σημαντικότερες εταιρίες της σύγχρονης ηλεκτρονικής σκηνής, της Mego.

Η ‘επιστροφή του Fennoberg’ έλαβε χώρα κατά το ήμισυ σε ένα club στην Βιέννη όπου ηχογραφήθηκαν τα 2 πρώτα κομμάτια και το άλλο μισό στο διάσημο centre Pompidou του Παρισιού. Πέραν της διαφοράς στην τοποθεσία παρατηρούμε και μια μικρή μεταβολή στο ύφος των συνθέσεων που από το ελαφρά ατμοσφαιρικό και εγκεφαλικό πρώτο μισό (αυτό της Βιέννης) περνάμε στο πιο αγχωτικό και βιομηχανικό δεύτερο μέρος.

Σε κάθε περίπτωση πάντως έχουμε έναν καταιγισμό ήχων, που καλύπτουν όλο το φάσμα των συχνοτήτων και εντάσεων. Η παρακολούθηση ενός τέτοιου μουσικού έργου μπορεί να αποδειχθεί μια δύσκολη και απαιτητική διαδικασία μια και ξεφεύγει από κάθε συμβατικό πλαίσιο. Οι τρεις συνθέτες, πιέζουν τα laptop τους στα όρια, όπως θα μπορούσε να πει κανείς ότι έναν παλιότερα οι Jazz αυτοσχεδιαστές σε φυσικά μεν όργανα.

Όσο και αν φαίνεται περίεργο από την σφιχτή δομή της μουσικής, οι κυκλοφορίες του σχήματος αποτελούνται πράγματι από ένα διαρκή αυτοσχεδιασμό, μια και οι συνευρέσεις των μουσικών είναι αυθόρμητες και η ροή της μουσικής μη προκαθορισμένη. Πρόκειται άλλωστε για τρεις μουσικούς που κινούνται σε κοντινά μήκη κύματος και επικοινωνούν με αυτό που οι ίδιο ξέρουν καλύτερα, τη μουσική. Συγκρινόμενο μάλιστα με την πρώτη τους κυκλοφορία το The return of Fenn O' berg δείχνει πιο αυτόνομο και ολοκληρωμένο αλλά σε καμιά περίπτωση πιο ελαφρύ όπως σε προϊδεάζει το εξώφυλλο που σχεδίασαν οι Chicks on Speed.

Περιπετειώδες σε όλη τη διάρκεια του, αλλά και ‘ζωντανό’ με όλη τη σημασία της λέξης, το The Return of Fenn O’ Berg μπορεί να θεωρηθεί ένας από τους οριακούς δίσκους για την Αυστριακή σκηνή. Φανταστείτε το πόσο συναρπαστική θα ήταν η παρακολούθηση ζωντανά μιας από τις εμφανίσεις των τριών αυτών μουσικών …

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured