Τρίο Τεκκέ - Σαμάς

Label
Ανεξάρτητη παραγωγή
Βαθμολογία
7
Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Πιθανότατα θα υπάρξουν αρκετοί καθαρολόγοι που θα υποστηρίξουν ότι αυτό που κάνουν οι Τρίο Τεκκέ στο Σαμάς (το δεύτερο άλμπουμ τους μετά τα Ρεγγέτικα του 2009), αλλοιώνει και προσβάλει την παράδοση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Γιατί ένα σχήμα που χρησιμοποιεί τζουρά, κοντραμπάσο και διάφορα σύγχρονα εφέ δεν είναι το πρώτο που έρχεται στο μυαλό ως «καταλληλότερο» για να πιάσει το νήμα από εκεί όπου το άφησαν ο Μάρκος Βαμβακάρης και ο Απόστολος Χατζηχρήστος. Όμως, αλήθεια, τι νόημα μπορεί να έχει η πιστή αναπαραγωγή ενός μουσικού ιδιώματος του παρελθόντος; Καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι, τελικά, η μόνη οδός προς το μέλλον περνάει απαραίτητα από το μπόλιασμα του παρελθόντος με ιδέες και τρόπους του σήμερα.

Οι Κύπριοι Αντώνης Αντωνίου και Λευτέρης Μουμτζής και ο Αγγλοχιλιανός Colin Somervell στήνουν λοιπόν στο Σαμάς ένα πραγματικά απολαυστικό πανηγύρι, βασιζόμενοι σαφώς περισσότερο –σε σχέση με το ντεμπούτο τους– σε δικές τους συνθέσεις (μόνο 4 από τα 12 κομμάτια είναι τώρα διασκευές) και με τη χημεία τους ακόμα πιο δουλεμένη. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ύφους τους είναι το μπρίο, το χιούμορ, που δεν πηγάζει μόνο από τους στίχους αλλά και από το παίξιμο, και μια αδιόρατη αίσθηση «ακατέργαστου» που χαρακτηρίζει τον ήχο τους. Αυτή η τελευταία, μαζί με την αρμονική και μελωδική παλέτα την οποία διαχειρίζονται, είναι τα κύρια στοιχεία που παραπέμπουν στο ρεμπέτικο.

Είναι όμως οι «επεμβάσεις» που έχουν γίνει σε αυτήν την παλέτα που κάνουν τόσο ενδιαφέρον και πρωτότυπο το Σαμάς. Η αντικατάσταση του μπουζουκιού από τον τζουρά και ο τρόπος χρήσης του κοντραμπάσου και της ακουστικής κιθάρας προσδίδουν μια ανοίκεια αίσθηση στο άκουσμα, ενώ η προσθήκη βιολιού και ηλεκτροακουστικής επεξεργασίας σε διάφορα σημεία συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του ήχου. Επιπλέον, υπάρχουν διάσπαρτες λεπτεπίλεπτες προσθήκες στοιχείων ρέγγε, τζαζ και ψυχεδέλειας, δημιουργώντας τελικά ένα πραγματικά ιδιαίτερο χαρμάνι.

Είχα καιρό να χαρώ τόσο αβίαστα μια ελληνική δισκογραφική κυκλοφορία. Οι Τρίο Τεκκέ με διασκέδασαν πραγματικά με το ανελέητο ράπισμα του παπαδαριού στο “Η Στολή Του Μπάτμαν”, με την ξεκαρδιστική αναφορά τους στη γνωστή θεωρία συνομωσίας στο “Κέμτρεϊλς”, με το ψυχεδελίζον “InDa” και τις, όλο ζαμανφού νοοτροπία, εκδοχές τους στα “Ο Αντώνης Ο Βαρκάρης” και “Πάμε Στο Φάληρο”. Στο κάτω-κάτω της γραφής, αυτό που εκπέμπουν οι τρεις μουσικοί στο Σαμάς είναι η καθαρή και φουριόζα χαρά της δημιουργίας. Πρόκειται για άλμπουμ που αξίζει να αναζητήσετε.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επικοί καλπασμοί, θραυσματικές σκηνές της υπαίθρου και άγαρμπα γυναικεία φωνητικά με κορώνες ...
Αξιοθαύμαστο το μέτρο των ερμηνειών σε μια εποχή γεμάτη φωνακλάδες, κεντημένες βελονιά-βελονιά οι
Ο Τζίμης Πολιούδης πιάνει τα synths, τραγουδάει στα ελληνικά και ποντάρει στη βιωματική του γραφή,

FEATURED TODAY

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, ...

Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...

HOT STORIES

Ακούστε το "Burning The Heather", από ένα νέο άλμπουμ που έρχεται τον Ιανουάριο
Ακούστε το καινούριο της τραγούδι "Everything I Wanted"
Τέλος στα 71 για μια σημαντική φιγούρα της αφρικάνικης μουσικής
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…