Τρεις ιστορίες συμπίπτουν σε ένα σημείο: στην εκ γενετής τυφλή Μόλλη Σουήνη.

Από την μια έχουμε την ίδια την Μόλλη, η οποία είναι απόλυτα εξοικειωμένη με το "πρόβλημά" της.
Το οποίο πλέον έχει μεταλλάξει σε πλεονέκτημα.
Δηλαδή, μέσω της δυνατότητας που της παρέχεται να επιλέγει αυτά που θα αισθανθεί μέσω της αφής και των υπόλοιπων αισθήσεών της, απορρίπτοντας ταυτόχρονα όλα τα υπόλοιπα, η Μόλλη είναι απόλυτα χαρούμενη.

Από την άλλη, έχουμε τον άντρα της, τον Φρανκ.
Τυχοδιώκτης, με καλή καρδιά και διαφόρων ειδών ανησυχίες, αδυνατεί να εγκατασταθεί κάπου μόνιμα και να δημιουργήσει εκείνους τους δεσμούς που θα τον υποχρεώσουν να «νοικοκυρευτεί».
Όλα ανατρέπονται με το που συναντά την Μόλλη.
Παρά το διστακτικό και αδέξιο φλερτ του, η Μόλλη ανταποκρίνεται.
Και το πράγμα καταλήγει σε γάμο.
Στην συνέχεια, ο Φρανκ πιέζει την Μόλλη να επιχειρήσει μια εγχείρηση για την οποία είναι πεπεισμένος ότι θα επαναφέρει την όρασή της, παρά τα όσα αναφέρουν οι – σχετικές με την περίπτωσή της – στατιστικές.

Την οποία εγχείρηση αναλαμβάνει ο γιατρός Ράις.
Λαμπρή ελπίδα της επιστήμης κατά την νεότητά του, ο γιατρός παράτησε τα πάντα και εγκαταστάθηκε στο χωριό της Μόλλη μετά από μια περίοδο περιπλάνησης.
Ο λόγος;
Η γυναίκα του το έσκασε με άλλον φέρελπι χειρούργο οφθαλμίατρο και φίλο του.
Η επίδραση αυτού του γεγονότος υπήρξε τέτοια ώστε ο γιατρός πέραν της ψυχραιμίας να χάσει και το χάρισμα το οποίο τον έκανε να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.
Η συναναστροφή του γιατρού με την ασθενή αρχίζει να αλλάζει και πάλι την ματιά με την οποία αντιλαμβάνεται τον κόσμο.
Σταδιακά, πείθεται ότι υπάρχει ελπίδα στην- μερική έστω - αποκατάσταση της όρασης της Μόλλη, η οποία θα σημάνει και την δικιά του ανάκαμψη.
Και όντως, η εγχείριση πετυχαίνει.
Φυσικά, δεν έχει ως αποτέλεσμα την απόλυτη αποκατάσταση, κάτι εξ αρχής ξεκαθαρισμένο, αλλά η Μόλλη βλέπει αρκετά καλά.

Και εκεί ξεκινάει ο πραγματικός αγώνας: Η Μόλλη πρέπει να αναδημιουργήσει τον κόσμο, στηριγμένη αυτή την φορά στα δεδομένα που της δίνει η όραση, όχι οι υπόλοιπες αισθήσεις της.
Τα πράγματα στην αρχή φαίνεται να πηγαίνουν καλά.
Καταφέρνει για πρώτη φορά να δει το πρόσωπο των ανθρώπων που την περιβάλλουν, το χρώμα των λουλουδιών, της φύσης γενικότερα, και άλλων πολλών.
Ωστόσο, αρχίζει σταδιακά να κουράζεται. Η πίεση είναι πολύ μεγάλη.
Και χάνει τον αρχικό της ενθουσιασμό.
Και αρχίζει να αντιδρά.

Αυτή της η αντίδραση είναι παντελώς ανεξήγητη στον Φρανκ, ο οποίος συνεχίζει με ενθουσιασμό ζηλωτή να την «διδάσκει» και να της «γνωρίζει» τον κόσμο.
Και όσο η αντίδραση μεγαλώνει, τόσο ο Φρανκ πεισμώνει.



Το αποτέλεσμα;
Η Μόλλη καταρρέει.
Η μερική όραση που επιτεύχθηκε μετά την εγχείριση εξαφανίζεται.
Και αποσύρεται σε ένα δικό της κόσμο, στον οποίο κυριαρχούν οι νεκροί γονείς της και οι εικόνες της παιδικής της ζωής, όπως η ίδια τις είχε προσλάβει.
Ο γιατρός μαζεύει τα πράγματά του για να συνεχίσει την περιπλάνηση, και ο Φρανκ αποδέχεται μια πρόταση που τον στέλνει στην Αφρική.

Η εταιρεία θεάτρου Παίκτες φαίνεται να διαθέτει καλή βάση ώστε να παρουσιάσει ενδιαφέρουσες δουλειές και στο μέλλον.
Ωστόσο, θα πρέπει να δουλέψει αρκετά στο κομμάτι της οργάνωσης και προβολής του έργου της, ώστε να μην παρουσιάζεται το θλιβερό θέαμα των λίγων θεατών.

Μπράιαν Φρίελ
Μόλλη Σουήνη
(Από τις 22 Ιανουαρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη)

Μετάφραση
Ερρίκος Μπελιές

Σκηνοθεσία
Μαρία Σάββα με την συνεργασία του Άρη Τρουπάκη

Σκηνογραφία – Μουσική επιμέλεια
Ανδρέας Βούσουρας

Κατασκευή σκηνικού
Αναστάσης Βένετης

Βίντεο
Κώστας Δεληγιάννης

Φωτισμοί
Αλέκος Αναστασίου
Εβίνα Βασιλακοπούλου

Βοηθοί Σκηνοθέτη
Θανάσης Γκάφας
Μάνια Μπούνταλη

Διανομή
Ράις: Χρήστος Τακτικός
Φράνκ: Άρης Τρουπάκης
Μόλλυ: Μαρία Σάββα

Θέατρο Μεταξουργείο
Ακαδήμου 44, πίσω από το ΙΚΑ της Πειραιώς
210 5234382

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured