Στα σχεδόν πέντε χρόνια ύπαρξής του ο αφιλοκερδής οργανισμός (όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι ίδιοι ιδρυτές του) με την ταμπέλα ‘Εκτοπία’ έχει καταφέρει να συνδυάσει το όνομά του με την ανεξάρτητη πειραματική και όχι μόνο μουσική σκηνή της χώρας αλλά και με πλήθος άλλων δραστηριοτήτων. Μερικές από αυτές είναι η προώθηση και η έκδοση δίσκων από εγχώριες και μη επιλεγμένες, ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες καθώς επίσης και η διαχείριση του γνωστού μας, πλέον, συναυλιακού χώρου του Μικρού Μουσικού Θεάτρου. Μέλος της προαναφερθείσας ομάδας των δισκογραφικών εταιρειών που προωθεί η Εκτοπία αποτελεί και η Tobruk Recs, με μία μόλις μέχρι πρότινος έκδοση δίσκου αυτή με την ονομασία ‘Ktiriologia’, δημιούργημα του Στυλιανού Τζιρίτα ο οποίος παρεπιμπτόντως συμπεριλαμβάνεται και στο έμψυχο δυναμικό του οργανισμού, προσφέροντας και αυτός το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Η δεύτερη δισκογραφική απόπειρα της εταιρείας υπό τον τίτλο ‘Civil Cinder Regalia’, της οποίας την παραγωγή έχει αναλάβει επίσης ο Στυλιανός, αποτελεί έναν καθρέφτη της Ελληνικής underground alternative-indie σκηνής και παρουσιάζει τις δημιουργικές αναζητήσεις εφτά άλλων περισσότερο και άλλων λιγότερο γνωστών εγχώριων συγκροτημάτων. Το άλμπουμ ανοίγουν, χωρίζουν σε τρία ‘αόρατα’ μέρη και κλείνουν τα ‘Civil Cinder overlays’, μικρά samples φτιαγμένα από το ηλεκτροακουστικό project των ‘Mecha/Orga’, σε μια αλληλουχία με τις μπάντες. Οι Bad Mathematics παρασύρονται στην προσπάθειά τους να συνδυάσουν τους jazz, bossa nostra ρυθμούς με την ατημέλητη δυναμική των punk μελωδιών στα ‘Hell Hole’ και ‘At Last’ παραβλέποντας τις απελπισμένες προσπάθειες της εκφραστικότατης στριγκλίζουσας φωνής της Cassi Moghan να τους επαναφέρει στο ‘σωστό δρόμο΄.Οι ‘γερόλυκοι’ της παρέας Postblue εμφανίζουν την πλέον αντιφατική τους εικόνα, μπερδεύοντας τις από φυσικού τους alternative επιρροές με την ακουστική παράνοια του no-wave παραδίδοντας έτσι δύο κομμάτια (‘Blood Madonna’ και ‘Guttershite’) εντελώς διαφορετικά από τα συνηθισμένα τους. Οι ‘βρώμικες’ και σε πλήρη εγρήγορση κιθάρες, κατεξοχήν σήμα της σκηνής του Seattle, βρίσκουν τους θιασώτες/δαμαστές τους στα πρόσωπα των ανερχόμενων Absent Minded που με τα ‘Proza(c)k’ και ‘This Is The Song’ παλεύουν να επαναφέρουν λίγη από την εδώ και καιρό χαμένη αίγλη του grunge, ενώ οι Modrec προσφέρουν απλόχερα χαρισματικές, ατόφιες indie μελωδίες (‘3armed Man’ και ‘Refri’) γεμίζοντας μας προσδοκίες για το μέλλον. Τον αντίποδα στο εγκλωβισμένο από κιθάρες ‘Civil Cinder Regalia’ αποτελούν οι Trypanosoma περιπλέκοντας τις ηλεκτρονικές τους ανησυχίες με τους ήχους των κλαρινέτων παράγοντας ένα ομολογουμένως αξιοπερίεργο όσο και καθηλωτικό αποτέλεσμα. Την post-rock σκηνή αντιπροσωπεύουν επάξια οι Misuse (από τις εκπλήξεις της συλλογής) με το πανέμορφο ‘locked in a bar’ κομμάτι στο οποίο τον πρώτο ρόλο κατέχει το ατμοσφαιρικό πιάνο παρασύροντας μαζί του και την ‘αγία τριάδα’ μπάσου-κιθάρας-τύμπανων. Και επειδή rock χωρίς το rock n’ roll δεν υφίσταται, οι Stereo Shortcuts συμπληρώνοντας την εφτάδα των συγκροτημάτων, γυρίζουν τον χρόνο πίσω ρίχνοντας βεβαίως και μια κλεφτή ματιά στο παρόν, παρουσιάζοντας δύο από τα πιο παρορμητικά κομμάτια του δίσκου, τα ‘Chaingang’ και ‘Big Momma’. Ως εκ τούτου το ‘Civil Cinder Regalia’ αποτελεί μία πολύ αξιόλογη προσπάθεια και ταυτόχρονα μία πολύ καλή επιλογή γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται λίγο περισσότερο για το τι συμβαίνει πίσω και πέρα από τα καθιερωμένα.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured