Ένα νέο μουσικό "Ορίζοντα" προτείνει η Καλλιόπη Βέττα με το νέο της album. Στη συγκεκριμένη δουλειά η τραγουδίστρια παντρεύει την ιδιαίτερη φωνή της με πιο διεθνής και αισθαντικούς ήχους, ξεφεύγοντας από τους ρυθμούς του εντέχνου (που κατά τη γνώμη μου δεν της ταιριάζουν πολύ) αλλά και από αυτούς του κλασσικού (στο οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει μια από τις καλύτερες εκπροσώπους του). Ο Γάλλος παραγωγός Phillip Eidel, γνωστός για τη μουσική των ταινιών "The Mahabharata", "Home of the Brave" κ.α, εντυπωσιασμένος από τη φωνή της Καλλιόπης Βέττα έκανε την παραγωγή σε αυτή τη νέα δουλειά σε συνεργασία με τον παραγωγό Γιάννη Κ. Ιωάννου. Η φωνή της τραγουδίστριας ήταν εκείνη που ένωσε τις ματιές των δυο παραγωγών προς την ίδια πλευρά του ορίζοντα ώστε να δημιουργηθεί αυτό το album, το οποίο περιέχει πρωτότυπες συνθέσεις του Philippe Eidel, καθώς και διασκευές ελληνικών και ξένων τραγουδιών. Η δουλειά αυτή χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη πολλών μουσικών στοιχείων. Είναι ένα σταυροδρόμι ιδιαιτέρων μουσικών ακουσμάτων, ένα κράμα ηχητικών ιδεών με κοινό παρανομαστή την φωνή της Καλλιόπη Βέττα. Τα κομμάτια όλα διαποτίζονται με έθνικ χρώματα και new age αποχρώσεις, παραπέμποντας πλέον την ερμηνεύτρια στο επίπεδο και τα μουσικά είδη της Loreena McKennit και της ENYA. Βέβαια, ο "Ορίζοντας" αποτελεί ένα εισαγωγικό ακόμα στάδιο στα είδη αυτής της μουσικής, ο οποίος όμως δίνει ελπίδες και γίνεται το πρώτο και το πιο γερό σκαλί για εκπληκτικά μουσικά ακούσματα στο μέλλον, σε ένα είδος που δεν είναι ανεπτυγμένο στη χώρα μας αλλά που μπορεί να εκπροσωπηθεί επάξια. Άλλωστε η φωνή της είναι σίγουρα μια εγγύηση καθώς, πέραν της αέρινης χροιάς της, έχει πλέον τη δική της ταυτότητα και προσωπικότητα. Κάποια ιδιαίτερα κομμάτια που για μένα αποτελούν διαμαντάκια σε αυτό το album είναι το "Στο Λιβυκό", το "Ιανός ΙΙΙ" (ένα ορχηστρκό κομμάτι με τη φωνή της Βέττα να αποτελεί ένα νέο όργανο ακολουθώντας πιστά τις συγχορδίες), το "Μες της Καρδιάς σου το Μετρό", το "Απάνω στην Τριανταφυλλιά", ο "Ξένος" (το οποίο είναι ένα βαθιά παραοσιακό κομμάτι ακόμα και αν γράφτηκε από το γάλλο παραγωγό). Αυτό που πραγματικά δε μου έκανε καλή εντύπωση ήταν η διασκευή του κλασσικού κομματιού των Madredeus "O Pastor" στα ελληνικά. Η φωνή της Βέττα είναι ιδανική για αυτό το κομμάτι και οι στίχοι πολύ καλοί, αλλά τελικά μερικές φορές η συνταγή δεν πετυχαίνει.Γενικότερα, η Καλλιόπη Βέττα με αυτή της τη δουλειά δίνει την αίσθηση πως τολμά με χαμόγελο να φέρει τα μέτρα και τα σταθμά της φωνής της σε ίσορροπία με τους ήχους και τις μουσικές που αγαπά και θέλει να δημιουργήσει, με ένα τρόπο αξιοπρεπή, αθώο και συνάμα διακριτικό. Και κατά τη γνώμη μου αυτό είναι που δίνει αξία σε αυτή τη δουλειά αλλά και στην καθιέρωση αυτής της ιδιαίτερης τραγουδίστριας στο ελληνικό και ελπίζω σύντομα και στο διεθνές μουσικό στερέωμα.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured