Αν και χωρίς DMC stage, όπως την 1η μέρα, το Off The Hook Festival άνοιξε από νωρίς τις πόρτες του την Παρασκευή, υποδεχόμενο στην Τεχνόπολη όσους μπόρεσαν να πάνε ήδη από το απόγευμα για να δουν Misst, Vlospa, Mr. Emor, Billy Sio και Sadomas. 

Για μας, ωστόσο, παρέμενε καθημερινή και εργάσιμη, οπότε προλάβαμε να φτάσουμε στον χώρο λίγο πριν ξεκινήσει το set του Tsaki.

Tsaki

Ο ήλιος ακόμα έλαμπε στον αττικό ουρανό όταν ο Tsaki ανέλαβε δράση στο Triumph stage, όμως ο κόσμος ήταν καταφανώς περισσότερος από την αντίστοιχη χρονική στιγμή της προηγούμενης ημέρας του φεστιβάλ (βλέπε εδώ). Πυκνό λοιπόν το κοινό κάτω από τη σκηνή της Τεχνόπολης και το 1/2 των Joker Two Face –παρέα με τον πρώην bandmate του στους Bong Da City, Jessy Blue, ο οποίος χειριζόταν τις κονσόλες –άρπαξε τους θεατές από τα μαλλιά, ευθύς εξαρχής. 

To “Frost” με τις πωρωτικές ρίμες και τα μπάσα που ένιωθες να χτυπούν ευθέως στο στήθος έκανε ιδανική αρχή για το set, με το ΕΡ Year One (όπου και περιέχεται) να εκπροσωπείται δεόντως. Η “Νεκροφόρα” τραγουδήθηκε με πάθος και το “Crimes” με τα ένα εκατομμύριο «χτυπήματα» στο YouTube αποτέλεσε αιχμή του δόρατος. Ωστόσο όλοι περίμεναν να ανέβει επί σκηνής και ο έτερος Joker Two Face, όπερ και εγένετο: ο Styl Mo έκανε την εμφάνισή του στο “Strip Club”, προκαλώντας πανδαιμόνιο στο κοινό, σε ένα σκηνικό γεμάτο καπνογόνα, συναυλιακό ξύλο, ρυθμικό τραγούδι και εκρηκτική ενέργεια. 

Στο άκουσμα του “Σπασ' Το” οι θαυμαστές των Joker Two Face όντως τα έσπασαν, χοροπηδώντας παντού, κάνοντας μεγαλοπρεπές sing-along και ανάβοντας νέο γύρο καπνογόνων. Ο Styl Mo τα έχωσε βέβαια σε κάποιους πιτσιρικάδες στις μπροστινές σειρές που ενδιαφέρονταν περισσότερο να τραβήξουν insta story, παρά να δουν τη σκηνή: «τα κινητά μέσα», τους είπε ορθά-κοφτά. Πριν τον ερχομό του επί σκηνής ο Tsaki είχε πει εντωμεταξύ ότι του φαινόταν πολύ περίεργο που ήταν μόνος του στο σανίδι μετά από 15-16 χρόνια, κάτι όμως που δεν κράτησε πολύ. Το λάιβ ξεκίνησε τελικά ως σόλο Tsaki, συνέχισε ως Joker Two Face και έκλεισε με ιαχές που φώναζαν Bong Da City. Όλα κύλησαν όπως ακριβώς έπρεπε, δηλαδή.

Mικρός Κλέφτης

Έμοιαζε με mini reunion των Βόρεια Αστέρια το line-up της 2ης ημέρας του Off The Hook Festival, αφού περιλάμβανε και Μικρό Κλέφτη και Τζαμάλ και ΛΕΞ. Τον χορό έσυρε όμως πρώτος ο Πιλότος. Ξεκίνημα με το περσινό “Δεν Δύω” από το άλμπουμ Βασιλιάδες Του Τίποτα, το οποίο κυκλοφόρησε λίγες ώρες πριν το γύρισμα της χρονιάς και από ό,τι φαίνεται –πέρα από τον αριθμό των views– έχει βρει μια θέση στην καρδιά των fans του εγχώριου χιπ χοπ. Κατείχε επομένως και τη μερίδα του λέοντος στην 40άλεπτη εμφάνιση του Μικρού Κλέφτη στην Τεχνόπολη. 

“Vertigo”, “Focus”, “Βασιλιάδες Του Τίποτα”, το πανέμορφο “Βρέχει”, “Αντικαταθληπτικός”, “Αιματοβαμμένο Σπορ” και “Modus Vivendi”, όλα έκαναν την εμφάνισή τους και γνώρισαν θερμή μεν, αλλά όχι αποθεωτική υποδοχή. Στα κομμάτια πάντως της προηγούμενης δουλειάς του Μικρού Κλέφτη που ακούστηκαν το βράδυ της Παρασκευής τα πράγματα αποτυπώθηκαν σαφώς καλύτερα, με τα "Mecca", "Οπτική Γωνία", "Istanbul" και φυσικά το “Μαύρο Αυτοκίνητο” να τραγουδιούνται με πάθος. Ο ΜC μας φιλοδώρησε μάλιστα και με ένα αναπάντεχο flashback στην εποχή του Άμεση Επέμβαση, καθώς έπαιξε το “Martin Scorsese”· εκπλήσσοντας ευχάριστα τους παλιούς, και γενικότερα τους νεότερους, μιας και δεν φάνηκαν να το γνωρίζουν. 

Όταν δε ο Πιλότος άρχισε να ρωτάει δια μικροφώνου αν το κοινό είχε ακούσει ποτέ στη ζωή του Joker Two Face, υποψιαστήκαμε ότι κάτι καλό ετοιμάζεται. Δευτερόλεπτα μετά, ο Styl Mo βρέθηκε για δεύτερη φορά στη σκηνή, για να τραγουδήσει μαζί με τον Μικρό Κλέφτη το “Drones”, μέσα σε κλίμα γενικότερης ευφορίας. Ασφαλώς, δεν γινόταν να λείπουν από το λάιβ και τα θρυλικά freestyle του Θεσσαλονικιώτη ράπερ, ο οποίος έκανε λεκτικές επιδείξεις, κερδίζοντας τα επιφωνήματα, το χειροκρότημα και τα σφυρίγματα των πολυάριθμων θεατών.

Τζαμάλ

Πριν ακόμα τελειώσει την εμφάνισή του ο Μικρός Κλέφτης, ο πρώην bandmate του στα Βόρεια Αστέρια είχε ήδη ανέβει στο Cream stage, προσελκύοντας ένα μεγάλο μέρος του κοινού, που δημιούργησε το αδιαχώρητο στη μικρή σκηνή του φεστιβάλ, καθώς αποδείχθηκε τελικά πολύ μικρή για τη δημοφιλία την οποία απολαμβάνει ο Τζαμάλ. 

Ο MC από τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε πάνως το σόου του μουδιασμένα, βγάζοντας την αίσθηση ότι ήταν κακόκεφος ή κουρασμένος, με αρκετά μεγάλες παύσεις μεταξύ των κομματιών. Λίγο μετά ήρθε και η αιτιολόγηση, δια στόματος του ιδίου: όπως μας πληροφόρησε, ταξίδεψε αυθημερόν από κάποιο νησί, όπου είχε βρεθεί για τον γάμο του έτερου Βορειοαστερίτη, Ζήνων. Όσο περνούσε πάντως η ώρα η απόδοση και η διάθεσή του ανέβαιναν, καθώς και ο ίδιος έμπαινε περισσότερο στον ρυθμό του λάιβ. 

Ο πρώτος και μοναδικός του προσωπικός δίσκος, η Φαβέλα, εκπροσωπήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στο set, με highlights όπως το ομώνυμο, το “Στην Ταράτσα” και το “Όπλο Στο Κρεβάτι” να τραγουδιούνται με πάθος από το ένθερμο κοινό, που όλο και πύκνωνε. Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη ήταν και το άκουσμα του κομματιού “Το Όνομά Της”, από τη συλλογή Film Noir: πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα στιγμιότυπα της τελευταίας δεκαετίας για το ελληνικό χιπ χοπ. 

Ο Τζαμάλ μας φιλοδώρησε μάλιστα και με ένα ακυκλοφόρητο a cappella κουπλέ, το οποίο ακούστηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον· έστω κι αν τα κινητά που βγήκαν για να το καταγράψουν τον χάλασαν, με αποτέλεσμα να απαιτήσει να κατέβουν προκειμένου να συνεχίσει, καθώς, όπως ξεκαθάρισε, «αυτό είναι μόνο για πάρτη μας, όχι για το διαδίκτυο». Λίγο πριν το τέλος, παρέα του έκανε και ο παλιός του φίλος Μικρός Κλέφτης για το “Αμαρτωλή Πόλη”, με τους δυο τους να δημιουργούν εκρηκτικό συνδυασμό επάνω στο σανίδι. Ήταν μια συναυλιακή χημεία που κουβαλάει πίσω της πολλά χρόνια εμπειρίας.

Lady Leshurr

Σίγουρα αρκετοί είχαν τσεκάρει στο ίντερνετ τα κομμάτια της 29χρονης Βρετανίδας, εν αναμονή της εμφάνισής της στη 2η ημέρα του νεότευκτου ραπ φεστιβάλ της πόλης. Όμως ελάχιστοι ήταν προετοιμασμένοι για τον χείμαρρο ενέργειας της Lady Leshurr. 

Η νεαρή από το Solihull αποδείχθηκε περφόρμερ ολκής, με θεατρικότητα, σκέρτσο, αλλά και μπάρες. Τι έβαλε τους θεατές να χοροπηδούν δεξιά και αριστερά συντονισμένα. Τι να πέφτουν στο έδαφος με βαθιά καθίσματα, ώστε να εκτιναχθούν μετά, με το δικό της πρόσταγμα. Τι τους έδωσε να πιουν από το ίδιο μπουκάλι που έπινε κι εκείνη –ένα αγνώστου ταυτότητας αλκοολούχο ποτό. Συναυλιακός οδοστρωτήρας ήταν η Λαίδη και φρόντισε να μας ξεσηκώσει από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο λεπτό της εμφάνισής της, επιδεικνύοντας με εμφατικό τρόπο την απολαυστική της τρέλα. 

Δεν δίστασε μάλιστα να αλλάξει ρόλους με τον DJ της, ο οποίος τραγούδησε το "Fresh Prince Οf Bel Air", έκανε τον ανιματέρ υπό τους ήχους των Backstreet Boys, ενώ τόσο εκείνος, όσο και η Βρετανίδα ράπερ προέβησαν σε ένα μεγαλοπρεπέστατο stage dive, το οποίο οδήγησε όμως σε απρόοπτο. Αυτό γιατί, όπως παραδέχθηκε η Lady Leshurr, κάποιος θεατής ενθουσιάστηκε λίγο παραπάνω και της άρπαξε κάπως πιο σφιχτά τους ...γλουτούς της(!), κάτι που ωστόσο η ίδια το διακωμώδησε έπειτα από μικροφώνου. 

Έπαιξε ασφαλώς και το μεγαλύτερό της χιτ “Queen's Speech Ep. 4” με τα 58 εκατομμύρια κλικς, που, όπως μας εκμυστηρεύτηκε, της εκπλήρωσε ένα μεγάλο όνειρο: να αγοράσει ένα σπίτι στη μητέρα της, κάτι που κατόρθωσε με τα έσοδα από το συγκεκριμένο κομμάτι. Στο κλείσιμο έπειτα του set έβαλε το κοινό να ανοίξει ένα τεράστιο circle pit, και κατέβηκε και η ίδια εκεί για να τραγουδήσει μαζί μας, ολοκληρώνοντας έτσι την εικόνα μιας εξαιρετικής διασκεδάστριας, αλλά και μιας ικανότατης ράπερ.

R.A. The Rugged Man

Τον έχουμε ξαναδεί τον πολύπειρο MC από τη Νέα Υόρκη στα μέρη μας και περιμέναμε μια εμφάνιση αντάξια της φήμης του. Όμως εκείνος φάνηκε να μην πλησιάζει τα στάνταρ στα οποία μας είχε συνηθίσει, παρά τη γενικά τίμια προσπάθειά του επί σκηνής. 

Περνάνε βέβαια τα χρόνια και ο R.A. The Rugged Man δεν είναι πλέον πιτσιρικάς. Επειδή ωστόσο γνωρίζει τα κόλπα της performance, φρόντισε να ανεβάσει στη σκηνή οικειοθελώς beatboxers, χορευτές και χορεύτριες, ακόμα και 15 τυχαίους θεατές· σε διαφορετικά μάλιστα τραγούδια, ώστε να κάνει το κοινό να εμπλακεί με την εμφάνισή του. Και το κατάκτησε επάξια με αυτόν τον τρόπο, δημιουργώντας όμορφο κλίμα, το οποίο μπορεί να μην έπιασε ποτέ επίπεδα εκρηκτικά, αλλά είχε ατμόσφαιρα βγαλμένη από εκείνες τις undergroung χιπ χοπ συναυλίες στο An Club των '00s. Πρόκειται άλλωστε για μια σκηνή την οποία δικαιωματικά εκπροσωπεί ο Αμερικανός MC. 

Φωτεινό σημείο του set στάθηκε αδιαμφισβήτητα το "Uncommon Valor" των Jedi Mind Tricks, στο οποίο είχε συμμετάσχει –στη μάλλον πιο αναγνωρίσιμη στιγμή της δισκογραφίας του. Βέβαια, το νεανικό κοινό που είχε συγκεντρωθεί στην Τεχνόπολη δεν φάνηκε να το γνώριζε ούτε αυτό· έδειξε πάντως διατεθειμένο να το ακούσει και να το κατανοήσει. 

Κάπως έτσι, ο R.A. The Rugged Man κατάφερε να αφήσει ικανοποιημένο ένα πλήθος που κατέστησε εμφανές ότι δεν κατείχε τα ηχογραφήματά του. Ωστόσο εκτίμησε τη στάση, τον χαρακτήρα, αλλά και την πείρα του επάνω στο σανίδι.

ΛΕΞ

Η νύχτα έγινε μέρα στην κεντρική σκηνή όταν έσβησαν τα φώτα και έπαιξαν οι πρώτες νότες από τo “Vittorio”, καθώς χιλιάδες παθιασμένοι θεατές άναβαν το ένα μετά το άλλο τα καπνογόνα με τα οποία είχαν εξοπλιστεί. Κάθε λέξη της πρόσφατης επιτυχίας του ράπερ από τη Θεσσαλονίκη τραγουδήθηκε με πάθος, όπως έγινε και σε σχεδόν όλα τα 15 κομμάτια από τα οποία απαρτίστηκε η setlist του. Προσφέροντας έτσι στο πρώτο Off The Hook Festival ένα κλείσιμο μεθυστικό και αναμενόμενα επικό, σε μια Τεχνόπολη που πλέον ήταν εμφανέστατα sold-out. 

«Αθήνα, τι λέει ρε;» ακούστηκε ο ΛΕΞ να ρωτάει από το μικρόφωνο τους θεατές με ύφος σκοτεινό μεν, μα με μια αισιοδοξία να έχει πλέον εμφανιστεί στον μαύρο καμβά της θεματολογίας του. Ο MC που αναδείχθηκε στον απόλυτο εκπρόσωπο της γενιάς της Κρίσης, του ζόφου, των δυσκολιών και των κινδύνων του δρόμου, μοιάζει να βλέπει τη ζωή με πιο φωτεινή ματιά και με ένα χαμόγελο το οποίο έκανε τώρα την εμφάνισή του πολύ συχνότερα από ό,τι σε προηγούμενες συναυλίες του. Με την επιτυχία άλλωστε που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια και μερικές εμφανίσεις να έχουν ήδη γράψει ιστορία στα εγχώρια συναυλιακά κιτάπια (Gazi Music Hall το 2018, Θέατρο Πέτρας τώρα το καλοκαίρι), ο ΛΕΞ ήρθε στην Αθήνα με σιγουριά και ορμή, απλώνοντας το μανιφέστο του επάνω από τα κεφάλια μας. 

Οι δίσκοι Ταπεινοί και Πεινασμένοι και 2ΧΧΧ ακούστηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους, κάθε λέξη των στίχων τους τραγουδήθηκε σχεδόν από όλους, τα λόγια τους ευαγγέλιο για μικρούς και μεγάλους και η αλήθεια του ΛΕΞ soundtrack της καθημερινότητας χιλιάδων παιδιών της χώρας μας. Σε κάθε γωνιά της συναυλιακής αρένας γινόταν λοιπόν και κάτι διαφορετικό. Μια παρέα άναβε καπνογόνα και φωτοβολίδες λες και εξαρτιόταν η ζωή τους από αυτό· μπροστά από τη σκηνή δεκάδες άνθρωποι είχαν μεταμορφωθεί σε μια αγέλη η οποία χόρευε, έσπρωχνε, χοροπηδούσε και το ζούσε με κάθε τρόπο. Άγνωστοι μεταξύ τους αγκαλιάζονταν και φώναζαν ρυθμικά τα κουπλέ κομματιών-ύμνων όπως “Πολυκατοικίες”, “Καταδίκη”, “Μπόμπαν”, “Μουσική Για Τσόγλανους”, “Φράχτης”, “2017” και τόσα ακόμα. 

Και 1 ώρα ακόμα να έπαιζε ο ΛΕΞ, κανείς δεν θα παραπονιόταν. Όμως γύρω στις 00:15 εκείνος χάθηκε στα παρασκήνια, αφού βέβαια είχε συνεπάρει άπαντες στο κλείσιμο του Off Τhe Hook Festival. Έστω και αν δεν εκπλήρωσε τελικά τον κρυφό πόθο όσων προσήλθαν στην Τεχνόπολη όταν άκουσαν το line-up της 2ης ημέρας, ελπίζοντας σε μια σύμπραξη του ΛΕΞ, του Τζαμάλ και του Μικρού Κλέφτη. Σε ένα άτυπο δηλαδή reunion των Βόρειων Αστεριών, που δυστυχώς δεν ήρθε ποτέ.

{youtube}wgzbQ3wtHfI{/youtube}

 

 

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured