Κώστας Σταυριανός: «Η λογοκρισία μου στο ραδιόφωνο είναι επικίνδυνη για τη Δημοκρατία, δεν είναι πλέον προσωπικό το θέμα»

Το Avopolis επικοινώνησε με τον ραδιοφωνικό παραγωγό του Δημοτικού Σταθμού Λάρισας, του οποίου τα on air σχόλια για την Ελληνική Αστυνομία είχαν ως αποτέλεσμα την απομάκρυνσή του από τον σταθμό από τον δήμαρχο της πόλης. Ρεπορτάζ της Ελένης Τζαννάτου.

Ελένη Τζαννάτου
Ελένη Τζαννάτου

Στις 17 Δεκεμβρίου, ο ραδιοφωνικός παραγωγός Κώστας Σταυριανός, ξεκίνησε τη μουσική εκπομπή του, Τέρμα Τα Νάζια, που μεταδόθηκε στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας, με το παρακάτω τραγούδι:

Ακολούθησε σχολιασμός από τον παραγωγό για την Ελληνική Αστυνομία και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με αφορμή την προ ημερών τότε, συγκέντρωση στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Ο Σταυριανός, διευκρινίζοντας πως «φυσικά δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί το ίδιο», σχολίασε, μεταξύ άλλων, στον αέρα πως «Η Ελληνική Αστυνομία ομολογουμένως καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες, ειδικά τελευταία, για να δικαιολογήσει όλους τους χαρακτηρισμούς που κατά καιρούς τής προσάπτει ο ελληνικός λαός». Όσον αφορά τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, είπε πως «Το ψάρι φυσικά βρωμάει από το κεφάλι. Το αίτημά τους ήταν να βρεθεί μια ηγεσία που να τους λύσει τα χέρια. Και εισακούστηκε το αίτημα αυτό από τον Χρυσοχοΐδη. Λύθηκαν τα χέρια, ανοίγουν κεφάλια, σπάνε τα χέρια, παραβιάζεται το οικογενειακό άσυλο. Η Ελληνική Αστυνομία που αποφεύγει να φοράει διακριτικά όπως υποχρεούται, αλλά φοράει άλλα διακριτικά, όπως σιδηρογροθιές στα κράνη και ναζιστικά σύμβολα στα μπράτσα».

Οι πολιτικοί σχολιασμοί του Κώστα Σταυριανού (μπορείτε να ακούσετε εδώ όλο το σχετικό ηχητικό απόσπασμα), οδήγησαν στην αντίδραση της Ένωσης Αστυνομικών Λάρισας, που εξέφρασε δυσαρέσκεια, ζητώντας τη δημοτική παρέμβαση. «Αναμένω πλέον την επίσημη αντίδραση του δημάρχου Λαρισαίων, με τον οποίο ως Ένωση Αστυνομικών Λάρισας έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία και θεωρώ ότι το ήθος του και γενικότερα η προσωπικότητά του επ’ ουδενί επικροτούν τέτοιες απόψεις», σημείωσε συγκεκριμένα ο πρόεδρος της Ένωσης, Θανάσης Νταβούρας.

Το αίτημα αυτό οδήγησε στην απόφαση του δημάρχου, Απόστολου Καλογιάννη, να διώξει τον Κώστα Σταυριανό από το Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας. Σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, ο Κώστας Σταυριανός είπε πως, «Την απόφαση την έβγαλε ο δήμαρχος μέσα σε 1-1μιση ώρα και το θέμα θίχτηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο χθες (σ.σ. 22/12), αφού είχα ήδη απομακρυνθεί από το ραδιόφωνο. Παρέστη και κόσμος από το Δημοτικό Ραδιόφωνο και διάβασε μια επιστολή»

Όπως διαβάζουμε εδώ, ο δήμαρχος της Λάρισας, ισχυρίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο πως η απόφασή του δεν είχε σχέση με την Ένωση Αστυνομικών και επικαλέστηκε τη δημοσιογραφική δεοντολογία, μιας και όπως είπε, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας «καταξιώθηκε ως δημοκρατικό, προοδευτικό, ελεύθερο ραδιόφωνο. [...]Σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να προβάλλει αντιλήψεις που προωθούν ρατσισμό, φασισμό και μισαλλοδοξία».

Όπως μου εξήγησε ο Κώστας Σταυριανός, δεν του έγινε καμία επίσημη ανακοίνωση για την απομάκρυνσή του από τον σταθμό. Ο ίδιος το έμαθε από το ίντερνετ, σε τοπικό site της Λάρισας που ανέδειξε το θέμα, στο τέλος του οποίου σχετικού άρθρου, υπήρχε και η απόφαση του δημάρχου. 

Ο Κώστας Σταυριανός υπήρξε εξωτερικός συνεργάτης του Δημοτικού Ραδιοφώνου Λάρισας τα τελευταία 20 χρόνια, με κάποια διαλείμματα, κάνοντας πάντα εκπομπές μουσικού περιεχομένου. Ήταν μια δραστηριότητα που έκανε ως χόμπι και όχι για βιοπορισμό. «Κάποια σχόλια ήταν πολιτικά, γιατί ούτως ή άλλως, η μουσική δεν είναι μόνο τραγούδι. Οι δύο τελευταίες εκπομπές που έκανα, δηλαδή, στις 17 Νοεμβρίου για το Πολυτεχνείο και στις 17 Δεκεμβρίου για την Ελληνική Αστυνομία, είχαν περισσότερο αμιγώς πολιτικό σχόλιο. Με αυτή την έννοια, αυτό εννοεί ο δήμαρχος όταν λέει με την απόφασή του ότι καταχράστηκα τη φιλοξενία, άσχετα με το αν μέχρι τώρα δεν είχαν αντικρούσει τα σχόλιά μου, τώρα ενόχλησαν την αστυνομία», εξηγεί ο ίδιος ο παραγωγός, που το Δημοτικό Ραδιόφωνο φιλοξενούσε ως μουσικό παραγωγό.

Για τον Κώστα Σταυριανό, αυτή η απόφαση υπερβαίνει το προσωπικό και σημαίνει, πλέον, έναν μεγαλύτερο κίνδυνο: «Λόγω της αστυνομίας, απομακρύνθηκα από το ραδιόφωνο και αυτό δημιουργεί μια επικίνδυνη κατάσταση. Δηλαδή, αν όσοι συνεργάζονται στο Δημοτικό Ραδιόφωνο, αυτά που λένε ή αυτά που μεταδίδουν δεν είναι ανεκτά, θα πρέπει να τους φιμώνουν το στόμα...Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για τη Δημοκρατία, δεν είναι προσωπικό πλέον το θέμα».

Σε ερώτηση για το αν ο ραδιοφωνικός παραγωγός πρόκειται να αντιδράσει ή να απαντήσει με οποιονδήποτε τρόπο στη σχετική απόφαση, η απάντηση είναι πως όχι. Μάλιστα, ο Σταυριανός παραδέχεται πως «Η αλήθεια είναι πως, αν ο δήμαρχος με είχε καλέσει για να απολογηθώ, θα δήλωνα παραίτηση, δεν θα διεκδικούσα τη θέση. Εν γνώσει μου έκανα ό,τι έκανα». Για τον ίδιο, είναι εμφανές το προς τα που γέρνει η ζυγαριά: «Έβαλα από τη μία τη φιλοξενία που μου προσέφεραν όλα αυτά τα χρόνια και από την άλλη, το ότι ήθελα να μιλήσω για κάποια πράγματα που με απασχολούν. Και όχι μόνο εμένα, αλλά πολλούς ανθρώπους».

Ο Κώστας Σταυριανός, τελικά, ξεκαθαρίζει και καταλήγει στο ότι «Οι συνέπειες είναι απόλυτα αποδεκτές, αλλά όχι με τον τρόπο που έγιναν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με αφορμή τον νέο δίσκο των Brockhampton, ο Δημήτρης Λιλής παρουσιάζει εκείνες τις rap παρέες που
Ο Δημήτρης Λιλής διαλέγει 7 διεθνή και 3 εγχώρια ονόματα που δίνουν ελπίδα για το μέλλον της rap.

Ο Ζώης Χαλκιόπουλος είδε τα «μικροσκοπικά» live του NPR και διάλεξε τα 10 που δε χορταίνει με ...

FEATURED TODAY

Με αφορμή τον νέο δίσκο των Brockhampton, ο Δημήτρης Λιλής παρουσιάζει εκείνες τις rap παρέες που άλλαξαν τους όρους στο παιχνίδι.

Άλλωστε, με τον Jim Thompson, τα πράγματα δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Θα το διαπιστώσετε και με το βιβλίο του που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά από τις εκδόσεις Οξύ και στο οποίο θα βασίζεται η επόμενη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου.

Ο Δημήτρης Λιλής διαλέγει 7 διεθνή και 3 εγχώρια ονόματα που δίνουν ελπίδα για το μέλλον της rap.

HOT STORIES

Να και κάτι που δε θα ήθελε να αγοράσει ο David Crosby...

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε το 2010 και έχουμε ήδη το πρώτο δείγμα με το ομώνυμο single.

Ακούστε το "Limit" των Nicolás Jaar και  Dave Harrington.

Top