View More

Eros Ramazzotti

Tίμησε την ιστορία του στο γήπεδο Tae Kwon Do και έδειξε ότι η ικανότητα να πλάθεις ερωτοχτυπημένους κόσμους για μαζική κατανάλωση, δεν είναι corny ανοησία...

Χώρος
Γήπεδο Tae Kwon Do, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
27/9/2019
Ανδρέας Κύρκος
Ανδρέας Κύρκος

Ανάμεσα σε τόσες συναυλίες που γίνονται στην πόλη, γιατί να επιλέξει κάποιος να καλύψει δημοσιογραφικά τον Eros Ramazzotti; Ίσως γιατί παρουσιάζει ενδιαφέρον η απήχηση του Ιταλού τροβαδούρου σε συγκεκριμένη μερίδα του adult κοινού. Ήθελα επίσης να διαπιστώσω αν έχει νόημα να τραγουδάει ακόμα, τόσα χρόνια μετά το ζενίθ του στα μέσα στης δεκαετίας του 1990. Δεν ήξερα αν η ευήλια ρομαντζάδα και η καλοκαιρινή χαρμολύπη που είχαν οι δημοφιλέστεροι δίσκοι του θα μπορούσαν να αποδοθούν στη σκηνή ή αν ο λαοφιλής βάρδος θα βασιζόταν μόνο στις ευκολίες ενός πλούσιου «σόου».

Ο Eros Ramazzotti βγήκε στη σκηνή του Tae Kwon Do μπροστά σε μια θάλασσα από σηκωμένα smartphones. Ήταν ντυμένος λιτά και στα μαύρα –παράξενο, καθώς νόμιζα ότι φοράει μονίμως λευκά λινά και πως ένας αόρατος ανεμιστήρας φυσάει πάνω του όλο το 24ωρο. Πέρα από την πλάκα, πάντως, ήταν άψογος· και έδωσε στο κοινό, ακριβώς αυτό που ζητούσε. Έκανε δε τα φώτα των κινητών να μη μοιάζουν με παραφωνία, μα να ταιριάζουν στο θέαμα. Άλλωστε η 30άχρονη εμπειρία του μπροστά σε μάτια θεατών που τον κοιτούν ζητώντας του την υπόσχεση της ερωτικής μελωδίας, δεν είναι τυχαία υπόθεση. Αρκούσε δηλαδή ένα «αγκάπη μου ατέλειωτη» κι ένα «ευκάριστω» σε σπαστά ελληνικά, για να κάνει άπαντες στις κερκίδες να σηκωθούν όρθιοι σε ευδαιμονία.

Στη σκηνή, ο Ramazzotti ανέβηκε με πλήρη μπάντα. Την ένρινη και υγρή φωνή του πλαισίωσαν 8 μουσικοί, μαζί με επιπλέον δύο γυναίκες στα δεύτερα φωνητικά. Το πάνω χέρι ανάμεσά τους είχε το δυνατό σαξόφωνο και τα πληθωρικά κρουστά. Μια μεγάλη κυρτή επιφάνεια πίσω του, εντωμεταξύ, λειτουργούσε σαν ωραίο video wall –με ξεχωριστή θεματική για κάθε τραγούδι. Ο ίδιος χρησιμοποίησε άψογα τη σκηνή: χωρίς να είναι υπερκινητικός, χωρίς να επαναλαμβάνεται και δείχνοντας ότι απολαμβάνει κάθε λεπτό που βρίσκεται μπροστά στους θαυμαστές του. 

Μπορεί να έχει περίπου μια δεκαετία να βγάλει δίσκο που να μην περάσει απαρατήρητος, καθώς η τελευταία φορά που είχε ηχογραφήσει κάτι ενδιαφέρον ήταν στο Ali Ε Radici (2009). Όμως το καλάθι με τα hits του είναι πολύ βαθύ. Και, όταν το κοινό ακούει τα "Un Attimo Di Pace", "Un' Emozione Per Sempre" και "Quanto Amore Sei" στη σειρά, παθαίνει (δικαιολογημένα) ασυγκράτητο ενθουσιασμό. Εκτελεσμένα ζωντανά, τα τραγούδια του Ramazzotti είναι ακόμη πιο μελωδικά και ατμοσφαιρικά, ενώ τυλίγουν τον ακροατή και τον βάζουν σε μια διάθεση όπου η προσμονή του ερωτικού σκιρτήματος γίνεται το ύψιστο αίσθημα, ανάμεσα σε ρεφρέν με ικεσίες, με παράπονα και με άσβεστα πάθη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φωτισμός του Tae Kwon Do ήταν άψογος. Χωρίς εκτυφλωτικά κόλπα και υπερβολές, η αλληλουχία χρωμάτων και ο άριστος συντονισμός τους με τα σκαμπανεβάσματα στις μελωδίες του βιρτουόζου της Ιταλικής μπαλάντας, έδιναν την αίσθηση της προσεγμένης παραγωγής. 

Η αρένα του σταδίου μπορεί να μην γέμισε, αλλά ο κόσμος που βρέθηκε εκεί τραγουδούσε και χόρευε χωρίς σταματημό. Ακόμη κι αν δεν έγινε καμία tour de force ή κάτι αξιομνημόνευτο στη διάρκεια της παράστασης, το σίγουρο είναι ένα: σε οποιαδήποτε στιγμή γυρνούσες το κεφάλι σου να δεις τον κόσμο, από το "Vita Ce N' È" και το "Musica È" μέχρι το "Un' Altra Te" και το "Più Bella Cosa", έβλεπες μόνο χαμογελαστά πρόσωπα και ορθάνοιχτα μάτια, τα οποία κοιτούσαν με θαυμασμό και ικανοποίηση. 

Αυτό είναι τελικά το ζητούμενο και ο Eros Ramazzotti τίμησε την ιστορία του· δείχνοντας ότι η ικανότητα να πλάθεις ερωτοχτυπημένους κόσμους για μαζική κατανάλωση, δεν είναι corny ανοησία. Αντιθέτως, πρόκειται για αναγκαιότητα και υποχρέωση.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Δημήτρης Λιλής παρακολούθησε τη συναυλία των Future Islands σε ζωντανή μετάδοση από τη Βαλτιμόρη

Ο Άγγελος Κλειτσίκας  βρέθηκε  στην πρώτη ημέρα του In Orbit στο ΚΠΙΣΝ 

Φεγγάρι, ψυχεδελικός φωτισμός, κατανυκτική ατμόσφαιρα, ένας ήχος άλλοτε απογυμνωμένος, άλλοτε

FEATURED TODAY

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος χάνεται στα αυλάκια του Primal Prayer του Bevery Glenn Copeland.

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η

Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την

HOT STORIES

Ένας concept δίσκος 33 κομματιών αλλά και μια επετειακή περιοδεία περιλαμβάνονται στα πλάνα της μπάντας του Billy Corgan για το 2021.

Δείτε το βίντεο για το κομμάτι "Positions" από τον επερχόμενο ομώνυμο δίσκο της pop star και φωνάξτε "Ariana for President".

Δείτε τις καρτουνίστικες εκδοχές των Killer Mike και El-P στο βίντεο για το κομμάτι "Yankee and the Brave ep. 4".

Top