View More

«Το streaming "σκοτώνει" μια ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών», λέει ο Simon LeBon

«Είναι τόσο άδικο και είναι τόσο λάθος - η ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να ξοδεύουν εννέα λίρες το μήνα και να ακούνε απεριόριστη μουσική απαξιώνει την ηχογραφημένη μουσική», ισχυρίζεται ο frontman των Duran Duran.

news.team
news.team

Σε συνέντευξη του στο NME, ο Simon LeBon εξέφρασε τις ανησυχίες του για το τρέχον μοντέλο απόδοσης δικαιωμάτων του streaming, θεωρώντας ότι αυτό αποθαρρύνει τους μουσικούς από το να ακολουθήσουν το πάθος τους ως επάγγελμα πλήρους απασχόλησης. Άλλωστε, η ίδια η βρετανική κυβέρνηση διεξήγαγε έρευνα για τη βιομηχανία του streaming και διαπίστωσε ότι "απαιτείται ολική επαναφορά του συστήματος".

"Οι καλλιτέχνες πρέπει να πληρώνονται σωστά για τη μουσική που μεταδίδεται με τη μορφή streaming - από εκεί πρέπει να προέρχονται τα χρήματα", είπε ο LeBon στη συνέντευξη που έδωσε στο βρετανικό μέσο. «Τι παίρνουν οι καλλιτέχνες; Δύο δέκατα της δεκάρας ανά stream, και αυτό δεν είναι μόνο για τους ίδιους. Ένα ποσοστό από αυτό θα πάει και στη δισκογραφική εταιρεία, η οποία στη συνέχεια δεν το δίνει στους ίδιους τους καλλιτέχνες. Θα το δώσουν στους ανθρώπους που θεωρούν τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες», συμπλήρωσε.

«Είναι τόσο άδικο και είναι τόσο λάθος - η ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να ξοδεύουν εννέα λίρες το μήνα και να ακούν απεριόριστη μουσική με ανησυχεί καταρχάς γιατί απαξιώνει την ηχογραφημένη μουσική», συνεχίζει ο LeBon. «Το πραγματικό πρακτικό αποτέλεσμα είναι ότι τα νέα συγκροτήματα δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα αν δεν παίξουν ζωντανά - και κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας κανείς δεν κατάφερε να το κάνει αυτό».

Ο frontman των Duran Duran, Simon LeBon, δεν είναι ο μόνος καλλιτέχνης που το επισημαίνει, ότι το streaming "σκοτώνει" τους καλλιτέχνες.

Ο τραγουδιστής των Elbow Guy Garvey είπε στο BBC πέρυσι ότι το streaming μουσικής «απειλεί το μέλλον της μουσικής»: «Ακούγεται πολύ δραματικό, αλλά αν οι μουσικοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το ενοίκιό τους, δεν έχουμε αύριο τη νέα μουσική στη θέση της σημερινής».

Η Nadine Shah κατέθεσε επίσης στην αρμόδια Επιτροπή DCMS, μιλώντας εξ ονόματος των -συναδέλφων της- μουσικών. Είπε στις ρυθμιστικές αρχές ότι μιλούσε εκείνη για λογαριασμό πολλών εξ αυτών, «επειδή δεν θέλουμε να χάσουμε την εύνοια των μεγάλων label και των υπηρεσιών streaming».

Αυτό συμβαίνει επειδή όλα τα χρήματα καταβάλλονται στους κατόχους δικαιωμάτων, οι οποίοι στη συνέχεια δίνουν ποσοστό αυτών στους καλλιτέχνες. Το BBC αναφέρει ότι οι καλλιτέχνες ηχογράφησης λαμβάνουν μόνο περίπου το 13% των εσόδων που παράγουν, ενώ τα labels και οι publishers διατηρούν το υπόλοιπο. Είναι φανερό ότι αυτό το 13% των 0,003$ ανά stream δεν πληρώνει αρκετά τους καλλιτέχνες για να συνεχίσουν να κάνουν μουσική.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα ξεκαρδιστικό ευτράπελο έλαβε χώρα στη συναυλία του συγκροτήματος στη Βιέννη το βράδυ της Κυριακής, με αυτό να ...

Δείτε το βίντεο, όπου ο Roland Mandel παρακολουθεί το συγκρότημα από το πλάι της σκηνής να ερμηνεύει μια διασκευή του

Οι Rage Against The Machine δίπλα στις γυναίκες και τις θηλυκότητες που πλήττονται από την ανατροπή του Roe V. Wade

FEATURED TODAY

Ένα νέο βιβλίο σχετικό με τα έργα και τις ημέρες του Houston hip-hop ήρωα Dj Screw, τον αναγάγει πλέον σε παγκόσμιο icon για την underground σκηνή.

Η Patti Smith συγκίνησε και αποθεώθηκε, για μια ακόμη φορά, στο Ηρώδειο σε μια βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, ιστορίες και κραυγές ποίησης για το μέλλον.

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή τα πρόσφατα επεισόδια υστερίας και τον νέο ηθικό πανικό γύρω από την trap και τους "κινδύνους για τη νεολαία". 
Top