View More

«Το streaming "σκοτώνει" μια ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών», λέει ο Simon LeBon

«Είναι τόσο άδικο και είναι τόσο λάθος - η ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να ξοδεύουν εννέα λίρες το μήνα και να ακούνε απεριόριστη μουσική απαξιώνει την ηχογραφημένη μουσική», ισχυρίζεται ο frontman των Duran Duran.

news.team
news.team

Σε συνέντευξη του στο NME, ο Simon LeBon εξέφρασε τις ανησυχίες του για το τρέχον μοντέλο απόδοσης δικαιωμάτων του streaming, θεωρώντας ότι αυτό αποθαρρύνει τους μουσικούς από το να ακολουθήσουν το πάθος τους ως επάγγελμα πλήρους απασχόλησης. Άλλωστε, η ίδια η βρετανική κυβέρνηση διεξήγαγε έρευνα για τη βιομηχανία του streaming και διαπίστωσε ότι "απαιτείται ολική επαναφορά του συστήματος".

"Οι καλλιτέχνες πρέπει να πληρώνονται σωστά για τη μουσική που μεταδίδεται με τη μορφή streaming - από εκεί πρέπει να προέρχονται τα χρήματα", είπε ο LeBon στη συνέντευξη που έδωσε στο βρετανικό μέσο. «Τι παίρνουν οι καλλιτέχνες; Δύο δέκατα της δεκάρας ανά stream, και αυτό δεν είναι μόνο για τους ίδιους. Ένα ποσοστό από αυτό θα πάει και στη δισκογραφική εταιρεία, η οποία στη συνέχεια δεν το δίνει στους ίδιους τους καλλιτέχνες. Θα το δώσουν στους ανθρώπους που θεωρούν τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες», συμπλήρωσε.

«Είναι τόσο άδικο και είναι τόσο λάθος - η ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να ξοδεύουν εννέα λίρες το μήνα και να ακούν απεριόριστη μουσική με ανησυχεί καταρχάς γιατί απαξιώνει την ηχογραφημένη μουσική», συνεχίζει ο LeBon. «Το πραγματικό πρακτικό αποτέλεσμα είναι ότι τα νέα συγκροτήματα δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα αν δεν παίξουν ζωντανά - και κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας κανείς δεν κατάφερε να το κάνει αυτό».

Ο frontman των Duran Duran, Simon LeBon, δεν είναι ο μόνος καλλιτέχνης που το επισημαίνει, ότι το streaming "σκοτώνει" τους καλλιτέχνες.

Ο τραγουδιστής των Elbow Guy Garvey είπε στο BBC πέρυσι ότι το streaming μουσικής «απειλεί το μέλλον της μουσικής»: «Ακούγεται πολύ δραματικό, αλλά αν οι μουσικοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το ενοίκιό τους, δεν έχουμε αύριο τη νέα μουσική στη θέση της σημερινής».

Η Nadine Shah κατέθεσε επίσης στην αρμόδια Επιτροπή DCMS, μιλώντας εξ ονόματος των -συναδέλφων της- μουσικών. Είπε στις ρυθμιστικές αρχές ότι μιλούσε εκείνη για λογαριασμό πολλών εξ αυτών, «επειδή δεν θέλουμε να χάσουμε την εύνοια των μεγάλων label και των υπηρεσιών streaming».

Αυτό συμβαίνει επειδή όλα τα χρήματα καταβάλλονται στους κατόχους δικαιωμάτων, οι οποίοι στη συνέχεια δίνουν ποσοστό αυτών στους καλλιτέχνες. Το BBC αναφέρει ότι οι καλλιτέχνες ηχογράφησης λαμβάνουν μόνο περίπου το 13% των εσόδων που παράγουν, ενώ τα labels και οι publishers διατηρούν το υπόλοιπο. Είναι φανερό ότι αυτό το 13% των 0,003$ ανά stream δεν πληρώνει αρκετά τους καλλιτέχνες για να συνεχίσουν να κάνουν μουσική.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα τραγούδι από τα sessions του Chinese Democracy, με νέες ηχογραφήσεις από Slash/Duff, έγινε μόλις διαθέσιμο

Η διασκευή του κλασικού κομματιού της French pop περιλαμβάνεται στο soundtrack της νέας ταινίας του σκηνοθέτη, The ...

FEATURED TODAY

Για τον Μάκη Μηλάτο το ροκ δεν έχει πεθάνει και αυτές είναι οι αποδείξεις. 

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) βολτάρει στην Αθήνα που τόσο μας είχε λείψει ακούγοντας Jarvis Cocker για το βαθύ φθινόπωρο. 

 Η επιστροφή του σημαντικότερου ηλεκτρονικού φεστιβάλ στον Βορρά είναι γεγονός και διατρέχουμε αυτά που περιμένουμε να δούμε πώς και πώς.

Top