Διαδρομή / Η νέα κυκλοφορία του Κωστή Δρυγιανάκη

Δελτίο Τύπου
Δελτίο Τύπου

costis_drygianakis_diadromi

Η προκείμενη έκδοση προέρχεται από τη μουσική του Κωστή Δρυγιανάκη για την ομώνυμη έκθεση του Μανώλη Γιανναδάκη στο Μύλο της Θεσσαλονίκης το Γενάρη του 2000. Στην εκδοχή της έκθεσης η μουσική, 14 κομμάτια διάρκειας 2 λεπτών περίπου το καθένα, ακούγονταν από ισάριθμα μικρά μαγνητόφωνα σε επανάληψη, συνοδεύοντας την προβολή διαφανειών μέσα σε ένα είδος διαδρόμου. Η διάταξη στο χώρο και η ένταση ήταν τέτοια ώστε η μουσική να γίνεται αντιληπτή μόνο καθώς ο θεατής πλησίαζε στην κάθε ξεχωριστή διαφάνεια, δημιουργώντας αντιστοιχίες εικόνων και μουσικής. Το 14 αυτά κομμάτια δημιουργήθηκαν στο διάστημα 30.12.1999 – 4.1.2000, ανακυκλώνοντας ηχογραφήσεις από τον δίσκο μετα-οπτικά τοπία και την μουσική της παράστασης No man’s land (ο Μπρεχτ της εξορίας) σε σκηνοθεσία Σπύρου Βραχωρίτη, καθώς και υλικό από ερχόμενα έργα.

Η εκδοχή του δίσκου είναι μια ανασύνθεση αυτών των 14 κομματιών, δημιουργώντας ένα μεγάλο κομμάτι με πρόθεση να παίζεται σε επανάληψη. Κατασκευάστηκε στις 10 – 11.2.2012. Μια προηγούμενη απόπειρα, πιο παρατακτική (χωρίς επικαλύψεις) είχε κατασκευαστεί στις 22 – 23.4.2000, χωρίς να δοθεί ποτέ στη δημοσιότητα.

Η μουσική του Κωστή Δρυγιανάκη, συναρμολογημένη συνήθως με τη βοήθεια ηχοληπτικών μέσων (μαγνητόφωνα, υπολογιστές κ.τ.ό.) κινείται στον ευρύτερο χώρο της ηλεκτροακουστικής μουσικής, αποφεύγοντας όμως τους δογματικούς περιορισμούς. Ακολουθώντας πολλές φορές ανορθόδοξες σχέσεις σύνθεσης – εκτέλεσης – ανασύνθεσης, αξιοποιεί και τιθασεύει την τυχαιότητα και τον αυτοσχεδιασμό, καταφέρνοντας να ισορροπεί μεταξύ ατμοσφαιρικότητας και έκπληξης, να παραπέμπει χωρίς να ταυτίζεται και να αναζητάει χωρίς να λησμονεί στιγμή τον συναισθηματικό της τόπο.

Μπάρατ Γκουπτ, φωνή / Χρήστος Καλτής, ηλεκτρικό μπάσσο / Σταύρος Κουσκουρίδας, κλαρίνο, φλογέρα / Νικόλας Μαλεβίτσης, θόρυβο / Μανώλης Μπαλλής, φωνή / Κώστας Παντόπουλος, ίγκοτρον με μετρονόμο / Χρήστος Παπαγεωργίου, βιολί, μπώλ, βροχόξυλο / Μάρθα Παπαθανασίου, φωνή / Δημήτρης Πιτσιώρης, φωνή / Σαλμονέλα, γαύγισμα / Γιάννης Στάθης, φωνή / Μαριέττα Τίγκα, βιόλα, φωνή και ο Κωστής Δρυγιανάκης, τα υπόλοιπα
 
και θραύσματα από:
- Atavism, Craving for flesh, ιδιωτική έκδοση 1999
- Richard Wagner, Tannhauser (με την ορχήστρα και τη χορωδία της Γερμανικής Όπερας του Βερολίνου και διευθυντή τον Otto Gerdes), Deutsche Grammophon 1969
- Απόστολος Καλδάρας, Αργά είναι πια αργά (με τον Στράτο Διονυσίου) από το δίσκο Τα ορθόδοξα, ΕΜΙ 1978
- Μανώλης Καλομοίρης, Συμφωνία της Λεβεντιάς (με τη Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου και διευθυντή τον Συμεών Κόγκαν), ανέκδοτη ηχογράφηση 1998
- Johann Sebastian Bach, Kantatas 1: BWV 4, 150, 196 (με την ορχήστρα και τη χορωδία του Bach Collegium Japan και διευθυντή τον Masaaki Suzuki), Bis 1998
- Alban Berg, Lulu suite, Altenberger lieder & Three pieces for orchestra (με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και διευθυντή τον Claudio Abbado), Deutsche Grammophon 1971
- Σεβδήμ αμάν (με τις Αλίκη Λάμπρου, Άρτεμη Τσικρικάκη, Φροσύνη Παπαδημητρίου και Αμερσούλα Γκέκα) από το δίσκο Μέρες Μουσικής: Δημοτικό τραγούδι, Σινασός/Λύρα 1992
- Νίκος Τουλιάτος, Κρουστών χρησμός για τον θάνατο, Εκτοπία 1999

3-ιντσο cdr σε 120 αριθμημένα αντίτυπα. Το εξώφυλλο είναι του Μανώλη Γιανναδάκη από την εγκατάσταση / έκθεση με τίτλο Διαδρομή. Γραφιστική επιμέλεια από την moremars team.
Πληροφορίες: http://www.moremars.org/release-costis_drygianakis.html

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Netflix γυρνάει σε ταινία κινουμένων σχεδίων ένα βιβλίο του από το 2005
Δείτε το καινούριο βιντεοκλίπ της παρέας του Chris Martin για το "Εveryday Life"
Επιστρέφει με μια διασκευή της στο αγαπημένο χριστουγεννιάτικο άσμα

FEATURED TODAY

Δεν έπαιξε κανένα μεγάλο hit, δεν μίλησε στο κοινό, δεν χαμογέλασε, δεν μετακινήθηκε από τη θέση του. Γενικά, δεν... Από πού ερχόταν λοιπόν αυτή η μαγεία που

Ένα μεγαλειώδες, τρισδιάστατο σχόλιο σε techno εκδοχή, πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην κλιματική αλλαγή και στην αιώνια δίψα για το άπειρο, με «σφραγίδα» ...
Δάφνινο στεφάνι αξίζει σε αυτό το ζηλευτό, διεθνών προδιαγραφών ανέβασμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που αποτυπώνει τους μεγάλους κώδικες της όπερας, αλλά και
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…