Ομολογώ ότι το τελευταίο Σάββατο του χρόνου θα πήγαινα στο Gagarin κυρίως για τον Κώστα Μπίγαλη, επειδή τον γούσταρα και επειδή στα δικά του τραγούδια αρεσκόμουν, με όλο το γραφικό στοιχείο που υποστηρίζεται ότι έχουν οι συνθέσεις του. Καμία αντίρρηση –με μόνη διαφορά ότι ο Μπίγαλης δεν έκανε μόνο εκείνο το πολύ επιτυχημένο "I Miss You" (ως Big Alice, με τη Μαριάνα Ευστρατίου), αλλά κι ένα φοβερό fusion μεταξύ καρσιλαμά, ποπ, ροκ, καλαματιανού, ελαφρύ λαϊκού και (ανθυπο)ντίσκο. Που ναι μεν διέθετε κιτς στοιχεία, συνάμα όμως ήταν και φοβερά καλοδιάθετο και γκρουβαριστό. Στη σκηνή μάλιστα του Gagarin απεδείχθη ότι πρόκειται και για περφόρμερ ολκής: δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλά κράτησε ένα σόου το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να μην είναι τίποτα παραπάνω από μνημόσυνο αναμνήσεων.

Ο Μπίγαλης βγήκε πρώτος, στις 10+37, με συνοδεία μόνο έναν κιθαρίστα (που είχε προηγηθεί σε μια σόλο παρουσία διασκευάζοντας Beatles, Doors και Monkees) –όλα τα υπόλοιπα ήταν προηχογραφημένα. Ετοιμάστηκα έτσι για το χειρότερο, αλλά έπεσα έξω με συντριπτικό τρόπο. Γιατί ο τραγουδοποιός, πλήρως αντιλαμβανόμενος τι σημαίνει σόου και μάλιστα με ημι-καραόκε στυλ, είχε κινησιολογία, καλή επικοινωνία και απόλυτη συναίσθηση της θέσης του (η πολύ σοβαροφάνεια δεν θα άρμοζε στα τραγούδια του, ενώ ο υπερβολικός χαβαλές θα τον έσπρωχνε στην άκρη του γκρεμού). Απέδειξε επίσης ότι η φωνή του βρίσκεται σε θαυμάσια φόρμα, ότι κατέχει επικοινωνιακά τρυκ, ότι ξέρει να κάνει κέφι εντέλει. Όσο για τη setlist; Όλα ήταν εκεί. Το "Παρεάκι", η "Μελισσούλα" και φυσικά η "Κόρη Του Περιπτερά". Και ναι, τελείωσε με τον απόλυτο ύμνο του camp στίχου «Ρίνα Ρίνα, Κατερίνα, αθερίνα»… Τι γινόταν εντωμεταξύ από κάτω; Ο κόσμος (βάλτε και τον υπογράφοντα) χόρευε ως παλαβός. Για το κοινό, το οποίο σημειωτέον γέμισε το 205 της Λιοσίων, έχουμε όμως πολλά να πούμε και παρακάτω.

Bigalis_2
 
Πολλοί βέβαια περίμεναν ότι το Gagarin θα απογειωνόταν με την Πωλίνα, αλλά οι προσδοκίες απεδείχθησαν λαθεμένες. Αν και με περισσότερους συντελεστές επί σκηνής (υπήρχε σαξόφωνο και πληκτροφόρο), η Πωλίνα έδειξε ότι η συνεργασία της με τον Σταμάτη Κραουνάκη έχει ουσιαστικά μεταλλάξει τα μουσικά της χρωμοσώματα. Έτσι, όχι μόνο η "Μπιρίμπα" μα και τα διάφανα ροζ μπικίνι, η πολυθρόνα η μπαμπού, τα περίφημα πους-απς, ακόμα και οι Σεϋχέλλες μπήκαν στον τερέν με κραουνακικές λογικές μα χωρίς ρυθμική αγωγή και με ένα κλαβιέ ο ήχος του οποίου πριόνιζε τα αυτιά μου, θυμίζοντας επικίνδυνα τα παιδικά σίνθια που αγόραζαν οι γονείς στα παιδιά τους κατά τη δεκαετία του 1980. Προσωπικά, επίσης, δεν με ενόχλησε τελικά η όποια απώλεια στη φωνή της, όσο το φωνακλάδικο, χαβαλαδιέρικο (και όχι χιουμοριστικό) στυλ των ερμηνειών και των σχολίων της αντίστοιχα. Κι ενώ στον Μπίγαλη οι ιαχές και το χειροκρότημα κυριολεκτικά έσειαν τον χώρο, στην Πωλίνα έπρεπε τελικά να θυμηθείς τα πρωτότυπα τραγούδια για να κάνεις κέφι. Εκείνη βέβαια και τον κόσμο ανέβασε πάνω στη σκηνή για να τραγουδήσει μαζί της σε αρκετές περιπτώσεις και τον νεαρόκοσμο κέρδισε –το έδειξε η θέρμη με την οποία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά της– ήταν όμως φανερή η διάσταση στα δύο μέρη της συναυλίας: Μπίγαλης-Πωλίνα, σημειώσατε ένα.

Bigalis_3

Στο τρίτο μέρος της βραδιάς, οι δυο πρωταγωνιστές βγήκαν μαζί, ξεκινώντας ένα σαρωτικό ποτ-πουρί εγχώριων ποπ επιτυχιών –αρχής γενομένης από Olympians– και μεταβάλλοντας το Gagarin σε εκτενές ballroom: ο χορός επέστρεψε με επιτυχία στο προσκήνιο.

Άφησα για τελευταίο ένα σχόλιο (ή μάλλον παρατήρηση) για το κοινό του Σαββάτου. Θα περίμενε κανείς (εγώ τουλάχιστον) ότι ο κόσμος θα κυμαινόταν ηλικιακά κάπου στα 37 με 47, σας πληροφορώ όμως ότι η πλειονότητα άνηκε σε ηλικίες μεταξύ 17-23, χωρίς μάλιστα διάθεση αποθέωσης του cult στοιχείου του συγκεκριμένου live. Αντίθετα, επρόκειτο για κοινό που προφανώς αγαπάει αυτή τη μεριά της απενοχοποιημένης ελληνικής ποπ και πιθανώς θα πάει με την ίδια ευκολία και στον Μαζώ (τι θα πει ποιος είναι ο Μαζώ;). Έτσι εξηγείται και η απόλυτα άνετη λογική με την οποία χόρευαν τις ποπ εκφάνσεις της Ρίτας Σακελαρίου και τις αντίστοιχες ροκ του Χρήστου Δάντη κατά τη διάρκεια του DJ σετ που προηγήθηκε της συναυλίας.

Bigalis_4

Bigalis_5

{youtube}fW1_n81_N-I{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured