View More

Special Request: “Δεν χρειάζεται να ταιριάζω στην ιδέα κανενός άλλου για την ταυτότητα του έργου μου"

Ο Βρετανός dj και παραγωγός χορευτικής μουσικής μιλάει για την ηχητική του εξέλιξη λίγο πριν κοσμήσει τα Eden Sunday Parties του Plissken Festival με αποκαλυπτικά rave bangers.

Δημήτρης Λιλής
Δημήτρης Λιλής

Σε έναν δίκαιο κόσμο, ο Paul Woolford, όπως είναι το εμπορικό house alias του Special Request, θα χρειαζόταν το minimum των συστάσεων. Όμως, η πανδημία έδωσε μόνο σε λίγους djs την ευκαιρία να ευαγγελίσουν στην χώρα μας το “καλοκαιρινό” anthem “Looking For Me”, που συνδημιούργησε με τον καλό του φίλο Diplo μέσα στο 2020, και πλέον "γράφει" στο Spotify πάνω από 127 εκατομμύρια streams.

Ως Special Request, είναι ο ορισμός του ιδανικού booking για την ομάδα του Plissken που πάντα είχε αδυναμία στα σκοτεινά “bass to breaks” χορευτικά μοτίβα. To κλασσικό πλέον, Soul Music album που είχε κυκλοφορήσει το 2013 για το sub label Houndstooth του club Fabric (όπως θα διαβάσετε δεν διατηρεί πλέον και την καλύτερη των σχέσεων μαζί τους) ήταν προπομπός του εγκεφαλικού και συνάμα άκρως χορευτικoύ “μπασάτου” ήχου που θα επικρατούσε στο βρετανικό clubbing για το υπόλοιπο των 10s. Από το Soul Music μέχρι το “α λα Aphex Twin” αριστούργημα Vortex του 2019 και το φετινό -υπoδειγματικό- Dj mix του για την γνωστή σειρά Dj Kicks της !Κ7, o SR έχει γίνει ο “Don” που όλοι υποψιαζόμασταν δέκα χρόνια πριν.

Με την άνεση του παραγωγού που έχει σπάσει κάθε ταμπού στη δημιουργία χορευτικής μουσικής, είναι σε θέση να ξεσηκώσει το ίδιο άνετα, μαζικά house ακροατήρια στην Ibiza όσο και drum & bass σκοτεινά δωμάτια στο Βερολίνο. Σε αυτό που ονομάζουμε "ιδανικό timing”, έχουμε την ευκαιρία να τον δούμε αυτήν την Κυριακή το απόγευμα στην σειρά Eden events στο Ωδείο Αθηνών και να διαβάσουμε κάποιες από τις θέσεις του σχετικά με το σύγχρονο μουσικό τοπίο.

 

Είχαμε συνηθίσει τις παραγωγές SR να φλερτάρουν με το σκοτεινό techno και μπασσάτο ήχο ή τα breaks, όμως το πρόσφατο dj Kicks μιξ σου είναι κυριολεκτικά ένα ταξίδι σε πολλούς και ετερόκλητους ήχους. Ως DJ & παραγωγός έχεις την τάση να πειραματίζεσαι πλέον με πολλούς και διαφορετικούς ήχους; 

Είναι μάλλον που δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος θα επέλεγε να κάνει μόνο ένα υποείδος μουσικής. Δεν έχει κανένα νόημα για μένα. Κανείς από εμάς δεν ακούει ένα μόνο πράγμα… ή ίσως ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων ακούει, αλλά θα βαριόμουν μέχρι δακρύων αν έπρεπε να το κάνω. Λατρεύω τόσα πολλά και διαφορετικά είδη και συνειδητοποίησα πριν από πολλά φεγγάρια ότι δεν ήμουν αληθινός με τον εαυτό μου αν θα έμενα περιορισμένος μόνο σε house και techno δημιουργίες. Το brand SR είναι τώρα σε σημείο όπου θα μπορούσα πιθανώς να κυκλοφορήσω ένα folk άλμπουμ και όσοι έχουν δώσει τη δέουσα προσοχή στον κατάλογό μου, θα καταλάβουν γιατί το κάνω και πόσο σωστά το κάνω. Επίσης, όπως θα σας πει οποιοσδήποτε καλλιτέχνης, έχουμε περάσει την εποχή όπου χρειαζόμασταν τα μουσικά μέσα ενημέρωσης για να κρίνουν ευνοϊκά τις προσπάθειές μας. Σήμερα τα media έχουν τη μικρότερη επιρροή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην μουσική δημιουργία, ουσιαστικά πουλάνε μόνο εισιτήρια και διαφημίσεις αυτές τις μέρες. Οι καλλιτέχνες δεν χρειάζονται πλέον καμία έγκριση από κανέναν, εκτός από τον εαυτό τους για το έργο που παραδίδουν. Έτσι και εγώ δεν χρειάζεται να ταιριάζω στην ιδέα κανενός άλλου για την ταυτότητα του έργου μου. Κάθε πόρτα είναι ανοιχτή και αυτό είναι το εντυπωσιακό. 

 

Υπάρχει ένα σχεδόν σκληροπυρηνικό Aphex Twin vibe τόσο στο Vortex όσο και στο EP Spectral Frequency. Πώς μπορεί κάποιος να ισορροπήσει ανάμεσα στον γεμάτο ενέργεια ήχο των  breaks και την παραγωγή μαζικών house hits με συνεργάτη τον Diplo; 

Είναι εντελώς διαφορετικά project και έχουν λίγο έως πολύ διαφορετικό κοινό. Υπάρχει ένα πολύ μικρό ποσοστό κόσμου που ακολουθεί αυτό το crossover, αλλά είναι χρόνια που εργάζομαι στη μουσική παραγωγή και σε υποείδη εκτός της dance  και μάλιστα πολλά από αυτά δεν έχουν γίνει γνωστά. Δημιουργώ ασταμάτητα, αλλά αυτά που εμφανίζονται στο internet είναι σχεδόν το 1/10 όσων παράγω.  Δέχομαι ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αδυνατούν να καταλάβουν πως αυτά τα 2 διαφορετικά alias συμβαδίζουν και έχω αποδεχτεί ότι κάποιοι ίσως δεν θα καταλάβουν ποτέ πραγματικά, αλλά για να το θέσω όσο πιο απλά γίνεται: Φτιάχνω τη μουσική που αγαπώ. Μερικοί ακροατές ίσως υποθέτουν ότι συμπεριφέρομαι με κυνικό τρόπο στη μουσική λόγω της υπερπαραγωγής, αλλά στ’αλήθεια απλώς εξερευνώ πραγματικά όλα όσα με ενδιαφέρουν. Ακολουθώντας κάθε μουσική παρόρμηση.

 

Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον Diplo; Πως είναι να δουλεύεις μαζί του και ποια είναι η γνώμη σου για το κίνημα Higher Ground που χτίζει αυτή τη στιγμή στην Αμερική; 

Πριν από πολλά χρόνια ο φίλος μου Dave Switch Taylor άρχισε να συνεργάζεται με τον Diplo και ξεκίνησαν μαζί τους Major Lazer. Στη συνέχεια, ο Dave έφυγε για να συνεχίσει τη δουλειά του ως “secret” παραγωγός στο Λος Άντζελες (έχει κάνει  πολλούς απίστευτους δίσκους) και όταν χώρισαν οι δρόμοι τους και ο Diplo έγινε EDM superstar dj συνήθιζε να παίζει ένα παλιό μου  single από το 2005, το Erotic Discourse. Κρατήσαμε επαφή και το 2019 που έπαιζε τα περισσότερα από τα remixes μου, συνδεθήκαμε και επίσημα. Αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί και γίναμε εύκολα φίλοι. Είναι το ίδιο music nerd με εμένα, και έχει επίσης χαμηλό όριο πλήξης, οπότε παρά το ότι το υπόβαθρό μας ήταν τόσο διαφορετικό, πραγματικά καταλήγουμε στο να διασκεδάζουμε κάθε φορά. Έχουμε αρκετά projects στα σκαριά, ενώ η Higher Ground είνα το label του Diplo για να βγάζει house κομμάτια και εστιάζει σε  χορευτικά jams σε σχέση με την άλλη δισκογραφική του Mad Decent. Επιπλέον μοιραζόμαστε μεγάλη ποικιλία επιρροών, οπότε έχουμε πολλά κοινά.

 

 

Φαίνεται σαν να μην παίρνεις διαλείμματα από το στούντιο τα τελευταία δύο χρόνια. Υπάρχει μουσική που έχεις φτιάξει και δεν το γνωρίζουμε; Επίσης, τι να περιμένουμε ως επόμενες κυκλοφορίες; 

Πράγματι, κατάφερα να περάσω καλά στο studio στην διάρκεια των lockdowns. Εννοώ, προφανώς ήταν αρκετά ακραίο αυτό που συνέβαινε πριν, αλλά στην πανδημία συνειδητοποίησα ότι ήμουν σαν το ποντίκι σε τροχό πριν -το πρόγραμμα περιοδειών και dj gigs ήταν ακραίο-, οπότε το να σταματήσω τα πάντα για λίγο με βοήθησε να δω τι ήταν πραγματικά σημαντικό. Υπάρχουν πολλά ακυκλοφόρητα κομμάτια που βρίσκονται σε επερχόμενο στάδιο κυκλοφορίας. Τρία ή τέσσερα ολοκληρωμένα άλμπουμ SR, όλα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, πολλά συνεργατικά πράγματα ως Paul Woolford με ανθρώπους από εντελώς διαφορετικά μουσικά είδη.. Δεν μπορώ να πω με ακρίβεια αυτήν τη στιγμή πότε θα έρθουν στην επιφάνεια, αλλά να είστε σίγουροι ότι είναι πολλά στα σκαριά.

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι εξοπλισμού στο στούντιο τελευταία και επισήμανε μας μερικά νέα ονόματα που απολαμβάνεις αυτό τον καιρό. 

Εξοπλισμός στούντιο... Είναι κάτι που αλλάζει συνεχώς, αλλά τελευταία μου αρέσουν αυτά τα παλιά EQ της Pultec από τα οποία περνάω τα πάντα. Φτιάχνω νέο στούντιο αυτήν την εποχή, οπότε ο αγαπημένος studio εξοπλισμός αλλάζει σε καθημερινή βάση ανάλογα με το τι δουλεύω. Όσον αφορά τους νέους μουσικούς, μπορώ να μοιραστώ μερικούς εκπληκτικούς καλλιτέχνες που είναι φρέσκοι στα αυτιά μου: η Armani Ceaser που έχει υπογράψει στην Griselda records — απίστευτη τύπισσα, στιχουργός και ράπερ.  Ο Interplanetary Criminal κάνει πολλές εξαιρετικές παραγωγές σε επίπεδο UK garage, η  Lady Blackbird είναι σπουδαία ερμηνεύτρια με σοβαρά διαπιστευτήρια τελευταία και νομίζω ότι είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα νέα καλλιτέχνης που έχω ακούσει εδώ και αρκετό καιρό. Τέλος, παίζω αρκετά κομμάτια από έναν παραγωγό που ονομάζεται Brazen, καλό φτιαγμένο και αρκετά ανορθόδοξο bass & breaks house.

 

Πως πάει η Houndstooth; Ποια είναι η νέα κατεύθυνση του ήχου της ; 

Δεν γνωρίζω ποια είναι η κατεύθυνσή τους, καθώς δεν συνεργαζόμαστε πλέον.

 

Η club σκηνή του Ηνωμένου Βασιλείου επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς μετά την πανδημία; 

Δεν νομίζω ότι έχει επιστρέψει στην κανονικότητα αυτή καθεαυτή - υπάρχουν πολλά  που εκκρεμούν αλλά η ένταση και η ενέργεια είναι ακόμα εκεί και μην ξεχνάς ότι πολλοί άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τις παλιές απαρχαιωμένες, κυνικές θέσεις τους για τη νυχτερινή ζωή. Παρόλα αυτά, είναι έντονη η επιθυμία στο κοινό να διασκεδάσει! Σαν να επιστρέφουμε από κάποιου είδους ανάσταση.

 

Τέλος, τι είδους δίσκους να περιμένουμε να σπινάρεις στην Αθήνα την Κυριακή; 

Αποκαλυπτικά rave bangers παντός είδους. Θα είναι μια ψυχεδελική και ζόρικη εμπειρία, είμαι ενθουσιασμένος!

unnamed-2


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Βρετανός dj και παραγωγός χορευτικής μουσικής μιλάει για την ηχητική του εξέλιξη λίγο πριν κοσμήσει τα Eden Sunday

Οι Least Concern που έσκασαν από το πουθενά με το “Syria”, την εξαιρετική διασκευή του “Sarajevo” των Magic De Spell,

Ο Αχιλλέας Δημητρακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται πίσω από το ψευδώνυμο CheapEdits, κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ του

FEATURED TODAY

Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο σημερινό Listomania επιλέγει και ιεραρχεί τους 30 καλύτερους δίσκους της χρονιάς που φεύγει.

Κάποιες χρονιές, τα πορνογραφικά φιλμ αποτέλεσαν την πλειοψηφία της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής στην Ελλάδα. Ο dj Electric Looser γράφει για την τέχνη της μουσικής επιμέλειας στα εγχώρια πορνογραφικά φιλμ και ετοίμασε ένα χορταστικό mixtape με θέματα από adult film των '70s.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, συζητά με τον Παντελή Νικηφόρο για το Τρία, τον νέο δίσκο των Λάμδα.

Top
0
Shares