Τάνια Σκραπαλιώρη

Τον λένε Marc Mezergue αλλά έχει γίνει γνωστός στους ηλεκτρονικούς κύκλους απλώς ως Mezerg ή αλλιώς ως “one man band” – αφού με τα ασυνήθιστα skills του σε πιάνο, θέρεμιν και μια πλειάδα άλλων μουσικών εργαλείων καταφέρνει να δημιουργεί μια νέα dance πραγματικότητα που ξεσηκώνει από τα μικρά DIY πάρτι σε φοιτητικές καταλήψεις μέχρι ολόκληρες αρένες ηλεκτρονικών φεστιβάλ. Ποιος όμως είναι όμως τελικά ο πολυμήχανος κύριος Mezerg που με μότο το «Multiverse is the limit”  σαρώνει, καινοτομώντας κατ’ εξακολούθηση, dancefloors και εντυπώσεις τα τελευταία χρόνια στη Γαλλία και στην Ευρώπη; Θελήσαμε να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον άνθρωπο πίσω από το “one man band alias” και λίγο πριν την επίσημη πρώτη του στην Αθήνα, στο Fuzz Live Music Club, το Σάββατο 18 Ιανουαρίου, υπό την πάντα δημιουργική σκέπη του Plissken Festival τον ρωτήσαμε να μας πει λίγα περισσότερα πράγματα για τη ζωή του και την καλλιτεχνική του πορεία.

 mezerg-07

«Είμαι από τη Γαλλία, στο Μπορντό. Στα 16 μου άκουγα πολύ Door κι έτσι ξεκίνησα να παίζω πιάνο – ήθελα να γίνω σαν τον Ray Manzareck!. Οι Doors ήταν οι δάσκαλοί μου στη μουσική, όπως και οι Beatles αλλά και πολλοί άλλοι από τον Claude Debussy μέχρι τον Chilly Gonzales και τους Chemical Brothers. Κάπως έτσι διαμόρφωσα τον ήχο που θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ότι είναι το σήμα κατατεθέν μου – αυτόν που χρειάζεται να λιγότερα δυνατά μέσα για να επιτευχθεί. Ακόμα και τo “Piano Boom Boom” ας πούμε δημιουργήθηκε από την ανάγκη μου να φτιάξω κάτι για να κάνει τον κόσμο να χορεύει μόνο με ένα πιάνο και ένα κρουστό μπάσο, να χορέψει στον δρόμο ή όπου βρεθεί, έστω και εν είδει καρικατούρας. Σήμερα όμως έχω προχωρήσει, δεν υπάρχει το “Piano Boom Boom» στη μουσική μου».

Πώς είναι όμως στα αλήθεια η ζωή ενός “one man band” καλλιτέχνη; Μοναδική ή ιδανική; «Είμαι μονάδα σε ό, τι αφορά τη δημιουργική και καλλιτεχνική διαδικασία, σε όλα τα υπόλοιπα έχω υποστήριξη. Όταν είσαι μόνος σου μπορείς να πας όπου θες, όποτε θες και να κάνεις ό, τι θες. Μιλάμε για απόλυτη ελευθερία και δεν θα το άλλαζα αυτό για τίποτα. Έτσι ξεκίνησα το project μου και όπως εξελίσσονταν φυσικά τα πράγματα, συνειδητοποίησα ότι οι δυνατότητες και τα περιθώρια εξέλιξης είναι απεριόριστα και αποφάσισα να το διατηρήσω έτσι. Αλλά σίγουρα υπάρχουν στιγμές που θέλεις να μοιραστείς, τότε, στιγμιαία, κι εμένα μου λείπει να ανήκω σε μια μπάντα. Αυτός είναι κι ο λόγος που συνεργάζομαι με άλλους μουσικούς σε videos ή live εμφανίσεις. Αυτήν την περίοδο καλώ συχνά τον Emilio Castiello, έναν εξαιρετικό βιολονίστα, να παίξουμε μαζί στις εμφανίσεις μου. Δεν θα βρίσκεται μαζί μου στην Αθήνα αλλά θα με ακολουθήσει σε πολλά shows μέσα στο 2022.».

Όσο για τη δημιουργική του μέθοδο ο Mezerg, κόντρα στα προγνωστικά, κάθεται στο πιάνο και συνηθίζει να πηγαίνει όπου τον πάει η μελωδία και η αρμονία, χωρίς να υπερεκτιμά την τεχνολογία και παραμένοντας είναι ανοιχτός στα λάθη. «Δεν ακολουθώ κάποια συγκεκριμένη μέθοδο, συνήθως οι καλές ιδέες μου έρχονται κατά τη διάρκεια κάποιου από τα lives μου -τα οποία πρέπει να πω ότι είναι πολύ αυτοσχεδιαστικά. Την επόμενη μέρα λέω στον εαυτό μου “Αυτό ήταν καλό, του αξίζει να γίνει τραγούδι” και κάθομαι στο στούντιο, στο πιάνο και αυτοσχεδιάζω, περιμένοντας το σωστό σχήμα, τη σωστή μουσική φράση να φανεί – και μερικές φορές είναι το λάθος που κάνει τη διαφορά, και είναι τελικά αυτό το σωστό. Από εκεί και πέρα η τεχνολογία πάντα βοηθάει, μπορεί να εξελίξει τα πράγματα λίγο περισσότερο και να σε βοηθήσει να καινοτομήσεις -όμως στο τέλος της ημέρας τίποτα δεν μπορεί να νικήσει ένα παλιό, καλό πιάνο».

mezerg-01

Και το θέρεμιν – τι γίνεται με αυτό το μαγικό όργανο, που έχει καταφέρει τόσο ξεχωριστά να ενσωματώσει σε ηλεκτρονικές, dance υφές ο Mezerg; «Το θέρεμιν σου επιτρέπει να ελέγξεις τη μουσική με ένα καινούριο τρόπο. Παρότι πρόκειται για ένα όργανο 100 χρονών νομίζω ότι έχω βρει έναν νέο, πιο προσιτό τρόπο να το φέρω στο σήμερα. Και από τη στιγμή που ελέγχω τις παραμέτρους των synths, όλοι οι ήχοι και υφές ενσωματώνονται εν τέλει με φυσικό τρόπο. Νομίζω ότι κατά κάποιον τρόπο έχω βάλει τη σφραγίδα μου στη σύγχρονη ιστορία του οργάνου, και γι’ αυτό νιώθω δεμένος με αυτό».

Και, τέλος, σε ό, τι αφορά τα άμεσα σχέδια του για το μέλλον ο Mezerg αδειάζει τα social media και ψηφίζει δημιουργία. «Τον Ιανουάριο θα βγει ένα καινούριο video, στο οποίο θα παρουσιάσω ένα εντελώς καινούριο μουσικό όργανο ενός Γάλλου εφευρέτη, σε επίσημη πρώτη, κάτι που δεν έχει ξαναδεί ποτέ κανείς, ενώ θα ξεκινήσω να δουλεύω και το νέο μου EP. Αυτό που θα ήθελα αυτή τη στιγμή είναι να κάνω μια περιοδεία για κανα δυο χρόνια χωρίς καθόλου κινητό ή υπολογιστή ή κοινωνικά δίκτυα. Το παιχνίδι των social media το έπαιξα φυσικά με μεγάλη χαρά εδώ και 5 χρόνια   για να προωθήσω τη δουλειά μου και το διασκέδασα. Αλλά νομίζω ότι όλοι μας πάθαμε overdose κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα χρειάζεται μια αποτοξίνωση».

poster

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured