Dillon: Η παράσταση που φέρνω στην Αθήνα, είναι μια γυμνή και καθαρτική εμπειρία...

Ο εσωστρεφής κόσμος της Γερμανοβραζιλιάνας μουσικού κρύβει χώρες που δεν συγγενεύουν, εμπειρίες που παλεύουν μεταξύ τους και μία άφατη μοναχικότητα –βρίσκει όμως τρόπο να ανοίξει τις περσίδες και να μας αφήσει να ρίξουμε κλεφτές ματιές. Με αφορμή τον πρώτο της ερχομό στην Ελλάδα (Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»), μας μιλάει για τον τρόπο με τον οποίον δημιουργεί και για τη ζωή στο Βερολίνο 

Δημήτρης Μεντές
Δημήτρης Μεντές

Συχνά, τα τραγούδια σας είναι λιτά και απέριττα, τόσο στη σύλληψη, όσο και στην εκτέλεση. Παρόλαυτα, καταφέρνουν να είναι περίπλοκα και υποβλητικά. Από πού πηγάζει ένα τέτοιο δίπολο;

Προτιμώ τον σκοπό, από τη διακόσμηση. Και δεν μιλάω απαραιτήτως μόνο για τη δουλειά μου, αλλά και γενικώς. Προσπαθώ να λειτουργώ με όσο λιγότερες στρώσεις γίνεται, όταν στοχεύω να μεταφέρω ένα συναίσθημα ή έναν τρόπο σκέψης. Αντί δηλαδή να προσθέτω διακοσμητικά στοιχεία, αφήνω τους ήχους και τον ρυθμό για να υπογραμμίσουν τον στίχο.

Έχουν περάσει 2 χρόνια από το άλμπουμ Kind, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το EP When Breathing Feels Like Drowning. Οδηγείστε ίσως σε καινούριο δίσκο;

Ναι, την παρούσα στιγμή δουλεύω τον επόμενο δίσκο.

When Breathing Feels Like Drowning (μτφ: Όταν η Ανάσα Μοιάζει με Πνιγμό), είναι μία φράση έντονη και συναισθηματικά φορτισμένη. Τι σας οδήγησε να ονομάσετε έτσι το ΕΡ;

Με αυτήν μου τη δουλειά δεν ήθελα να αφήσω καθόλου χώρο στον ακροατή για να ερμηνεύσει τα νοήματα. Ήθελα να είναι ευθέως προσεγγίσιμα, ήθελα να αναγνωριστεί και να κατανοηθεί η αγωνία μου.

Παρότι κατάγεστε από τη Βραζιλία κι έχετε μεγαλώσει στη Γερμανία, γράφετε στα αγγλικά. Βρίσκετε όλες αυτές τις διαφορετικές γλώσσες να συγκρούονται εντός σας ή να δουλεύουν συνεργατικά; 

Έχω έναν πολύ χαλαρό τρόπο επικοινωνίας μέσω των γλωσσών που καταλαβαίνω και μιλάω. Μου ήταν εντελώς ενστικτώδης η δουλειά στα αγγλικά. Οι υπόλοιπες γλώσσες που μιλάω δεν με έχουν επηρεάσει σε αυτό, ούτε στο ελάχιστο.

Είστε δημιουργικά ενεργή τα τελευταία 10 χρόνια. Πώς καταφέρνετε να κρατάτε ζωντανή τη σχέση με το πρότερό σας υλικό;

Η δουλειά μου υπήρξε πάντα αυτοβιογραφική. Γράφω για την καθημερινότητά μου, το περιβάλλον μου και τις σκέψεις μου.

Πώς έχει επηρεάσει λοιπόν τη γραφή σας η ζωή στο Βερολίνο;

Δεν έχει επηρεάσει ακριβώς τη γραφή μου, αλλά μου έχει δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλωθώ και να μεγαλώσω, χωρίς δεσμά και κριτική. Είμαι φύσει εσωστρεφής και το Βερολίνο εξακολουθεί να μου δίνει την ιδιωτικότητα και τον χώρο ώστε να εξελίσσομαι με τους δικούς μου ρυθμούς. Αυτό έχει οδηγήσει σε μία πολύ ειλικρινή στιχουργική προσέγγιση, καθώς και στη δυνατότητα να δουλεύω μόνο όταν έχω κάτι να πω, χωρίς πίεση από κανέναν. 

Τι μπορούμε να περιμένουμε, τέλος, από την επικείμενη εμφάνισή σας στην Αθήνα;

Η παράσταση Σόλο Πιάνο, την οποία φέρνω και στην Αθήνα, είναι μια γυμνή και καθαρτική εμπειρία. Στη σκηνή βρισκόμαστε μόνο εγώ και το πιάνο, κανένας άλλος –ούτε περίεργα φώτα, ούτε καπνοί. Είναι μία ευθεία γραμμή μεταξύ της γραφής μου και της όλης δημιουργικής διαδικασίας πίσω από το Breathing Feels Like Drowning. Μια διαδικασία εντατική και μοναχική. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αεικίνητος μουσικά Γάλλος, αφεντικό της Ed Banger από την οποία ακούσαμε τους Justice, μάνατζερ των Daft Punk για

Ο Κώστας Θ. Καλφόπουλος, επιμελητής της έκδοσης «Multiball 8 Κείμενα για το Φλίππερ», μιλάει στον

Λίγο πριν η εμφάνισή τους στο λαϊβάδικο της Σολωμού κάνει πρεμιέρα στο YouTube κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση (14/2, ...

FEATURED TODAY

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, χτενίζει την επικαιρότητα

H ιδέα της ανεξάρτητης εταιρείας, του independent label, που έδωσε και το όνομά του στην indie σκηνή.
 

8 γυναίκες που υπηρετούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τη μουσική βιομηχανία, αφηγούνται στην Τάνια Σκραπαλιώρη και την Ελένη Τζαννάτου τις δικές τους

HOT STORIES

Πίσω από το οποίο βρίσκονται οι Trent Reznor, Atticus Ross και Jon Batiste. Δείτε τους υπόλοιπους μεγάλους νικητές της 78ης

Από το 2015 που συστάθηκε, έχει συμβάλλει με πολλά πρότζεκτ στον εγχώριο alternative ήχο.

Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης ανακοίνωσε πως σύντομα θα κυκλοφορήσει δίσκο με παιδικά τραγούδια «όπως θα ήθελε αυτός να ήταν τα παιδικά τραγούδια».

Top