Ο Matias Aguayo είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ονόματα που θα δούμε live αυτό τον μήνα, στα πλαίσια του eνTechno Festival 2010 (10, 11 & 12 Σεπτέμβρη, στο 6 D.O.G.S.). Με καταγωγή από τη Χιλή και με μουσική θητεία στη σχολή της γερμανικής εταιρείας Kompakt, ο Aguayo παρέδωσε πέρσι ένα από τα άλμπουμ της χρονιάς (το Ay Ay Ay), το οποίο και θα μας παρουσιάσει στην Αθήνα, μαζί με επιπλέον Chilean house jams –την επόμενη Παρασκευή, 10 του μήνα. Το απαραίτητο «to know us betta» έγινε μέσω της ακόλουθης συνέντευξης...

Matias, δώσε μας μερικές πληροφορίες σχετικά με την καταγωγή σου και την ενασχόληση σου με την ηλεκτρονική μουσική –όπως βέβαια και για τη συμμετοχή σου στο roster της Kompakt.

Γεννήθηκα στο Σαντιάγκο της Χιλής το 1973. Ήταν μια δύσκολη πολιτικά και κοινωνικά εποχή και οι γονείς μου έπρεπε να εγκαταλείψουν τη χώρα, οπότε μεγάλωσα στη Γερμανία. Αρχικά έζησα στη νότια πλευρά της, μετά έζησα για λίγο στο Περού και επέστρεψα τελικά στην Κολονία, όπου και έχω ζήσει τα περισσότερα χρόνια μου. Τα τελευταία 8 χρόνια ζω ανάμεσα σε Παρίσι και Μπουένος Άιρες. Ήταν αναμενόμενο να συνεργαστώ με την Kompakt, δεδομένου ότι υπήρξα μέλος της μουσικής κοινότητας της Κολονίας (έδρα του γερμανικού label) στα 1990s. Και, όπως συνήθως συμβαίνει, όλοι γνωριζόμασταν αρκετά ώστε να συνεργαζόμαστε μουσικά και να ανταλλάσσουμε δημιουργίες.

Ποιο και πώς είναι το στάνταρ set up του live σου; Τι να περιμένουμε στην Αθήνα;

Στην Αθήνα θα παρουσιάσω ένα ιδιαίτερα ρυθμικό σετ με κομμάτια δικά μου, φίλων μου και άλλων παραγωγών πάνω στα οποία θα τραγουδάω και θα παίζω κάποια επιπλέον όργανα. Μου αρέσει να χαλαρώνω όταν βρίσκομαι στη σκηνή, να απολαμβάνω αυτό που ακούγεται και να αυτοσχεδιάζω τόσο με τη μουσική όσο και με το κοινό. Νομίζω ότι η ευχαρίστηση που μου προσφέρει αυτή η μουσική φόρμα μπορεί να είναι ιδιαίτερα μεταδοτική και έτσι να προκύψουν μερικές ιδιαίτερες στιγμές. Περιμένω με ενθουσιασμό αυτή την πρώτη μου εμφάνιση στη χώρα σας...

Δώσε μας μερικές λεπτομέρειες σχετικά με το label σου, Comeme, και τα περίφημα cumbia (ένα παραδοσιακό είδος latin μουσικής) Βumbumbox πάρτυ. Aυτά στάθηκαν άλλωστε και οι βασικές επιρροές σου για το Αy Ay Ay, σωστά;

Η Comeme στην ουσία γεννήθηκε μέσα από τα Βumbumbox street parties... Πρόκειται για πάρτυ που οργανώναμε σε δημόσιους χώρους του Μπουένος Άιρες, χρησιμοποιώντας boomboxes συνδεδεμένα με τα MP3 players μας, κάνoντας έτσι DJ σετ. O κόσμος στους δρόμους απλά χόρευε σαν τρελός... Αυτή η νέα κατάσταση για εμάς τους DJs/παραγωγούς –όσους είχαμε ζήσει έντονα το clubbing– στάθηκε ιδιαίτερα δημιουργική σε επίπεδο νέων ιδεών. Ξαφνικά, μας δημιουργήθηκε η ανάγκη να φτιάξουμε καινούργια και ιδιαίτερη μουσική, που να ταιριάζει στο ύφος των parties. Και το κάναμε. Το αποτέλεσμα οδήγησε στη δημιουργία της Comeme, κάτι που την καθιστά όχι ένα προσχεδιασμένο project αλλά μια φυσική συνέχεια αυτών των parties... Το Ay Ay Ay ήταν κάτι που μου συνέβαινε παράλληλα με αυτό και είναι έτσι εξ’ ίσου φυσιολογικό να διαθέτει μπόλικα στοιχεία από την όλη κατάσταση.

Στο τελευταίο σου άλμπουμ αξιοποιείς τις φωνητικές σου ικανότητες, μετατρέποντας, στην ουσία, τη φωνή σου σε κύριο όργανο. Τι σε οδήγησε σε αυτή την απόφαση και ποια ήταν η διαδικασία που ακολούθησες;

Και σε αυτή την περίπτωση μπορείς να πεις ότι δεν είχα κάποιου είδους concept ή κάποιο συγκεκριμένο πλάνο –περιέργως το άλμπουμ ολοκληρώθηκε σχεδόν μόνο, με απόλυτα φυσικό για μένα τρόπο. Ήθελα να παράγω μουσική με τον πιο απλό τεχνικά τρόπο, αλλά παράλληλα ήθελα να το διασκεδάσω κιόλας. Με δεδομένο ότι η φωνή μου ήταν το βασικό μου όργανο αποφάσισα να ηχογραφήσω όλες τις μελωδίες και τα μέρη που είχα στο μυαλό μου με τη φωνή και να προσθέσω την παραγωγή και τα ηλεκτρονικά στοιχεία στο τέλος. Στο διάστημα το οποίο μεσολαβούσε άρχισα να απολαμβάνω το πόσο φυσικά, ζεστά και αυθόρμητα ηχούσε ο δίσκος και το τελικό αποτέλεσμα ήταν να περιορίσω σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρονικά μέρη και να δουλέψω στην καλύτερη παραγωγή όσων takes είχα κάνει με τη φωνή μου.

To artwork εντωμεταξύ φέρει την υπογραφή του Trevor Jackson (aka Playgroup). Πώς προέκυψε η συνεργασία σας;

Γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια με τον Trevor και πάντα μου άρεσαν οι δουλειές που έχει κάνει. Eπίσης γνωρίζει τη μουσική μου αρκετά καλά και σκέφτηκα ότι θα ήταν το κατάλληλο άτομο για να συζητήσουμε το artwork. Eίμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, θεωρώ ότι πήρα σωστή απόφαση στο να του ζητήσω να συνεργαστούμε. Και έχει κάνει εξ’ ίσου καλή δουλειά και στο βιντεοκλίπ του “Rollerskate”, προσεγγίζοντας ιδανικά την αισθητική που ο ίδιος είχε δημιουργήσει στο artwork.

Εξακολουθείς να βγαίνεις και να ακούς DJs όπως πριν ή έχεις πλέον εστιάσει στις live εμφανίσεις και απλά πηγαίνεις από συναυλία σε συναυλία;

Με δεδομένες τις συνεχόμενες περιοδείες θα έλεγε κανείς ότι έχω εστιάσει στις συναυλίες. Δεν μου δίνονται συχνά τελευταία οι ευκαιρίες για να βγω, αν και μου αρέσει να βγαίνω όταν ξέρω ότι η μουσική θα είναι καλή. Συνήθως μάλιστα μου αρέσει να χορεύω πολύ και για αρκετή ώρα...

Δηλαδή, αν κάνεις ένα DJ σετ, συνήθως τι δίσκους παίζεις;

Τα DJ σετ μου έχουν τελευταία μετατραπεί κι αυτά σε ένα είδος live set, καθώς έχω αρχίσει να προσθέτω όλο και περισσότερα δικά μου φωνητικά. Αλλά στη βάση τους είναι πάντα djing. Όταν λοιπόν παίζω σαν DJ, προσπαθώ να συμπεριλάβω όσο το δυνατόν περισσότερα διαφορετικά μουσικά είδη και μεγάλη ποικιλία ρυθμών. Δεν μου αρέσει να έχω το ίδιο beat για ώρες. Θεωρώ τον εαυτό μου house DJ, όχι όμως με την έννοια ότι υπηρετώ αποκλειστικά το είδος της house. Αντιλαμβάνομαι το house set ως την δημιουργία ενός vibe ή μιας ατμόσφαιρας και έτσι με ενδιαφέρει η παρουσίαση ή η μίξη όσο περισσότερο διαφορετικών μουσικών ειδών στα πλαίσια αυτής της ατμόσφαιρας.

Πολύ πρόσφατα ηχογράφησες και μερικά φωνητικά για το νέο single των Discodeine. Πώς έγινε αυτό;

Απλά μου το ζήτησαν! Κι έτσι πήγα από το στούντιό τους, το διάστημα που βρισκόμουν στο Παρίσι.

Με βάση τις επιρροές τις οποίες έχεις αντλήσει τελευταία από τη χιλιανή μουσική παράδοση, γιατί θεωρείς σημαντικό να διατηρούν οι σύγχρονοι μουσικοί καλές επαφές με την παράδοση της χώρας τους;

Νομίζω ότι, όταν ανακαλύπτουμε το «βάθος» κάποιων δίσκων, αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι ο δημιουργός έχει καταφέρει, με κάποιο τρόπο, να συνδεθεί με τη μουσική του παράδοση και με ό,τι έχει δημιουργηθεί αρκετές γενιές πριν από αυτόν. Η παράδοση δίνει στη μουσική μια πολυπλοκότητα την οποία από μόνος του ο καλλιτέχνης θα δυσκολευόταν να προσθέσει. 'Άλλωστε, οποιοσδήποτε αγαπά πραγματικά τη μουσική δεν μπορεί παρά να ενθουσιάζεται από τις τόσες και διαφορετικές μουσικές φόρμες που μπορεί να συναντήσει στον κόσμο. Και όταν βρίσκει κανείς ομοιότητες και αναλογίες δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει την ομορφιά του πράγματος, ότι δηλαδή πολλές και διαφορετικές κουλτούρες έχουν κοινά στοιχεία. Η techno για παράδειγμα, με τον δικό της τρόπο, αποτελεί ένα είδος με βαθιές μουσικές ρίζες και αντικατοπτρίζει τη βασική ανάγκη του ανθρώπου να έχει στη ζωή του τα τύμπανα και τον χορό, όπως και την ανάγκη να ντυθεί ωραία για να τα απολαύσει. Προσωπικά μιλώντας, δεν είμαι υπέρ της ιδέας να ανακατεύεται η παράδοση με άλλα είδη ή μουσικά στιλ, ούτε καν υπό κάποιο συγκεκριμένο concept. Πιστεύω ότι η μουσική εξέλιξη που μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία από την παράδοση θα πρέπει να γίνεται με φυσικό τρόπο και ελεύθερα –χωρίς υποκρισίες ή εξαναγκασμούς.

Ποια τα σχέδιά σου για το άμεσο μέλλον;

Ετοιμαζόμαστε να κάνουμε ένα Comeme label tour τον Οκτώβρη στην Ευρώπη! Κι εγώ σύντομα θα κυκλοφορήσω ένα νέο 12'', όπως επίσης και μια συλλογή για την Comeme.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured