Τάσος Μαγιόπουλος

 

Με αξιοπρόσεκτη πορεία στον χώρο του ελληνικού χιπ χοπ και με 4 δίσκους ήδη στο βιογραφικό τους, τα Χνάρια ξεκινούν δυνατά το 2014, με καινούριο υλικό και μια συναυλία στο Eightballτης Θεσσαλονίκης (αυτή την Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου –ακολουθούν εμφανίσεις σε Βέροια και Αθήνα). Συζητήσαμε λοιπόν μαζί τους για όλα τα παραπάνω, αλλά και για την πρόσφατη συνέντευξη τύπου στην ΕΣΗΕΑ προς τιμήν του Παύλου Φύσσα, όπως και για την εξέλιξη του χιπ χοπ σε παγκόσμια κλίμακα...

Από το 2008 που δραστηριοποιείστε δισκογραφικά, έχετε κυκλοφορήσει άλμπουμ σχεδόν κάθε χρονιά, με εξαίρεση το 2011 –κάτι αρκετά σύνηθες σε παλαιότερες δεκαετίες, που πλέον έχει φτάσει να θεωρείται κατόρθωμα. Πόσο εύκολο είναι κάτι τέτοιο και πόσο απαιτητικό για εσάς, ως άτομα;

Δεν θα το θεωρούσαμε και «κατόρθωμα». Είναι περισσότερο κάτι σαν δημιουργική και εκφραστική ανάγκη, η οποία μας κρατά σε τριβή με τις ανησυχίες και με την άποψή μας για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας. Πάντως η έκδοση δίσκων έχει σίγουρα κάποιο ρίσκο, κι αυτό γιατί πλέον δεν έχει λόγο κάποιος να αγοράσει CD, εκτός κι αν σε γουστάρει και θέλει πραγματικά να σε στηρίξει. Εμείς χαιρόμαστε λοιπόν που έχουμε έναν αρκετά μεγάλο πυρήνα ανθρώπων που το κάνει αυτό. Βέβαια, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας ο οποίος μας ωθεί να βγάζουμε δίσκους σε φυσική μορφή, είναι το label Imantas που αναλαμβάνει να στηρίξει την προσπάθειά μας: διαθέτει ο ίδιος το υλικό μας, μέσω της δικής του στέγης στου Ψυρρή, αλλά και από το e-shop του.

Xnaria_2

Μιας και μιλάμε για χρονολογίες, θα πρέπει να περιμένουμε κάτι καινούργιο από εσάς για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε; Υπάρχει κάτι στα σκαριά, από πλευράς ηχογραφήσεων;

Εντός του 2014 έχουμε σκοπό να κυκλοφορήσουμε ένα 7ιντσο βινύλιο με δύο tracks. Υπάρχει υλικό στην άκρη –παραγωγές και στίχοι– αλλά ακόμα δεν έχει ηχογραφηθεί κάτι. Ίσως μάλιστα να μη χρησιμοποιηθεί καν το ήδη υπάρχον υλικό τελικά. Θα ηχογραφηθεί πάντως σύντομα και το δισκάκι θα κυκλοφορήσει μέσα στην άνοιξη. Επίσης, τα δυο αυτά κομμάτια θα ανέβουν και στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube (http://www.youtube.com/channel/UCLu96JR40YRni--e8dAxECw), όπως άλλωστε ήδη γίνεται τον τελευταίο χρόνο, με διάφορα πράγματα που φτιάχνουμε.

Ο ήχος σας βασίζεται στο underground χιπ χοπ του δεύτερου μισού των 1990s και των αρχών των '00s. Πιστεύετε ότι υπάρχουν ακόμα σχήματα του εξωτερικού τα οποία υπηρετούν αυτόν τον ήχο; Γενικώς, παρακολουθείτε τα νέα γκρουπ ή η εμπλοκή σας με τη δημιουργία των δικών σας τραγουδιών δεν αφήνει πλέον και τόσο χώρο για μουσικές εξερευνήσεις;

Φυσικά και παρακολουθούμε συνεχώς τη χιπ χοπ σκηνή, παγκοσμίως. Δεν γίνεται διαφορετικά γιατί αυτή η μουσική είναι και η επιρροή μας, αλλά και η ευχαρίστηση και η ψυχαγωγία μας από μικρά παιδιά. Υπάρχουν πολλά σχήματα που υπηρετούν ακόμα τον συγκεκριμένο ήχο. Κάποιοι δραστηροποιούνται από τα τέλη των 1980s και συνεχίζουν ακόμα στο ίδιο μοτίβο (KRS-One, Public Enemy κ.ά.), ενώ πολλοί έχουν πλέον αλλάξει κι άλλοι –που θα τους είχε ανάγκη η σκηνή– έχουν δυστυχώς σταματήσει. Το ευχάριστο πάντως είναι ότι βγαίνουν συνεχώς καινούρια αξιόλογα γκρουπ σε Ευρώπη και Αμερική, τα οποία έχουν υιοθετήσει «τον ήχο του χιπ χοπ που αναστατώνει τα αυτιά», όπως λέμε και στο “Άραγε Μ' Ακούς”.

Ποια είναι για σας η διαδικασία δημιουργίας ενός τραγουδιού; Πώς ξεκινάει και πώς εξελίσσεται η αρχική ιδέα, μέχρι να φτάσει στην τελική  μορφή;

Κατ' αρχήν, κάνουμε μεγάλη προσπάθεια όταν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι. Όχι γιατί δεν μας βγαίνουν οι στίχοι ή η παραγωγή, αλλά επειδή βρισκόμαστε σε τρία διαφορετικά σημεία της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Κρήτη). Οπότε ο καθένας μας μαζεύει υλικό και ιδέες ξεχωριστά και, όταν συναντιόμαστε, τα βάζουμε σε μια σειρά, συμπληρώνουμε ό,τι λείπει και ηχογραφούμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τελευταίος μας δίσκος: για έναν χρόνο μαζεύαμε υλικό και μέσα σε 7 ημέρες καταφέραμε να ηχογραφηθεί, να συμπληρωθούν στίχοι, scratch, να γίνουν επιπλέον παραγωγές, αλλά και η τελική μίξη. Έτσι προέκυψε ο κωδικοποιημένος τίτλος 7985, λεξάριθμος του «7 ημέρες στο κελί». Φυσικά, με τη λέξη «κελί» εννοούμε το στούντιο Cell του Brak, στην Κυψέλη.

Xnaria_3

Εδώ και μερικές εβδομάδες, κυκλοφορεί στο ίντερνετ μια ιστορία που λέει πως ο Brak λογομάχησε έντονα με τον BD Foxmoor στη μία εκ των δυο συναυλιών που δώσανε οι Active Member, λίγο πριν το τέλος της περασμένης χρονιάς. Μιας και πολλά ακούγονται χωρίς όμως καμία εξακρίβωση, θα θέλατε να μας πείτε τη δική σας πλευρά των πραγμάτων;

Αυτό που έγινε είναι κάτι μεταξύ του BD Foxmoor και του Brak και δεν θα θέλαμε να το συζητήσουμε.

Μιας και είστε σχήμα που έχει ταυτιστεί με το lowbap, θα ήθελα να μου πείτε πώς είδατε τη προσπάθεια συμφιλίωσης των δύο πλευρών του ελληνικού χιπ χοπ στην περίφημη πλέον κοινή συνέντευξη τύπου στην ΕΣΗΕΑ. Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό ή απλώς προσωρινό;

Εδώ θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Δεν νομίζουμε ότι τίθεται  θέμα συμφιλίωσης ή όχι: κανείς δεν ήταν εχθρός με κάποιον άλλον. Τα πράγματα, εδώ και μερικά χρόνια, έχουν ωριμάσει –δεν είναι το low bap και όλοι οι άλλοι, ούτε τίθεται θέμα δύο πλευρών. Εμείς το πρώτο πράμα που κοιτάμε σε κάποιον δεν είναι το πού ανήκει (κι αν ανήκει κάπου), αλλά το πώς είναι σαν άνθρωπος και ποια στάση κρατάει στη ζωή του. Γιατί μέσω του χιπ χοπ κρατάς μια στάση ζωής. Αν κάποιος είναι λοιπόν αυτός που λέει στα τραγούδια του, εμείς θα τον σεβαστούμε. Για μας εξάλλου κάτι τέτοιο είναι το low bap: δεν είναι πρόσωπα, είναι η ιδέα αυτή, το να είσαι αντάξιος του λόγου σου· και το 'χουμε σαν μπούσουλα για να μη ξεφεύγουν τα τραγούδια μας. Αν όμως χρησιμοποιείς το χιπ χοπ απλά για να πουλάς μούρη, δεν έχουμε υποχρέωση να σε σεβαστούμε, όσες συναντήσεις και να γίνουν.

Xnaria_4

Επίσης, επειδή μιλάμε για την ΕΣΗΕΑ, θα θέλαμε να σου πούμε τι μήνυμα «καταφέραμε» να πάρουμε εμείς, πέρα απ’ το ότι έγινε μια συνάντηση προς τιμήν του Παύλου Φύσσα. Νομίζουμε λοιπόν πως μας έδειξε το πόσο ασήμαντες μπορεί να είναι καμιά φορά ορισμένες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων –σε όποια κουλτούρα κι αν ανήκουν– μπροστά σε μια φασιστική απειλή που δυστυχώς η πλειονότητα της κοινωνίας μας δεν την έχει αντιμετωπίσει όπως της αρμόζει. Ο νεοναζισμός χρειάζεται μια πιο δραστική αντιμετώπιση από το να καθίσουμε όλοι μαζί σε ένα τραπέζι και να μιλήσουμε.

Το ξεκίνημα του 2014 σας βρίσκει να έχετε προγραμματισμένες συναυλίες σε Θεσσαλονίκη, Βέροια και Αθήνα. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το ζωντανό μέρος της μουσικής σας και τι θεωρείτε ότι έχετε κερδίσει ως συγκρότημα, μετά από τόσα χρόνια διάδρασης με το κοινό;

Ένας σημαντικός παράγοντας (κι ας ακούγεται λίγο περίεργο) είναι για να βρισκόμαστε μεταξύ μας, γιατί πάνω απ' όλα είμαστε παρέα. Βέβαια το πόσο καλά περνάμε πάνω στη σκηνή δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα στην καθημερινότητά μας και είναι πάνω απο όλα η διασκέδαση μας. Επίσης, έχουμε ανάγκη να συναναστρεφόμαστε με τον κόσμο που μας καταλαβαίνει, τον κόσμο που έρχεται στα λάιβ μας δηλαδή· αλλά και την ανάγκη να εκφραστούμε και να μας καταλάβει κάποιος που μας βλέπει για πρώτη φορά. Με την ευκαιρία, να αναφέρουμε και το πρώτο μας λάιβ για το 2014: είναι την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου στο Eightball στη Θεσσαλονίκη, θα παίξουμε μαζί με τον Flaco, χρόνια φίλο από τα low bap festival και τις συναυλίες, αλλά και με τους Ονειρευτή & Sun-d. Ελπίζουμε ο κόσμος που μας γουστάρει να το στηρίξει, γιατί είναι για μας μια σημαντική προσπάθεια, αλλά και –όπως είπαμε– η πρώτη συναυλία μας για τη νέα χρονιά!

Πέραν του χιπ χοπ, ακούτε άλλα είδη ελληνικής μουσικής (τωρινής ή παρελθοντικής); Πείτε μας μερικά ονόματα που έχουν επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίον γράφετε και δημιουργείτε...

Σίγουρα έχουμε ακούσει κι άλλα πράγματα από την ελληνική σκηνή, δεν θα λέγαμε όμως ότι μας έχουν επηρεάσει. Ίσως πάντως να μας έχουν επηρεάσει άνθρωποι, από τη στάση τους. Σήμερα παρακολουθούμε δουλειές φίλων όπως οι Blue Square, οι Q Funktion και οι 9mm. Οι μουσικές επιρροές μας πέραν του χιπ χοπ προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό, από είδη όπως soul, funk κ.ά.

{youtube}HtT4BqwMqz0{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured