Συνθετικοί: Ο χαρακτηρισμός «πρωτοποριακοί» μας κολακεύει βέβαια, αλλά δεν μας αφορά. Έχουμε πορεία μπροστά μας και κάθε που φτιάχνουμε νέο τραγούδι νιώθουμε σαν να ξεκινάμε από την αρχή...

Διονύσης Κοτταρίδης
Διονύσης Κοτταρίδης

Άτιμη εκσκαφική μπλογκοκουλτούρα, που άλλους τους ανεβάζεις κι άλλους τους κατεβάζεις... Δυο χρόνια μετά την επανενεργοποίηση των Συνθετικών και με ορίζοντα την προσεχή εμφάνισή τους στο 6 D.O.G.S. (Σάββατο 19/1), οι Αποστόλης & Διονύσης Αυγερινός μας απαντούν για το δημιουργικό παρόν τους, τις εγχώριες πρωτοπορίες και τα ανά τον κόσμο ηχομπλόγκς...

Ως δημιουργικό δίδυμο, αποδέχεστε τον χαρακτηρισμό «πρωτοποριακοί» στα πλαίσια μιας στεγανής και κατά βάση μιμητικής τοπικής σκηνής όπως η εγχώρια, κατά τη δεκαετία του ογδόντα;

Πάντα μας ενδιέφερε να φτιάξουμε πρωτότυπη και διαχρονική μουσική. Είδωλα μας ήταν μουσικοί που έμειναν τα τραγούδια τους στον χρόνο, όχι η μουσική των hit parades. Ο χαρακτηρισμός «πρωτοποριακοί» μας κολακεύει  βέβαια, αλλά δεν μας αφορά. Είμαστε ενεργοί μουσικά, έχουμε πορεία μπροστά μας, και κάθε που φτιάχνουμε νέο τραγούδι νιώθουμε σαν να ξεκινάμε από την αρχή.

Σ’ ένα τέτοιο αυστηρό περιβάλλον κιθάρας-μπάσου-ντραμς, πώς εσείς επιλέξατε τα συνθεσάιζερ; Ποιο ρόλο έπαιξε ο ήχος τους ως τελικό αποτέλεσμα και ποιο η εικόνα τους, είτε από μόνη της, είτε στα χέρια αγαπημένων σας καλλιτεχνών;

Όλα αυτά είναι εργαλεία. Απλώς εμείς γοητευτήκαμε από τα synthesizer. Μουσική καλή ή κακή μπορεί να γραφτεί και με κιθάρες και με synthesizer και με τσέλο. Για παράδειγμα, και ο Brian Eno και η Britney Spears χρησιμοποιούν synths. Βέβαια και η εικόνα των synths μας μάγευε (ειδικά στο ξεκίνημα μας). Τώρα έχουν προστεθεί και τα VST. Γενικά μας αρέσει η σύγχρονη μουσική τεχνολογία και την παρακολουθούμε.

Πώς ήταν τα πράγματα τότε; Πόσο διαφέρουν με το σήμερα;

Τότε δεν υπήρχαν μαγαζιά για live. Ήταν λίγα. Επίσης δεν μπορούσες με τίποτα να προβληθείς, εκτός αν ήσουν στο σύστημα (τώρα υπάρχει το ίντερνετ). Καλή και κακή μουσική γραφόταν πάντως και τότε και τώρα. Η διαφορά είναι ότι στα mainstream M.M.E. προβάλλεται κυρίως ευτελής μουσική, ενώ τότε περνούσαν και κάποια καλά τραγούδια. Ας πούμε από το ’90 και μετά οι εταιρίες έφτιαχναν τους τραγουδιστές και τα συγκροτήματα. Πιο παλιά τα ανακάλυπταν από κάποιο live η από κάποιον δίσκο σε ανεξάρτητη παραγωγή κλπ.

Αλήθεια, πώς είναι να ξυπνάς ένα πρωί και να ανακαλύπτεις ότι η δουλειά σου συζητιέται θετικά μετά από τόσο χρόνια, έστω και μεταξύ κάποιων εξειδικευμένων μπλόγκερς;

Νιώσαμε μια ηθική δικαίωση. Όταν κυκλοφόρησε το Συνθετικοί είχαμε εισπράξει μόνο αρνητικές κριτικές, γιουχαΐσματα στα live ή παντελή αδιαφορία. Ποτέ δεν είχαμε σκεφτεί ότι κάποτε (έστω και μετά από 20 χρόνια), κάποιοι άνθρωποι θα ασχοληθούν θετικά, έως υπερβολικά θετικά, με το Συνθετικοί.

Ποιοι σας «ανακάλυψαν»; Τους γνωρίσατε στην πορεία, συζητήσατε, ανταλλάξατε σκέψεις;

Είδαμε κάποια fun pages στο ίντερνετ και μας προσέγγισαν μέσω mail κάποιοι νέοι άνθρωποι, οι οποίοι έδειξαν ενθουσιασμό και αγάπη για τη μουσική μας. Κάποιους από αυτούς τους γνωρίσαμε στα live μας, ανταλλάξαμε τηλέφωνα και επικοινωνούμε.

Έχετε άποψη γι’ αυτό το (παγκόσμιο) φαινόμενο του ξεσκονίσματος κάθε γωνιάς του παρελθόντος απ’ τους μουσικόφιλους των ημερών μας;

Αυτό γίνεται λόγω συνθηκών. Το ίντερνετ έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιο κόσμο ν’ ασχοληθεί με πολλές μπάντες και μουσικούς. Να επαναξιολογήσει πράγματα μην έχοντας υπ' όψιν την προβολή που είχαν στην εποχή τους και να τα δει πιο, ας πούμε, αντικειμενικά.

Πόσο διαφορετικά αντιλαμβάνεστε σήμερα τη μουσική και τη μουσική σας;

Τη μουσική γενικά, όπως είναι  φυσικό, ανά εποχές τη βλέπεις με άλλο μάτι. Είναι λογικό, αλλάζεις, αλλάζουν οι συνθήκες. Και όπως σε όλα επαναξιολογείς αλλιώς, έτσι και στη μουσική. Για τη δική μας μουσική δεν μπορούμε να έχουμε αντικειμενική άποψη γιατί αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας και το αγαπάμε. Δεν μπορείς να κρίνεις αντικειμενικά κάτι που αγαπάς.

Πλέον είστε ενεργοί τόσο δισκογραφικά, όσο και συναυλιακά…  Τι σας επιφυλάσσει το παρόν; Αν δεν κάνω λάθος βρίσκεστε προ των πυλών νέου άλμπουμ, θέλετε να μας κάνετε μια εισαγωγή;

Το νέο μας άλμπουμ λέγεται Ανθρώπινες Ιστορίες. Είμαστε στη μίξη, ευελπιστούμε να κυκλοφορήσει στο επόμενο δίμηνο.

Ευχαριστούμε πολύ.

Κι εμείς ευχαριστούμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To ντουέτο των αδερφών Mael, εδώ και πέντε δεκαετίες «το κάνει με τον δικό του τρόπο». Ομοίως και στον νέο δίσκο των

Το 1993, ο Αμερικανός βιοφυσικός και συγγραφέας Gregory Stock δημιούργησε για λογοτεχνικούς σκοπούς τον Metaman: έναν
Αν και πλέον καμία συναυλία δεν είναι σίγουρη, τυπικά την περιμένουμε να έρθει στις 29 Απριλίου, για να φέρει και στην

FEATURED TODAY

Music Types: Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε την αυτοβιογραφία του Tricky, Hell Is Round The Corner και κατάλαβε πως, όταν έχεις ζήσει ανάμεσα στη βιωματική φθορά

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος νιώθει νοσταλγία για ζεστά καλοκαίρια, μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Γι' αυτό και κατεβάζει από το ράφι δύο ...

HOT STORIES

Θα πριμοδοτούνται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που παίζουν ελληνικά τραγούδια. Ποια είναι τα τρία άμεσα νομοθετήματα για τη στήριξη του Πολιτισμού στη χώρα μας.

Εξελίξεις έχουμε και σε αυτό τον τομέα, με ετοιμασίες για άμεση λειτουργία του οργανισμού.

Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες απουσίας, έρχεται νέο άλμπουμ.

Top
0
Shares