Στη DMEXCO 2025, κάθε panel, κάθε booth και κάθε PowerPoint είχε μία λέξη στο επίκεντρο: AI.
Μόνο που, όπως φάνηκε, αυτό που λείπει δεν είναι η νοημοσύνη – είναι η τεχνητότητα.

Μιλάμε για “empathy” με powerpoints

Η πιο ειρωνική στιγμή του συνεδρίου; Το πάνελ για το “human-centered AI”.
Τρεις λευκοί άντρες με bluetooth ακουστικά συζητούσαν για «ενσυναίσθηση», ενώ ένα chatbot στο background τους έστελνε αυτοματοποιημένα replies.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια επιστημονική φαντασία. Είναι απλώς η πιο πρόσφατη προσπάθεια να φτιάξουμε κάτι που να φαίνεται έξυπνο (γιατί ίσως φοβόμαστε ότι εμείς δεν είμαστε πια).

Το μέλλον έχει φώτα LED και έλλειψη ύπνου

Αν κάτι ενώνει όλους τους παρευρισκόμενους, δεν είναι η αγάπη για την τεχνολογία. Είναι η εξάντληση.
Εκατοντάδες marketers, founders, managers. Όλοι κοιτούν οθόνες, μετρούν impressions, ζητούν funding, μιλούν για “sustainability” πίνοντας καφέ σε πλαστικό/χάρτινο ποτήρι.
Η αίσθηση είναι γνώριμη: ένα συνέδριο που προσπαθεί να μας πείσει ότι η τεχνολογία θα σώσει τον κόσμο, ενώ ο κόσμος φλέγεται λίγο πιο έξω.

Η γοητεία του «έξυπνου»

Το πιο ύπουλο πράγμα με το AI δεν είναι ότι είναι έξυπνο. Είναι ότι μας πείθει πως, αν το χρησιμοποιούμε, είμαστε κι εμείς.
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα νέο πολιτισμικό status symbol.
Όπως κάποτε ήταν το iPhone, τώρα είναι το “custom GPT”. Όπως κάποτε το LinkedIn bio έγραφε “marketing strategist”, τώρα γράφει “AI consultant”.
Η ανάγκη να φαινόμαστε σύγχρονοι ξεπέρασε την ανάγκη να είμαστε ουσιαστικοί.

Οι άνθρωποι που δεν προγραμματίζονται

Μέσα σε όλη αυτή τη φρενίτιδα των εργαλείων, υπήρχαν και μερικές στιγμές ειλικρίνειας. Ένας ομιλητής είπε: “AI won’t replace you. Someone using AI will.” Και κάπου εκεί ακούστηκε ένα συλλογικό αναστεναγμό. Γιατί κανείς δεν φοβάται την τεχνολογία, φοβάται να μείνει πίσω από αυτή. Στη DMEXCO δεν μιλούσαν για το μέλλον, μιλούσαν για την αγωνία να μην το χάσουν.

Η DMEXCO 2025 ήταν ένας χείμαρρος: τεχνολογία, πολιτισμός, κουλτούρα, ήχος, retail media και search all-in. Ήταν ένα καλειδοσκόπιο του τι θα βιώσουμε στους επόμενους μήνες. Καμία σχέση με «τα νέα trends», απλά.

Το Retail Media δεν είναι πλέον τραπέζι σε υποψήφιο startup: έγινε η οικογενειακή κουζίνα της διαφήμισης. Όπως είδαμε, οι retailers μετατρέπονται σε media δίκτυα, ενσωματώνοντας DSP/SSP λύσεις.

Το Search αλλάζει: ο Gaurav Bhaya τόνισε ότι πλέον οι άνθρωποι δεν «γράφουν τι θέλουν». Ρωτάνε, δείχνουν εικόνα, στέλνουν φωνητικές εντολές.

Το Generative AI και οι agentic systems έγιναν επίσημα αντικείμενα. Η Microsoft παρουσίασε πως ο τρόπος που προσεγγίζουν τις διαφημίσεις πλέον είναι αυτός του διαλόγου, όχι banner + εικόνα.

Το Culture Marketing δεν είναι πλέον επιλογή, είναι ανάγκη. Η “Bisschen Scharf” καμπάνια και το collab με Zartmann απέδειξαν ότι η τοπική κουλτούρα μπορεί να είναι viral και ουσιαστική.

Από πλευράς digital marketing trends, η SmartyAds τόνισε: creativity matters, authenticity matters, privacy matters, first-party data matters περισσότερο από ποτέ. Δεν έχουν την ίδια σημασία όλα, αλλά έχουν.

Η διαφάνεια και η ποιότητα του inventory ήταν όχι απλώς buzz, αλλά όρος επιβίωσης.

Η συνεργασία (ecosystems) και το closeness (σύνδεση με κοινοτικά δίκτυα) έγιναν τα νέα buzzwords.

Τα υβριδικά φορμάτ (offline και online) είναι το νέο «φυσιολογικό».

Και η μεγάλη αλήθεια, αγκαλιά με την ειρωνεία

Η έκθεση DMEXCO 2025 έδειξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πια sci-fi όραμα, αλλά σκηνή.
Και μέσα σ’ αυτή τη σκηνή, εμείς (οι άνθρωποι) δεν είμαστε θεατές. Είμαστε οι σεναριογράφοι, οι ηθοποιοί και, αν τόλμησουμε, οι σκηνοθέτες.
Αλλά για να μην πάμε να χάσουμε το ρόλο μας, πρέπει να θυμόμαστε:
Το πιο δυνατό trend δεν είναι το επόμενο μοντέλο, είναι το πώς θα κάνεις τους ανθρώπους να σε θυμούνται.

Και αν το AI ξέρει να θυμάται, ας φροντίσουμε να του θυμίζουμε τι αξίζει.

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured