Οι King Gizzard & the Lizard Wizard έχουν μια τεράστια δισκογραφία, αλλά αν περιορίζεσαι στο Spotify, δεν θα την ακούσεις. Το υπερπαραγωγικό αυστραλιανό συγκρότημα απέσυρε σχεδόν ολόκληρο το κατάλογό του από την πλατφόρμα, χωρίς ιδιαίτερες εξηγήσεις, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Ήσυχα, αλλά με νόημα.
Το πρώτο σινιάλο αποχώρησης ήταν ωμό: ένα “fuck Spotify” συνοδευόμενο από την προώθηση ενός νέου demo στο Bandcamp, εκεί που οι μουσικοί θυμούνται πως κάποτε υπήρχε και η έννοια της ανεξαρτησίας. Στη συνέχεια, με στόρι στο Instagram, διευκρίνισαν ότι διαφωνούν με τις στρατιωτικού τύπου επενδύσεις του Daniel Ek, συνιδρυτή και CEO του Spotify, μέσω του fund Prima Materia.
Η αποχώρηση των King Gizzard δεν είναι μεμονωμένη πράξη. Deerhoof και Xiu Xiu έχουν επίσης δηλώσει πρόθεση να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα για τους ίδιους λόγους. Κι έτσι, οι πράξεις αρχίζουν να μιλάνε δυνατότερα από τα streams. Ίσως γιατί κάποια πράγματα —όπως το να μη χρηματοδοτείς πολέμους με τα κλικ σου— μετράνε λίγο περισσότερο από το “Discover Weekly”.
Όταν οι Deerhoof και Xiu Xiu ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους από το Spotify, ξεκαθάρισαν ότι η διαδικασία θα πάρει χρόνο. Συμβόλαια, labels, γραφειοκρατικές τρύπες. Οι King Gizzard & the Lizard Wizard δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα, κι αυτό γιατί, εδώ και χρόνια, ακολουθούν τον δικό τους δρόμο, διανέμοντας τη μουσική τους μέσα από τα δικά τους labels: Flightless, KGLW και (P)Doom. Δηλαδή, χωρίς μεσάζοντες και corporate «συνεργάτες».
Η μόνη φορά που παραχώρησαν τα ηνία ήταν το 2022, με το Satanic Slumber Party, μια συνεργασία με τους Tropical Fuck Storm, που κυκλοφόρησε μέσω της Joyful Noise Recordings. Και μαντέψτε τι: είναι το μοναδικό τους έργο που παραμένει ακόμη στο Spotify. Το τελευταίο απομεινάρι μιας σχέσης που μόλις διαλύθηκε.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά από το Pitchfork, ο Jake Saunders της Joyful Noise δήλωσε πως η κυκλοφορία ήταν μέρος μιας συμφωνίας με τους Tropical Fuck Storm και πως «αν μας ζητήσουν να το κατεβάσουμε, θα το κάνουμε». «Εξυπηρετούμε τον καλλιτέχνη», τόνισε. «Και είναι δικαίωμά του να επιλέγει πού θα πουλάει τη μουσική του».
Ή αλλιώς: έτσι μοιάζει το "σεβόμαστε τη δημιουργία" όταν δεν έχεις μάθει να τη μετράς σε streams.