Από την κλασική μουσική με την οποία γαλουχήθηκε, στην τζαζ, το ψυχεδελικό ροκ, αλλά και το black metal, ο Constantine Skourlis καταφέρνει ακραία ακούσματα να συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους, δημιουργώντας μουσική που βρίσκεται πάντα στο κέντρο δύο οριακών αντιθέσεων. Αυτή την περίοδο, ο Constantine Skourlis θα δοκιμάσει ξανά τα όρια της αντοχής των ακροατών, οδηγώντας τους σταδιακά προς τη στιγμή της διαύγειας προσπαθώντας με τη μουσική του “DAWN ETERNAL” να περιγράψει ηχητικά την έκθεση στα στοιχεία της φύσης.

Τι θα δούμε-ακούσουμε στο Stages A/Live στις 12 Μαρτίου;

Θα δούμε το DAWN ETERNAL live, το οποίο είναι ένα πρότζεκτ που σταδιακά σχηματίζεται τα τελευταία τρία χρόνια και σε αυτή του την εκδοχή αποτελεί συνεργασία με την Teresa Baumgartner, η οποία επιμελείται τον σχεδιασμό και το installation του φωτισμού και τον σκηνοθέτη Χρήστο Σαρρή. Το DAWN ETERNAL live είναι το αμάλγαμα των 2 album μου HADES και ETERNAL RECURRENCE. Στη συγκεκριμένη εκδοχή του live που φτιάχτηκε ειδικά για το Stages A/Live συμμετέχουν δύο πολύ αγαπημένοι μου μουσικοί, ο Κώστας Τζέκος (μπάσο κλαρινέτο) και ο Κωνσταντίνος Χίνης (Halldorophone). 

Πώς ήταν η εμπειρία του να συμμετέχεις σε ένα Stages A/Live υπό τη φροντίδα της Στέγης;

Η ομάδα πίσω από το Stages A/Live είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και άψογοι στη δουλειά τους. Αυτό ενεργοποίησε τους δικούς μου συνεργάτες να δώσουν και αυτοί τον καλύτερό τους εαυτό κάνοντας παράλληλα τη διαδικασία πολύ ευχάριστη. Κάτι τέτοιο μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην Ελλάδα σε αυτό τον χώρο δεν είναι καθόλου. Νιώθω ότι ήταν για όλους μας μια πολύτιμη εμπειρία που θα έχουμε για πολύ καιρό μαζί μας.

Με το live αυτό γίνεται το κλείσιμο της δεύτερης σεζόν του StagesA/Live, έχεις ξεχωρίσει περισσότερο κάποια από τις συναυλίες του πρότζεκτ αυτού;

Αδιαμφισβήτητα το live του Ψαραντωνη πρόκειται για μια ιστορική στιγμή.

Πώς ένιωσες παίζοντας στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου;

Εμπιστεύτηκα απόλυτα το ένστικτο του Χρήστου Σαρρή ο οποίος πρότεινε τον συγκεκριμένο χώρο. Για ένα τέτοιο live, ο χώρος παρουσίασης είναι μεγάλο μέρος του ίδιου του έργου. Νομίζω πως από την πρώτη στιγμή όλοι νιώσαμε συντονισμένοι με τον χώρο. 

skourlis

Άλλη μια συνύπαρξη-συνεργασία με την Theresa Baumgartner, τι είναι αυτό που σας έχει φέρει κοντά και πώς βίωσες αυτή τη φορά το αποτέλεσμα;

Θαυμάζω πολύ το έργο της Theresa και την ίδια ως άνθρωπο και αυτό είναι μια καλή πυξίδα για το πώς θα πάνε τα πράγματα. Η ιδέα για το συγκεκριμένο live ξεκίνησε λίγο πριν την αρχή της πανδημίας. Πέρασε από διάφορα στάδια και μορφές, φτάνοντας σε αυτό που θα δούμε στο Stages A/Live το οποίο φέρει πλέον μαζί του και την εμπειρία των τελευταίων χρόνων και όλων αυτών των παράξενων που έχουμε βιώσει.

Πώς ήταν η συνεργασία σου με τη Στέγη και πόσο σημαντικές είναι οι πρωτοβουλίες και η στήριξη που προσφέρει σε νέους δημιουργούς το Ίδρυμα Ωνάση;

Είναι σημαντικό ότι πρόκειται για συνεργασία και αυτό δεν το παίρνω ως δεδομένο. Αντιλαμβάνομαι τη Στέγη όχι ως κάτι μεγαλύτερο από τους ίδιους τους ανθρώπους που την απαρτίζουν, και που ενεργοποιούν με το ενδιαφέρον και τις ανησυχίες τους, νέους καλλιτέχνες, ανοίγοντας χώρο σε αυτούς ώστε να εκφράζονται ελεύθερα, χωρίς λογοκρισία. Αυτό για τα ελληνικά δεδομένα είναι μοναδική και απαραίτητη συνθήκη.

https://www.instagram.com/p/CbXJ77VAYpW/

Ζούμε μια εποχή όπου η τέχνη και οι καλλιτέχνες όχι μόνο δεν έχουν κρατική στήριξη, αλλά βάλλονται από παντού, πώς βλέπεις τις τελευταίες εξελίξεις;

Ζούμε μια συστημική σήψη ιστορικών διαστάσεων, η οποία δυστυχώς δεν είναι προνόμιο της χώρας μας. Παρ’ όλα αυτά, αυτή είναι η χώρα μου και την πονάω. Όσο για στήριξη προς τους καλλιτέχνες αλλά και προς τους υπόλοιπους ανθρώπους της γενιάς μου είναι ανύπαρκτη εδώ και πολλά χρόνια. Δεν μπορούμε καν να μιλάμε για αυτό. Η συνολική συνθήκη της κοινωνίας πάσχει και ειλικρινά όντας ένας άνθρωπος που έχω επιλέξει να μείνω στη χώρα, να δημιουργώ και να ζω από αυτό, δουλεύοντας νυχθημερόν, νιώθω ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε για να φτάσουμε σε ένα σημείο που μπορεί να ξεκινήσει να πλησιάζει αυτό που λέμε κράτος δικαίου. Από πού να αρχίσει κάνεις; Από τις προωθήσεις μεταναστών στο Αιγαίο, από τις συγκαλυμμένες έμμεσες ή άμεσες κρατικές δολοφονίες προσφύγων, από τη μαφία που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής της χώρας, από αναγωγές σε υψηλές διοικητικές θέσης πολιτισμού παιδοβιαστών οι οποίοι κυκλοφορούν ελεύθεροι, ενώ έχουν καταδικαστεί, από τους αστυνομικούς που έχουν γίνει πιο πολλοί από τους πολίτες και η μόνη τους δουλειά αυτή τη στιγμή είναι να βαράνε στο ψαχνό, από την υποβάθμιση του συνολικού κόσμου του πολιτισμού σε ανειδίκευτους εργάτες, και άλλα πολλά, και ας μην κατονομάσουμε τα τελευταία γεγονότα για τα οποία ντρέπομαι και λυπάμαι. Ο Όργουελ θα ήταν υπερήφανος.

Τι είναι αυτό που σε εμπνέει ως προς την έννοια της Αποκάλυψης ώστε να προσπαθείς να την απεικονίσεις μουσικά;

Δεν χρειάζεται προσπάθεια για να εμπνευστεί κανείς από αυτή την έννοια. Μια ματιά στα παγκόσμια δρώμενα και δη στις «ειδήσεις» αρκεί ώστε με άμεσο και αποδοτικο τρόπο να νιώσει κάποιος την αίσθηση ότι βιώνουμε την αποκάλυψη.

skourlis-b

Αν είχες να γράψεις το soundtrack των ημερών που ζούμε τι μουσικές θα χρησιμοποιούσες;

Τα δύο album μου.

Ετοιμάζεις νέο άλμπουμ;

Όχι, αλλά ταυτόχρονα συνέχεια. 

Ποια είναι μέχρι τώρα η πιο δυνατή στιγμή της μουσικής σου πορείας;

Η πρώτη φορά που έκανα πρεμιέρα το live μου στο Βερολίνο, στο ιστορικό club Berghain.

Πόση μουσική και τι είδους μουσικές υπάρχουν μέσα στη μέρα σου και πότε αποφάσισες ότι θα ήθελες να ασχοληθείς με τη μουσική – υπήρξαν στιγμές που σε δυσκόλεψε αυτή η επιλογή, το μετάνιωσες ποτέ;

Δεν το μετάνιωσα και δεν το μετανιώνω. Και μόνο το γεγονός ότι η μουσική έχει ενεργοποιήσει σχέσεις με αγαπημένους ανθρώπους είναι για μένα αρκετό. Δουλειά ενός καλλιτέχνη είναι να μετατρέπει τη δυσκολία σε δημιουργικό όπλο. Ακούω μουσική συνέχεια και μερικές φορές ακούω μουσική και όταν δεν παίζει μουσική. Έχω μια ιδιαίτερη αγάπη για την τζαζ, την κλασική, τη sacret music, την black metal. Επίσης προτείνω να ψάξει κανείς τις underground σκηνές του Brooklyn, του Bristol, της Osaka, του Reykjavik ανεξαρτήτως είδους μουσικής. 

Τι είναι αυτό που σου δίνει δύναμη;

Η γυναίκα μου, η οικογένεια μου και οι φίλοι μου.

Πώς είναι μια συνηθισμένη σου μέρα;

Δεν έχω συνηθισμένες μέρες αλλά δουλεύω στο αντικείμενο μου πάνω από 15 ώρες την ημέρα σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Το Stages A/Live σηματοδοτεί την εκκίνηση του ταξιδιού του Dawn Eternal live στο οποίο θα στρέψω κατά μεγάλο ποσοστό την προσοχή μου. Σε επίπεδο συνεργασιών είναι αρκετά φορτωμένο το πρόγραμμα. Δύο από αυτές που με χαροποιούν ιδιαίτερα, είναι η συνέχεια της συνεργασίας μου με τη σκηνοθέτιδα Έφη Μπίρμπα και το καλλιτεχνικό δίδυμο Latent Community.

 

Διαβάστε περισσότερα για τη συναυλία:

https://www.onassis.org/el/news/stages-alive-presents-constantine-skourlis-at-lavrion-technological-and-cultural-park

 

Διαβάστε περισσότερα για το STAGES A/LIVE

https://www.onassis.org/initiatives/stages-alive

 

Φωτογραφίες: Πηνελόπη Γερασίμου

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured