Μέσα στο An Club με τους Puta Volcano

Λίγο πριν η εμφάνισή τους στο λαϊβάδικο της Σολωμού κάνει πρεμιέρα στο YouTube κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση (14/2, 21:00), ο μπασίστας της μπάντας, Δημήτρης Μπούκας (Bookies), μιλάει για την εμπειρία του να ανεβαίνεις στη σκηνή μετά από τόσους μήνες με πολλά φώτα και κάμερες (αλλά χωρίς χειροκρότημα).

Φωτογράφος
Πηνελόπη Γερασίμου
Ελένη Τζαννάτου
Ελένη Τζαννάτου

Υπάρχουν μπάντες που η μουσική τους είναι προορισμένη για να ακούγεται δυνατά και να αναδεικνύεται ζωντανά. Τέτοια είναι και η μουσική που παίζουν οι Puta Volcano, μιας μπάντας το όνομα της οποίας, καθ' όλη τη διάρκεια της ως τώρα πορεία της, βλέπουμε συχνά-πυκνά να φυγουράρει στα slots εγχώριων και μη φεστιβάλ του ευρύτερου «σκληρού ήχου».

Σε μια τέτοια μπάντα, όπως καταλαβαίνετε, οι συναυλίες της έχουν λείψει πολύ. Γι΄ αυτό, οι Puta Volcano δεν έχασαν την ευκαιρία να «κατέβουν» και πάλι στο An Club, όταν τους δόθηκε η ευκαιρία, στο πλαίσιο των κινηματογραφημένων συναυλιών Stages A/Live που βλέπουμε στο YouTube κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση, σε σύλληψη, επιμέλεια και σκηνοθεσία του Χρήστου Σαρρή

Η συναυλία των Puta Volcano θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες ώρες (14/2, 21:00) και από τις πρώτες φωτογραφίες, το light show που στήθηκε φαίνεται αρκετά εντυπωσιακό. Ο Δημήτρης Μπούκας (ή Bookies) και μπασίστας της μπάντας, είχε δύο πράγματα να πει και για όσα έζησε η μπάντα μπροστά και πίσω από τις κάμερες, μπαίνοντας και πάλι σε ένα αγαπημένο λαϊβάδικο της πόλης, σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες.

 

Κοντεύουμε σχεδόν έναν χρόνο χωρίς συναυλίες στη χώρα μας (με λίγες εξαιρέσεις συναυλιών το περασμένο καλοκαίρι). Ποιο είναι αυτό το αναντικατάστατο κομμάτι στη σχέση μιας μπάντας με το κοινό του που σας λείπει περισσότερο όλον αυτό τον καιρό; Δεν είναι ένα αλλά πολλά τα κομμάτια που μας λείπουν. Είναι η επικοινωνία με το κοινό, η ένταση μιας συναυλίας, τα χειροκροτήματα, οι φωνές. Είναι όλο αυτό το πακέτο που μας έφερε στη μουσική και μας κράτησε τόσα χρόνια πιστούς να την υπηρετούμε και να την αγαπάμε και που τώρα, με την κατάσταση αυτή, μας έχει λείψει πολύ είναι η αλήθεια.

Ποια ήταν η πρώτη σας σκέψη μόλις μπήκατε στο An Club για τη συναυλία σας στο πλαίσιο του Stages A/Live; Υπήρχε είναι η αλήθεια ένα αρχικό μούδιασμα από την αποχή από τα μουσικά δρώμενα και σε συνδυασμό με το μέγεθος της παραγωγής για το γύρισμα αυτό, δε σου κρύβω ότι προσωπικά με άγχωσε αρκετά. Το καλό στην όλη κατάσταση είναι ότι υπήρχαν αρκετές γνώριμες φάτσες γύρω  και η χαρά και μόνο του ότι βρέθηκα με την μπάντα μου ξανά σε αυτόν τον χώρο μετά από τόσο καιρό με ανέβασε ψυχολογικά και με συνέφερε.

Πόσο διαφορετικό ήταν για σας να παίζετε σε ένα άδειο venue; Δεν έχει καμία σχέση με όσα ως τώρα γνωρίζαμε, φυσικά. Είναι ένα τελείως διαφορετικό συναίσθημα, αρκετά αποστειρωμένο, που δεν συνηθίζεται. Είναι τρομερό ότι είσαι πάνω σε ένα από τα πιο ιστορικά stages της Ελλάδας και τελειώνει ένα κομμάτι και δεν ακούγεται ούτε παλαμάκι. Πιστεύω ότι δε θα μπορούσα να συνηθίσω ποτέ κάτι τέτοιο και ούτε θα το ήθελα.

Όπως και στο πλαίσιο του Stages A/Live, τον τελευταίο χρόνο βλέπουμε μια επινοητικότητα στην παρουσίαση των live streamings από την άποψη στησίματος/σκηνοθεσίας. Υπάρχουν τέτοια στοιχεία που θα θέλατε να εντάξετε στις «κανονικές» εμφανίσεις σας μετά το πέρας όλου αυτού; Για να καταφέρεις να εντυπωσιάσεις και να κάνεις το κάτι παραπάνω για να κινήσεις την προσοχή ενός ανθρώπου που σε παρακολουθεί από μια οθόνη θέλει προσπάθεια. Οπότε τα συγκροτήματα και οι ομάδες παραγωγής τέτοιων συναυλιών πρέπει να στήσουν κάτι το οποίο θα φαίνεται ωραίο κυρίως στο φακό και όχι απαραίτητα και στην πραγματικότητα. Κάποια βέβαια από αυτά σίγουρα θα έδιναν μια άλλη διάσταση στη μουσική μας, όπως το light show που υπάρχει στη δική μας εμφάνιση και θα έδινε τρομερά και στις κανονικές μας εμφανίσεις. Αλλά μετά έρχεται και το κόστος που χρειάζεται μια τέτοια παραγωγή που είναι σχεδόν απαγορευτική οικονομικά και καθόλου εύκολη για να περιοδεύσεις ένα τέτοιο live.

Πιστεύεις πως, εν μέρει, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας, το live streaming είναι κάτι που θα συνεχίσει να συμβαίνει για να μεταφέρει τη ζωντανή μουσική εκεί που δεν μπορεί να φτάσει αλλιώς; Θεωρώ πως ναι, αλλά φυσικά όχι σε τέτοιο βαθμό και ότι με τον καιρό θα φθίνει και θα συμβαίνει όλο και λιγότερο. Κινηματογραφήσεις συναυλιών πάντα υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, μιας και αυτό βοηθά τα συγκροτήματα να διευρύνουν το κοινό τους, αλλά το live θα παραμένει κάτι ξεχωριστό και κάτι που πάντα το κοινό θα αναζητά πρώτο.

Την Κυριακή 14/2 θα απολαύσουμε στο κανάλι του YouTube του Ιδρύματος Ωνάση την εμφάνισή σας στο An Club. Αν είχατε τη δυνατότητα να μαγνητοσκοπούσατε και κάποια άλλη εμφάνισή σας από την ως τώρα πορεία σας, ποια θα διαλέγατε; Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε για το live που είχαμε κάνει στη Σόφια στο πρώτο μας ευρωπαϊκό τουρνέ το 2018. Ήταν ένα πολύ περίεργο συναίσθημα και ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων μιας και ήταν το τελευταίο live που θα κάναμε, ήμασταν σε φοβερή φόρμα γιατί είχαν ακολουθήσει αρκετές συναυλίες τις προηγούμενες μέρες και ξέραμε ότι την επόμενη θα γυρνούσαμε σπίτια μας, οπότε τα δώσαμε όλα. Επίσης είχε περίπου 40 άτομα μέσα τα οποία δημιουργούσαν ατμόσφαιρα που μπορούσε να συγκριθεί με κοινό χιλίων ατόμων, με σφηνάκια στο stage, ατελείωτο sing along, crowd surfing και εμάς να τους κοιτάμε σαστισμένοι.

Τελικά, τι μας έχει μάθει όλο αυτό που ζούμε όσον αφορά τη ζωντανή μουσική; Μας έχει μάθει πολλά, όχι μόνο όσον αφορά τη ζωντανή μουσική, αλλά και γενικότερα. Κυρίως το να μη θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Πιο συγκεκριμένα, να βρίσκουμε μια διέξοδο, όσο γίνεται, σε υποκατάστατα, είτε αυτά είναι τα streams αντί για τα live gigs, είτε τα zoom calls αντί για πραγματικές συναντήσεις με φίλους και οικογένεια.

 

Η κινηματογραφημένη εμφάνιση των Puta Volcano στο An Club, στο πλαίσιο του Stages A/Live, σε σκηνοθεσία και επιμέλεια του Χρήστου Σαρρή, θα κάνει πρεμιέρα στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube την Κυριακή 14/2 στις 21:00.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η μπάντα κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το Maze και ο Γιώργος Καρανικόλας μιλάει στον Θανάση Μήνα για τη δημιουργία του

Το ιστορικό metal σχήμα κυκλοφόρησε το At Night We Prey και ο Ευθύμης Καραδήμας μίλησε στον Αλέξανδρο Τοπιντζή για όλα

Γίνεται, όταν μπαίνουν στο Eightball στη Θεσσαλονίκη και τους σκηνοθετεί ο Χρήστος Σαρρής, στο πλαίσιο του Stages ...

FEATURED TODAY

Η δισκογραφία του Nick Cave, μέσα από κείμενα που δημοσιεύτηκαν στο Avopolis, μαζί με κάποιες σκέψεις που φέρνουν αυτά τα ταξίδια...

Με την ευκαιρία της δωρεάν προβολής του Straight To You (1994), ανατρέχουμε στο σχετικό αφιέρωμα του SONIK.

Η Ζώης Χαλκιόπουλος ξεσκονίζει τα συνθεσάιζερ "made in Greece", μαζί με μια Spotify λίστα που συνεχώς θα μεγαλώνει.

HOT STORIES

Ένας πλήρης οδηγός για όλα όσα θα δείτε και θα ακούσετε τις επόμενες ημέρες στο Backstage Film Festival

Η προγραμματισμένη για φέτος εμφάνιση των Pet Shop Boys μεταφέρεται για του χρόνου. 'Ετσι, θα εμφανιστούν στην Πλατεία Νερού την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022. Μάθετε τι ισχύει για τα εισιτήρια.

To "Memories of the Age of Anxiety" γράφτηκε για app διαλογισμού, γι' αυτό, πατήστε play και χαλαρώστε.

Top