Έφη Παρίση

Έκαναν την εμφάνισή τους στα μουσικά πράγματα πριν από 6 χρόνια, καταθέτοντας μια νέα μουσική πρόταση στον χώρο της world jazz αλλά και της μουσικής της Μεσογείου. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχουν αποδείξει ότι αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα και επαγγελματισμό αυτό που κάνουν, κάτι που αποδεικνύεται ακόμα μια φορά από όσα μας είπε ο ουτίστας του σχήματος, Γιώργος Κεσίσογλου, με αφορμή τη μεθαυριανή (12/5) ζωντανή εμφάνιση του σχήματος στο Dizzy Miles στο Παγκράτι...

Ας αρχίσουμε κάνοντας τις απαραίτητες συστάσεις, γιατί πλέον έχετε και κάποιες διαφοροποιήσεις στο σχήμα. Σήμερα λοιπόν, ποιοι είναι οι Ειρήσθω Εν Παρόδω;

Η μόνη αλλαγή είναι στη θέση του βιολιού, όπου πλέον συμμετέχει ο Σέργιος Χρυσοβιτσάνος εδώ και περίπου έναν χρόνο. Ο υπόλοιπος κορμός του σχήματος παραμένει ως είχε από την αρχή: δηλαδή, Γιώργος Κεσίσογλου (ούτι), Παναγιώτης Ράπτης (άλτο & σοπράνο σαξόφωνο & φλάουτο), Άκης Αλεβιζόπουλος (κρουστά), Θανάσης Γουρούνας (εξάχορδο ηλεκτρικό μπάσο & κοντραμπάσο) και Χρήστος Τσαρούχας (κρουστά).

Η Οιστρηλασία είναι ο πρώτος σας δίσκος σε επίσημο label, όπως το Εl Capitan. Ήδη όμως είχατε κυκλοφορήσει τα προηγούμενα χρόνια δύο demo με ανεξάρτητη, δική σας παραγωγή. Πώς ήταν η εμπειρία της συνεργασίας με το Εl Capitan; Nιώθετε ότι αυτό το βήμα είναι σημαντικό για εσάς και σε ποια επίπεδα;

Φυσικά και ήταν μία ευχάριστη εμπειρία για εμάς να συνεργαστούμε με τη Legend και το jazz label αυτής, την El Capitan, για την κυκλοφορία του ουσιαστικά πρώτου μας προσωπικού δίσκου. Προηγουμένως είχαμε κυκλοφορήσει χέρι με χέρι αλλά και στο διαδίκτυο δύο demo. Στην Οιστρηλασία προχωρήσαμε στη δική μας μουσική παρουσιάζοντας μια πιο ολοκληρωμένη και προσωπική άποψη. Το ενδιαφέρον που έδειξε η εταιρεία και ο τρόπος με τον οποίον έγινε η προσέγγιση μας ικανοποίησε κι έτσι προχωρήσαμε στη συνεργασία. Ελπίζουμε ότι κάναμε ένα βήμα για να αναδείξουμε τη μουσική μας και κυρίως για να την επικοινωνήσουμε σε ένα ευρύτερο κοινό.

Στην Οιστρηλασία, σε αντιδιαστολή με τα δύο προηγούμενα demo σας, υπάρχουν αποκλειστικά δικές σας συνθέσεις. Μίλησέ μας λίγο για το πώς ήρθαν οι νεότευκτες αυτές συνθέσεις. Μέσα από τη μεταξύ σας συνεργασία γεννήθηκε και η ανάγκη-δυνατότητα της δικής σας σύνθεσης ή οι συνθέσεις είναι ατομικές προσπάθειες;

Ναι, η Oιστρηλασία περιέχει αποκλειστικά δικές μας συνθέσεις σε αντίθεση με τους προηγούμενους δύο δίσκους μας σε μορφή demo, που περιείχαν κυρίως διασκευές και κάποια αυτοσχεδιαστικά κομμάτια. Όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε, πριν από περίπου έξι χρόνια, ασχοληθήκαμε κυρίως με το να διασκευάζουμε κομμάτια που μας άρεσαν, προσθέτοντας αρκετά αυτοσχεδιαστικά μέρη –και στη συνέχεια τα παρουσιάζαμε στις ζωντανές μας εμφανίσεις. Στην πορεία ήρθαν και οι πρώτες δικές μας συνθέσεις κι έτσι πήρε άλλη μορφή και ενδιαφέρον το όλο εγχείρημα. Για να είμαστε ειλικρινείς, βρισκόμαστε σε ένα στάδιο συνεχούς πειραματισμού και αναζήτησης, τόσο σε επίπεδο ήχου, όσο και συνθέσεων. Εξάλλου τα κομμάτια, ο ήχος και οι ενορχηστρώσεις δουλεύονται από όλους μαζί και παίρνουν μορφή μέσα από τους αυτοσχεδιασμούς στις πρόβες αλλά κυρίως στις ζωντανές μας εμφανίσεις.

Έκπληξη αποτέλεσε και η συνεργασία σας με τον Φίλιππο Πλιάτσικα. Συμμετείχατε στον δίσκο του Την Αλήθεια Να Πω, στο τραγούδι “Πώς Να Αντέξω Την Αγάπη”. Πώς προέκυψε αυτό και πώς ήταν εν τέλει ως εμπειρία;

Ο Φίλιππος ενδιαφέρθηκε προσωπικά για τη μουσική μας και μας πρότεινε να ηχογραφήσουμε μαζί ένα τραγούδι στον νέο του δίσκο. Πιστεύουμε ότι η μουσική είναι για να ενώνει τον κόσμο και όχι για να τον διαχωρίζει σε κλίκες και συντεχνίες. Έτσι δηλαδή όπως συμβαίνει στις μέρες μας. Δηλαδή, ο καθένας κοιτάει την πάρτη του, καβαλάει ένα καλάμι όπως μπορέσει κι όπου βγάλει, χωρίς να κοιτάει γύρω του… Εμείς χαρήκαμε που ένας καλλιτέχνης από έναν μάλλον διαφορετικό μουσικό χώρο –άσχετα με το πόσο «καταξιωμένος» ή όχι θα μπορούσε να είναι– εκτίμησε τη δουλειά μας και μας πρότεινε να συνεργαστούμε. Η εμπειρία ήταν διασκεδαστική και το αποτέλεσμα αρκετά ικανοποιητικό για όλους μας.

Το μουσικό ιδίωμα που υπηρετείτε, δηλαδή η jazz σε συνδυασμό με τις μουσικές της Μεσογείου και παραδοσιακούς σκοπούς, είναι πολύ ενδιαφέρον αλλά και συνάμα δύσκολο μουσικό είδος, το οποίο ειδικά στην Ελλάδα ψάχνει να βρει ακόμα το κοινό του. Αλήθεια ή ψέμα;

Αυτό είναι αλήθεια και η πραγματικότητα είναι γνωστή σε όλους. Το κοινό πλέον, στις μέρες μας, μπορεί να προσεγγίσει τα πάντα μέσα από τις νέες τεχνολογίες και είναι εύκολο να ακούσεις μουσικές που κάποτε ούτε μπορούσες να το φανταστείς ότι θα τις άκουγες –και μάλιστα με τόση ευκολία. Πέρα από αυτό, όμως, πρέπει να υπάρχουν και οι προϋποθέσεις για τα μουσικά σχήματα, ώστε να παρουσιάζουν και ζωντανά τις δουλειές τους πιο τακτικά και με την απαιτούμενη οργάνωση από τους εκάστοτε χώρους. Βέβαια θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα για ζωντανές εμφανίσεις και σε νεοεμφανισθέντα σχήματα/καλλιτέχνες, ώστε όλοι να προβάλλονται ισότιμα για να μπορεί κατόπιν το κοινό να έχει μία σωστή ενημέρωση και όχι κατεύθυνση.  Αυτό που κάνουμε, δεν το κάνουμε για να γίνουμε διάσημοι ή αποδεκτοί από όλους. Δεν μας αφορά αυτό, όσο το να  επικεντρωθούμε στο δημιουργικό κομμάτι, να συνεχίσουμε να αγαπάμε τη μουσική, να εκφραζόμαστε μέσα από αυτή και να επικοινωνούμε… «εν παρόδω» θα δούμε κι εμείς αλλά και το κοινό, τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας.

Πόσο εύκολο είναι στις μέρες μας να βιοπορίζεται κανείς από τη μουσική; Εσείς πώς ισορροπείτε στον τομέα αυτό; Γιατί φαντάζομαι ότι εάν η βασική εργασία κάποιου είναι σε τομέα διαφορετικό από τη μουσική, τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά…

Ο βιοπορισμός μέσω της μουσικής γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος, δημιουργώντας παράλληλα κι ένα δύσβατο πεδίο ανταγωνισμού για νέες απόψεις, νέες ιδέες και φυσικά νέους καλλιτέχνες, οι οποίοι αναγκάζονται να είναι στη σκιά των εξελίξεων, είτε ακόμα και στο περιθώριο. Πάντα υπήρχαν καλλιτέχνες που έκαναν κι άλλες δουλειές για να μπορούν να επιβιώνουν οι ίδιοι ή ακόμα και οι οικογένειες τους, είτε επίσης για να χρηματοδοτούν τα έργα τους. Δεν θα αλλάξει εύκολα κάτι τέτοιο, γιατί στον κόσμο όπου ζούμε δεν τα βρίσκουν όλοι όλα έτοιμα και δεν έχουν όλοι την ίδια τύχη ή ακόμα και τις δυνάμεις που χρειάζεται μια τέτοια πορεία ζωής.

Τα τελευταία δύο χρόνια βιώνουμε στη χώρα μια συνεχώς επιδεινούμενη οικονομική κατάσταση η οποία δυστυχώς έχει αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνική και στην προσωπική μας ζωή και το χειρότερο: στην ψυχή μας. Η Μουσική θα μπορούσε να αποτελέσει έναν αντίθετο πόλο στην ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία, να λειτουργήσει δηλαδή κατά τρόπο ιαματικό;

Αν δεν είχαμε και τη Μουσική, λέμε συχνά, τι θα κάναμε; Η μουσική υπάρχει παντού κι από πάντα και είναι σύντροφος όχι μόνο στις χαρές, αλλά και στις δύσκολες περιστάσεις, με τρόπο μοναδικό –έως και λυτρωτικό πολλές φορές. Η μουσική είναι για όλους και καλό θα ήταν να την αναδεικνύουμε και να την απολαμβάνουμε με κάθε τρόπο στη ζωή μας. Για να ανατραπεί όμως η αρνητική κατάσταση που σχεδόν όλοι μας ζούμε, χρειάζεται αφύπνιση, διαρκής αγώνας αλλά και πολλές αλλαγές εντός μας, δηλαδή σε προσωπικό επίπεδο.

Τα live σας, για όσους σας έχουν παρακολουθήσει, είναι πραγματική μυσταγωγία. Τι θα πρέπει να περιμένουν όσοι έρθουν να σας δουν μεθαύριο στο Dizzy Miles;

Οι ζωντανές εμφανίσεις είναι κάτι το μοναδικό και η επικοινωνία με τον κόσμο ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο συναίσθημα, που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε και να μοιραστούμε με το κοινό μας κάθε φορά.
Στον ζεστό και φιλόξενο χώρο του Dizzy Miles θα παρουσιάσουμε κομμάτια από την Οιστρηλασία, κάποιες νεότερές μας συνθέσεις καθώς και διασκευές σε παραδοσιακούς σκοπούς και σε jazz standards.

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured