Ο Δημήτρης Μητσοτάκης είναι μία περίπτωση πολύ αγαπημένη στην ελληνική δισκογραφία. Από τα χρόνια των Ενδελέχεια, ξεχώριζε όχι μόνο ως ο ιθύνων νους του συγκροτήματος αλλά και για το ότι είχε πάντα την τάση να μπλέκει στα τραγούδια του ήχους και στίχους οι οποίοι ξέφευγαν από τη μανιέρα του ελληνόφωνου ροκ των 1990s. Ήταν τραγούδια που, παρά τον ηλεκτρικό «θόρυβο», έκρυβαν ανατολή. Ύστερα από 17 χρόνια παρουσίας, οι Ενδελέχεια κηρύσσουν παύση εργασιών και ο Δημήτρης Μητσοτάκης επιστρέφει με νέο σχήμα (Ευδαίμονες) και με έναν δίσκο που ακροβατεί ανάμεσα στο έντεχνο, την παράδοση και τα απομεινάρια του ηλεκτρικού του παρελθόντος. Προσωπική άποψη; Ένας από τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς... 

 

 

Ποια ανάγκη σας έσπρωξε να κυκλοφορήσετε ένα σόλο άλμπουμ;

 

Θεωρώ ότι ο κύκλος με τους Ενδελέχεια έκλεισε μετά τον πετυχημένο τελευταίο δίσκο Σε Ένα Μεγάλο Αύριο. Ύστερα από 17χρόνια δημιουργικής πορείας και σύμπλευσης με τη συγκεκριμένη ομάδα ένιωσα την ανάγκη να δοκιμάσω και να δοκιμαστώ σε άλλους ήχους, σε άλλα μουσικά τοπία, με άλλους ανθρώπους και με νέες φωνές. Χαίρομαι που κάτι τέτοιο έγινε τώρα και όχι όταν, πιθανά, θα μας ανάγκαζε η φθορά κι η επανάληψη.

 

Δεδομένου ότι η έντεχνη-παραδοσιακή πτυχή σας υπήρχε σε μεγάλο μέρος των τραγουδιών που συνθέτατε, γιατί δεν προχωρήσατε στην κυκλοφορία ενός ανάλογου δίσκου νωρίτερα;

 

Όλα τα πράγματα θέλουν τον χρόνο τους. Μάλλον η συγκεκριμένη περίοδος  είναι η κατάλληλη. Εξάλλου κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό με την παρέα των Ενδελέχεια και σίγουρα δεν προλάβαινα να το κάνω παράλληλα, λόγω χρόνου και λοιπών υποχρεώσεων. Κάλιο αργά παρά ποτέ όμως...

 

Η συνεργασία με τη Μάρθα Φριντζήλα πώς προέκυψε; Γιατί διαλέξατε τη συγκεκριμένη ερμηνεύτρια για να πει τη “Θεά”;

 

Με τη Μάρθα ήρθα σε επαφή το 2007. Της τηλεφώνησα και της ζήτησα να τραγουδήσει το “Υστερόγραφο”, με το οποίο έκλεινε ο τελευταίος δίσκος των Ενδελέχεια. Εκείνη την εποχή δεν μπορούσα να αποφασίσω αν έπρεπε να μπει το κομμάτι στον δίσκο, καθότι ήταν εντελώς διαφορετικό με το υπόλοιπο υλικό. Τελικά το έβαλα, περισσότερο από φόβο μην τυχόν ένα τόσο όμορφο τραγούδι μείνει στο συρτάρι. Από ’κει και πέρα το ένα έφερε το άλλο και όταν έφτιαξα τη “Θεά” σκέφτηκα κατευθείαν τη Μάρθα. Μου έκανε την τιμή να δεχτεί με μεγάλη ευγένεια και την ευχαριστώ πολύ.

 

 

 

Το όνομα Ευδαίμονες πώς βγήκε;

 

Ψάχνοντας όνομα για τη συγκεκριμένη παρέα σκέφτηκα ότι, μετά από κάθε πρόβα, καταλήγαμε σε τραπέζι – το οποίο και θεωρώ την αποθέωση της ευδαιμονίας! Ευδαιμονικό όμως είναι και το πρόγραμμα των ζωντανών μας εμφανίσεων. Τελευταία σκέφτηκα και μια νέα παράμετρο: Ευδαίμονες σε μια εποχή λιτότητας, τι ειρωνεία!

 

Υπάρχουν αξιόλογοι συνεχιστές των ελληνόφωνων ροκ συγκροτημάτων που εμφανίστηκαν στη δεκαετία του 1990;

 

Μάλλον θα υπάρχουν, κάτι τέτοια πράγματα όμως τα κρίνει αποκλειστικά ο χρόνος. Υπάρχουν πολύ καλοί, νέοι μουσικοί, με διευρυμένους ορίζοντες και περισσότερες μουσικές σπουδές απ’ όσες η γενιά μου. Κάποιοι απ’ αυτούς θα ασχολούνται και με το ροκ. Αν και η εποχή δεν είναι προσοδοφόρα για τους πρωτοεμφανιζόμενους, πιστεύω πως όσοι αξίζουν θα βρουν την άκρη.

 

Οι Ενδελέχεια συνεχίζουν να υφίστανται;

 

Όχι. Ανακοινώσαμε τον Απρίλη του 2009 τη διάλυση του σχήματος. Παραμένουμε όμως φίλοι.

 

Πόσο διαφοροποιείται καλλιτεχνικά ο Δημήτρης Μητσοτάκης των Ενδελέχεια από αυτόν των Ευδαιμόνων;

 

Στην ουσία λίγο. Στη φόρμα αρκετά, θα έλεγα. Και στα δύο σχήματα βασική μου προτεραιότητα ήταν το ίδιο το τραγούδι. Ο στίχος και η μουσική. Όλα τα υπόλοιπα έπονται. Στη συγκεκριμένη εποχή με αγγίζει περισσότερο ο ακουστικός ήχος και τα ηχοχρώματα των συγκεκριμένων οργάνων, από αυτή την απλή σκέψη προέκυψε άλλωστε και ο δίσκος με τους Ευδαίμονες.

 

Αν (θυγατρικό). Θέλετε να μου μιλήσετε για την ιστορία αυτού του τραγουδιού;

 

Η «αθωότητα» που προκύπτει μέσα από τη μελωδία του εν λόγω τραγουδιού με έκανε να ζητήσω από τις δύο κόρες μου, Ιωάννα και Γωγώ, να τραγουδήσουν δοκιμαστικά το κομμάτι. Το αποτέλεσμα με γοήτευσε, όμως τα λόγια μου φάνηκαν πολύ βαριά για τις παιδικές φωνές τους. Έτσι μπήκα στη διαδικασία να γράψω νέους στίχους, με παιδικά «Αν». Στην ηχογράφηση του στούντιο καλέσαμε και τη φιλενάδα τους Στεφανία να συμμετάσχει στις φωνές του ρεφρέν. Άφησα και κάποια αποσπάσματα-ντοκουμέντα από την ηχοληψία, τα οποία είχαν πλάκα.

 

Ποια είναι τα τρία πιο σημαντικά τα «Αν» του Δημήτρη Μητσοτάκη;

 

ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΦΑΝ

ΑΝ ΕΙΧΑΝΕ ΣΤΟ ΚΡΥΟ ΕΝΑ ΜΠΟΥΦΑΝ

και κάτι που δεν αποτυπώθηκε στον δίσκο και ως εκ τούτου αφιερώνεται στο Avopolis...

ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΟΛΟΙ ΚΑΠΟΙΟΝ Ν' ΑΓΑΠΑΝ.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured