Δεν κρύβουμε τη συμπάθεια μας από τότε που πρωτοακούσαμε τους Film, κάποιους μήνες πριν, όπως και το ότι πιστεύουμε πολύ σ'αυτή τη μπάντα. Ο ρόλος μας άλλωστε είναι και αυτός, να βοηθάμε όσους ξεχωρίζουν πραγματικά και πασχίζουν για να δώσουν λίγο φρέσκο αέρα στην ελληνική ροκ σκηνή και, όπως θα έχετε διαπιστώσει, το κάνουμε με τρόπο ουσιαστικό. Οι Film, μαζί με άλλη μία πολύ ταλαντούχα νέα μπάντα, τους Matisse (σύντομα θα διαβάσετε συνέντευξη και με εκείνους -υπομονή!), θα εμφανιστούν στο Free2Go Club 22 την προσεχή Κυριακή, 1η Ιουνίου, σε μια βραδιά που θα παρουσιάσουν τις πρώτες τους δισκογραφικές απόπειρες που αναμένουμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το pop/rock party που θα στηθεί εκείνη τη βραδιά να σημειώσουμε ότι θα ντύσουν με τις γνωστές indie μουσικές τους επιλογές οι Fresh & Yellow, μέχρι τις πρώτες πρωϊνές ώρες. Είναι ένα event που πρέπει όλοι να στηρίξουμε με την παρουσία μας... Αφήνουμε τη φλυαρία και προχωρούμε σε όσα μας είπαν τα παιδιά.

- Οι Film είναι γενικά μία πολύ νέα μπάντα, αφού ιδρύθηκαν το 2001. Ποιές ήταν οι προηγούμενες μουσικές σας εμπειρίες;
- Για αρκετά χρόνια πριν το 2001 παίζαμε σε διαφορετικά συγκροτήματα, αλλά γνωρίζαμε ότι δεν ήταν αυτό που μας ενδιέφερε μουσικά και ηχητικά. Κυρίως ανακαλύψαμε τους τρόπους και τις ισορροπίες που χρειάζονταν για την επιβίωση ενός συγκροτήματος και έλειπαν, μάθαμε από λάθη και ξεκάθαρα αποφασίσαμε οτι ήταν απαραίτητο να λειτουργήσουμε απελευθερωμένα χτίζοντας τους film, ξεκινώντας από μηδενική βάση, οδηγούμενοι από αυτό που αισθανόμασταν χωρίς περιορισμούς.

- Μέσα σε δύο χρόνια από την ίδρυσή σας είχατε την τύχη να υπογράψετε συμβόλαιο σε μία πολύ καλή ανεξάρτητη εταιρία. Θεωρείτε τους εαυτούς σας τυχερούς; Γιατί ζούμε σε μία ισχνή, από πλευράς πωλήσεων και συνακόλουθα νέων συγκροτημάτων που δισκογραφούν, περίοδο.
- Θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς, αλλά η συνεργασία μας με την Hitch Hyke δεν ήταν κάτι τυχαίο. Επειδή δίνουμε πολύ λίγο βάρος στην κατάσταση που επικρατεί στην δισκογραφία και στην σκηνή και προσπαθούμε περισσότερο να δημιουργούμε εμείς τις κατάλληλες συνθήκες γύρω από ότι κάνουμε έχοντας απαιτήσεις πρώτα από εμάς, αφήνουμε πολύ λίγη δουλειά για την τύχη. Από την άλλη η Hitch Hyke είναι από τις πιο δραστήριες ανεξάρτητες που λειτουργεί με διαφορετική αξιολόγηση πέρα από τα εμπορικά κριτήρια και έτσι ξεκινήσαμε με αμοιβαίο σεβασμό και εμπιστοσύνη.

- Ποιά είναι τα ακούσματα σας;
- Πολλά και διαφορετικά: Κινηματογραφικά soundtrack (Angelo Badalamenti, Peter Gabriel κ.α.), Radiohead, Sigur Ros, Bjork, Godspeed You Black Emperor!, Massive Attack, Portishead, Tori Amos, PJ Harvey, Cocteau Twins, Suede, Pulp, Placebo, Cure, Kent, The Cardigans, James, Heart Throbs και πολλοί άλλοι. Πιο χορευτικά ή ηλεκτρονικά ακούσματα όπως Moloko, Chemical Brothers, Jamiroquai κ.α. Από τα πιο παλιά: Pink Floyd, David Bowie, Led Zepellin κ.α. Και γενικώς δεν περιοριζόμαστε σε συγκεκριμένο είδος.

- Ποιος είναι ο καλύτερος μέχρι τώρα δίσκος που αγοράσατε μέσα στο 2003;
- Είναι αρκετοί αλλά ξεχωρίσαμε το "Statues" των Moloko και το "100th window" των Massive Attack.

- Eλένη, κατά την ταπεινή μου γνώμη είσαι ίσως η κορυφαία γυναίκα performer ελληνικού συγκροτήματος που εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια. Ποια είναι τα πρότυπά σου, οι γυναίκες performer που θαυμάζεις;
- Kατ' αρχήν θέλω να σε ευχαριστήσω για τον χαρακτηρισμό που μου αποδίδεις!! Δεν έχω κάποια συγκεκριμένα πρότυπα. Θαυμάζω γενικότερα αυτούς τους ανθρώπους που εκφράζονται ελεύθερα, αυτούς που δεν φοβούνται να πειραματίζονται και να ωθούν τους εαυτούς τους συνεχώς σε νέα μονοπάτια καλλιτεχνικής αναζήτησης και να ανατρέπουν. Έχω αγαπήσει ιδιαίτερα κάποιες γυναικείες αλλά και αντρικές φωνές. Αγαπημένες μου γυναίκες performer είναι η Elisabeth Fraser (Cocteau Twins), η Bjork, η PJ Harvey, η Tori Amos, η Beth Gibbons και δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω και μια πολύ αγαπημένη μου αντρική φωνή, αυτή του Tim Booth (James)!

- Πέστε μας λίγα πράγματα για τις ηχογραφήσεις της πρώτης δουλειάς!
- Οι ηχογραφήσεις του "No Luggage" έγιναν με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες στο studio Active του φίλου Σπύρου Παπαγιαννόπουλου, ηχολήπτη του άλμπουμ. Υπήρξε άνεση χρόνου γιατί το στούντιο λειτούργησε για 1 μήνα αποκλειστικά για τις ηχογραφήσεις οπότε μπορέσαμε να πειραματιστούμε και να δοκιμάσουμε διάφορα πράγματα. Το κλίμα που είχαν δημιουργήσει ο Σπύρος σε συνδυασμό με, έναν άλλο σημαντικό άνθρωπο για τους film, τον παραγωγό του άλμπουμ Μανώλη Αγγελάκη, ήταν από τους σημαντικότερους παράγοντες που βοήθησαν όλους στο συγκρότημα να δουλέψουν χωρίς πιέσεις. Η αισθητική τόσο του Μανώλη όσο και του Σπύρου που, κατά την γνώμη μας, έκαναν πολύ ικανοποιητική δουλειά, "έδεσε" τόσο, ηχητικά όσο και σε επίπεδο γενικότερων απόψεων όπως π.χ θέματα συναυλιών, παρουσίας του συγκροτήματος κ.α. Επίσης η βοήθεια του Χρήστου Λαϊνά στις επιπλέον κιθάρες, πρόσθεσε, στην ολοκλήρωση του τελικού αποτελέσματος, σημαντικό κομμάτι. Γενικότερα είμασταν πολύ τυχεροί που δουλέψαμε με αυτούς τους ανθρώπους σε μια ηχογράφηση που αποτελεί για μας πλέον, μια απ' τις πιο όμορφες εμπειρίες. Ελπίζουμε κάπως έτσι να ηχογραφηθεί και το επόμενο album όταν έρθει η ώρα του.

- Πιστεύετε ότι αναπτύσσεται μία αθηναϊκή σκηνή αγγλόφωνων συγκροτημάτων που αλληλουποστηρίζονται ουσιαστικά;
- Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν την περασμένη δεκαετία. Έχουν ανοίξει καινούργιοι συναυλιακοί χώροι όπως το Gagarin 205, το Club 22 κ.α. και οι ήδη υπάρχοντες όπως το Αν club, το Μικρό Μουσικό Θέατρο κ.α. και έχουν δημιουργήσει προσβάσεις στα νέα συγκροτήματα προς το κοινό. Απ' την άλλη, η σταδιακή και επιτυχημένη άνοδος διαφόρων αγγλόφωνων αθηναϊκών σχημάτων (Matisse, Expert Medicine, Relevant Box, κ.α.) και των Πατρινών Raining Pleasure και Serpentine δείχνει ότι όντως αναπτύσσεται η αγγλόφωνη σκηνή γενικώς και όχι μόνο στην Αθήνα. Τώρα όσον αφορά στην ουσιαστική αλληλοϋποστήριξη είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στη διάρκεια του χρόνου, αν κι εμείς το βλέπουμε με αισιoδοξία.

- Ποια είναι η γνώμη σας για την πειρατεία μέσω Internet και την ανταλλαγή αρχείων MP3;
- Oι δισκογραφικές εταιρίες, εγκαταλείποντας την εποχή του βινυλίου, δημιούργησαν μικρούς σεισμούς στις σχέσεις τους με τους ακροατές. Δεν ενοχοποιούμε την καθιέρωση του CD, αλλά όλα όσα επακολούθησαν της κυριαρχίας του ως μέσο αναπαραγωγής μοιραία οδήγησαν τους ακροατές σε αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο διακίνησης. Το κόστος παραγωγής του βινυλίου ήταν ακριβότερο έναντι αυτού του CD κι όμως το δεύτερο έχει σχεδόν την διπλάσια τιμή πώλησης. Έτσι με τα γνωστά πλέον μέσα μπορεί κανείς να προσθέτει άλμπουμ στην συλλογή του ξοδεύοντας πολύ λιγότερα και σχεδόν στην ίδια ποιότητα, πράγμα που θεωρούμε δικαιολογημένο απ' τη στιγμή που το να αγοράσει κανείς 2-3 cds το μήνα μπορεί πιθανώς να είναι οικονομικά απαγορευτικό, αν και με αυτό τον τρόπο δεν ανταμείβονται οι κόποι των δημιουργών. Αν και νομίζουμε ότι πολλά άλμπουμ θέλει κανείς να τα έχει πρωτότυπα, από την άλλη οι ανάλαφρες και εφήμερες μουσικές επιλογές που προωθούν οι μεγάλες δισκογραφικές, οδηγούν στην αντιμετώπιση της μουσικής ως προϊόν κατανάλωσης ως επί το πλείστον και έτσι ένας καταναλωτής πλέον, θα στραφεί στην πιο συμφέρουσα τιμή, στο δωρεάν αρχείο του Internet και όχι στην αγορά ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν του προτείνουν κάτι τέτοιο.

- Πώς θα νιώθατε αν βλέπατε κάποια από τα κομμάτια σας στα προγράμματα διακίνησης αρχείων;
Για να πούμε την αλήθεια δε θα μας ήταν και ιδιαίτερα ευχάριστο, γιατί με αυτόν τον τρόπο το μουσικό αποτέλεσμα θα ήταν αποσπασματικό και όχι ολοκληρωμένο και είναι κάτι για το οποίο κοπιάσαμε.

- Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας για το μέλλον;
- Υπάρχουν πολλές ιδέες στο σενάριο αλλά στα film δεν θέλει κανείς να ξέρει τις επόμενες σκηνές από πριν... Πάντως ο πιο άμεσος στόχος είναι να υποστηρίξουμε το "No Luggage" κυρίως με συναυλίες!

- Thanx guys! Ραντεβού την Κυριακή!

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured