View More

Ο Θάνατος του Γραφιά

Το παρόν δεν αποτελεί κείμενο του Δημήτρη Μάστορη. 

Δημήτρης Μάστορης 
Δημήτρης Μάστορης 

Είναι το ChatGPT αρκετά ρεαλιστικό; Τι μας έμαθαν τα παραδείγματα των Ryan Reynolds και Nick Cave; Φαίνονται τα chatbots των εφαρμογών ντελίβερι να παράγουν κάποια ρεαλιστική ενσυναίσθηση;  O Δημήτρης Μάστορης έδωσε τις παραπάνω οδηγίες στο λογισμικό chatGPT και του ζήτησε να γράψει ένα κείμενο γνώμης. 

 

Ο θεάρεστος Λόρδος Έλων (φαίνεται πιο αριστοκρατικό με την ποιητική αδεία του ωμέγα, επομένως ας το κρατήσουμε έτσι) έχει ακόμα ένα πουλέν ύψιστης τεχνολογίας υπό την κηδεμονία του για το οποίο μπορεί να περηφανεύεται. Τώρα, αν η περηφάνεια έγκειται στην αυτή καθαυτή λειτουργικότητά του ή στον ντόρο που προκαλεί σε καθημερινή βάση από το λανσάρισμά του τον περσινό Νοέμβριο, ο χρόνος θα δείξει. Η αναφορά πάει, φυσικά, στο ChatGPT, το chatbot-προϊόν της μητρικής OpenAI, στην οποία κατέχει μερίδιο ο τέως σύντροφος της Amber Heard (καθώς και ενός καλλίφωνου ξωτικού από τον Καναδά που κάποτε δήλωνε φανατικό του Marilyn Manson).

Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να εξηγήσουμε/αναλύσουμε ακόμα μια φορά το τι πραγματεύεται το εν λόγω συμπαθές (;) εργαλείο, αλλά πολύ συνοπτικά μπορεί να επισημανθεί ότι το φορτώνεις με λίγες εντολές/υποδείξεις και αυτό με τη σειρά του σου παράγει πρωτότυπο κείμενο. Ακαδημαϊκές εκθέσεις, διαφημιστική κειμενογραφία, παραμύθια, ποίηση, you name it. Το έχουν εκπαιδεύσει τόσο καλά μάλιστα που πλέον δύναται να γράφει κώδικα και μουσική. Το έως τώρα απαύγασμα της μηχανικής μάθησης.

Φυσικά, η καταστροφολογία δίνει και παίρνει αναφορικά με το ότι, παρότι στις απαρχές του, έχει καταφέρει να παράγει αρκούντως ρεαλιστικά αποτελέσματα ούτως ώστε να τρίζει η καρέκλα ενός κάποιου «Μέγα Οικουμενικού Ανθρώπου-Γραφιά», μιας και αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι η πηγαία ειρωνεία του, η καλοκουρδισμένη πένα του και το εσαεί καυστικών διαθέσεων θυμικό του βάλλονται ανελέητα από άγνωστο σχετικά εχθρό, ο οποίος έχει βαλθεί να τα εξορίσει μια και καλή στην Κόλαση που λέγεται ΟΑΕΔ. Από την άλλη, βέβαια, μαθητές και φοιτητές που (θεωρούν ότι) μάλλον έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν στο βράδυ τους από το να γράψουν την νιοστή έκθεση ή εργασία, τρίβουν ήδη τα χέρια τους – μέχρι φυσικά να σχηματιστεί η αντίστοιχη «αστυνομία» για τέτοιου είδους high-tech παρατυπίες.

Όσο λοιπόν καλλιεργείται ο φόβος ότι το εν λόγω A.I. βυσσοδομεί εις την γεωμετρική πρόοδο με απώτερο σκοπό το να αφαιρέσει το χάρισμα του γραπτού λόγου από την ανθρωπότητα, δύο πρόσφατα παραδείγματα από δύο εξίσου λαοφιλείς καλλιτέχνες – ο ένας τουλάχιστον είναι όντως, διαλέξτε εσείς ποιος –, χρησιμοποιώντας το είτε άμεσα ή έμμεσα, προσφέρουν αξιόλογο ποσό ελπίδας στους απανταχού Λουδίτες φίλους μας. Από τη μία, λοιπόν, ο «παίζω συνέχεια (με) τον εαυτό μου» Ryan Reynolds έδωσε τέσσερα-πέντε keywords που θεωρεί ότι τον χαρακτηρίζουν (#αυτογνωσία) ούτως ώστε να γραφτεί ένα μικρό διαφημιστικό για λογαριασμό της Mint Mobile (εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην οποία διαθέτει ποσοστό). Το αποτέλεσμα; Ένα κείμενο νερόβραστο και ανάξιο περαιτέρω λόγου, το οποίο συνυπάρχει με τις (όντως κάπως αστείες) αυθόρμητες παρεμβάσεις του ηθοποιού – οι οποίες αποτελούν και το highlight του συγκεκριμένου βίντεο. Όχι και τεράστια επιτυχία, σωστά; Μισή δουλειά έκανε το λογισμικό. Στην καλύτερη.

Στον (αισθητικό) αντίποδα, ο «έχω φετίχ με το Χριστό και το θάνατο» Nick Cave, απαντώντας σε θαυμαστή του στη forum πλατφόρμα “Red Hand Files” που διατηρεί εδώ και κάμποσα χρόνια, (σ.σ.: ο θαυμαστής υπέδειξε στο ChatGTP να γράψει στίχους «στο στυλ του Nick Cave», αξιοποιώντας ως βάση δεδομένων όλη τη δισκογραφία το τραγουδιστή), αποφεύγει τεχνηέντως να εστιάσει στον (αδιαμφισβήτητα υπαρκτό) boomer-γκρινιάρη συλλογισμό του, αντ’ αυτού θέτοντας ως επίκεντρο στην επιστολή-απάντησή του ένα κείμενο γλυκόπικρο, καυστικό, μα που παραδόξως βγάζει ένα κάποιο χιούμορ βασιζόμενο πάνω στην κοινή λογική – και, φυσικά, στην παραδοχή ότι “with all the love and respect in the world, this song is bullshit”. Που, μάλλον είναι. Ή, τουλάχιστον, σίγουρα όχι κάτι που θα σπεύσει να ντύσει με βιολιά ο Warren Ellis σύντομα.

redhandfiles

Εμείς θα τα ξαναπούμε σύντομα επ’ αυτού; Ποιος ξέρει, ίσως μόνο όταν η OpenAI καταφέρει να βρει ένα τρόπο να κάνει τα ντεμέκ ψυχοπονιάρικα bots στις εφαρμογές delivery λίγο πιο πειστικά.  

avopolis_google_news

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ελένη Τζαννάτου βλέπει την ζωή σε 24 καρέ το δευτερόλεπτο. Στο πρώτο I Lost It At The Movies ...

H Ελένη Τζαννάτου μπαίνει σε μπαρ που σερβίρουν σε 24 καρέ το δευτερόλεπτο, όσο τα κανονικά μπαρ

Με αφορμή την σειρά Hollywood του Ryan Murphy στο Netflix, η Ελένη Τζαννάτου θυμάται 13 στιγμές

FEATURED TODAY

Ο Βασίλης Σπανός αναρωτιέται αν «αυτός είναι ο τρόπος που τελειώνει ο κόσμος, όχι μ' έναν πάταγο, αλλά με έναν λυγμό» και φορώντας μια μάσκα οξυγόνου τριγυρίζει στους άδειους δρόμους του μέλλοντος, αναζητώντας  δέκα αγαπημένες μετά-αποκαλυπτικές ταινίες.

Στην πρώτη τους εμφάνιση στη χώρα μας, οι Ιταλοί doomsters μας άφησαν πεινασμένους σαν λύκους. Θέλαμε κι άλλο.

Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Πακιστανού Saim Sadiq είναι μια απαγορευμένη queer ερωτική ιστορία και μια καταγραφή των πολλαπλών αδιεξόδων της ζωής σε μια πατριαρχική και συντηρητική κοινωνία. Της Ναταλίας Πετρίτη.

Top