View More

Public Enemy: The Rolling Stones of The Rap Game

Κείμενο: Ηλίας Πυκνάδας

Public Enemy
The Rolling Stones of The Rap Game

Ο χαρακτηρισμός που κοσμεί ετούτο το μικρό άρθρο προς τιμήν του κορυφαίου hip hop συγκροτήματος στην ιστορία της μουσικής δεν δώθηκε από τον υπογράφοντα συντάκτη του online περιοδικού τις σελίδες του οποίου καθημερινά επισκέπτεστε. Ο ίδιος ο Chuck D είναι ο υπεύθυνος, και αποδόθηκε στο πιο πρόσφατο άρθρο του στο σχεδόν μηνιαίο Terrordome, την προσωπική του σελίδα μέσα στο επίσημο website του συγκροτήματος. Και φυσικά δεν ήταν δυνατόν να σκεφτώ κάποιο καλύτερο τίτλο με αφορμή τις επικείμενες εμφανίσεις των Public Enemy σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οι Public Enemy έχουν καταφέρει μέσα από τις δισκογραφικές δουλειές τους, την όλη στάση τους απέναντι στο κοινό τους, στην κοινωνία, αλλά και απέναντι στους εαυτούς τους πάνω απ'όλα, να βρίσκονται εισηγμένοι σε αυτή την ξεχωριστή κατηγορία καλλιτεχνών και υπάρξεων που αρεσκόμαστε να αποκαλούμε ζωντανούς θρύλους. Η πορεία τους μέσα στον χρόνο, το έργο που άφησαν, και συνεχίζουν να αφήνουν, πίσω τους, και κυρίως η επαναστατικότητα και επιδραστικότητα τους, είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που τους συνοδεύουν, και θα τους σημαδέψουν ανεξάρτητα από το τι τους επιφυλλάσει το μέλλον.

Λίγο πολύ το παρελθόν των Public Enemy είναι γνωστό σε όλους, και η όποια παράθεση βιογραφικών σημειωμάτων θα ήταν το λιγότερο άσκοπη. Αυτό που έχει μόνο σημασία είναι να συνειδητοποιήσουν ορισμένοι τι σημαίνουν στην πραγματικότητα οι Public Enemy...

Το group που ηγείται ο Chuck D, ο πραγματικός spokeman όχι μόνο μίας, αλλά διαφορετικών γενεών, είτε επρόκειτο για τους νεαρούς έγχρωμους των μεγαλουπόλεων της Αμερικής, είτε για τους απανταχού υποστηρικτές της ελεύθερης διακίνησης πληροφοριών και ιδεών μέσω του Internet, ή ακόμα και για τους σύγχρονους αντιπολεμικούς ακτιβιστές που μάχονται παράλληλα την παγκοσμιοποίηση, έρχεται από μία άλλη εποχή.

Από τότε όταν το hip hop δεν ήταν μόνο για την αυτοϊκανοποίηση του κάθε τυχάρπαστου επιδειξία. Δεν ήταν μόνο για τις γκόμενες, τα λεφτά και τα αστραφτερά αμάξια. Το hip hop των Public Enemy, ήταν, είναι και θα είναι, όσο βέβαια αντέχει ο 40χρονος σχεδόν πλέον Chuck D, o all time classic παρτενέρ του Flavor Flav, και ο dj Terminator X, για την αφύπνιση της ψυχής των νέων, την αντίθεση στην καταδυνάστευση από τα μεγάλα συμφέροντα, την συνεχή εναντίωση στο σύστημα, και τον πόλεμο στα ίσια και εκ των έσω εάν χρειαστεί όλων εκείνων που πιστεύουν ότι έχουν να κάνουν με βλάκες.

Τα διαμάντια που έσκασαν σαν βόμβες, οι τρεις πρώτοι δίσκοι των Public Enemy θα μείνουν για πάντα στην ιστορία της μουσικής, σαν οι πρώτοι και ίσως και σπουδαιότεροι πραγματικά πολιτικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι δίσκοι της σύγχρονης μαύρης μουσικής, εκείνης που έμελλε να σημαδέψει τα τελευταία είκοσι χρόνια, εκείνης που πλέον έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος του mainstream, εκφυλισμένης βέβαια στο έπακρο.

Μπορεί βέβαια για ορισμένους όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση και η αποδοχή από το mainstream λευκό κοινό, το hip hop των Public Enemy να ακούγεται παλαιομοδίτικο και ξεπερασμένο, η περσόννα του Flavor Flav τραγικά cult, με τα γυαλιά του και το τεράστιο ρολόι απίστευτα παρακμιακά, και τα χορευτικά των S1W στα όρια του kitsch, όμως όλοι αυτοί σίγουρα δεν έχουν ιδέα και ούτε θα μάθουν ποτέ τι σημαίνουν όλα αυτά.

Οι Public Enemy όμως αντιστέκονται και συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα. Ένα αυθεντικό hip hop show, ριζοσπαστικό εν τη γεννέσει του, πιστό στις αρχές του και πάντα με σεβασμό στην νοημοσύνη του κάθε ένα ακροατή ξεχωριστά.

Η ιστορία λοιπόν του hip hop θα ζωντανεύσει στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και είμαι αισιόδοξος ότι πολλοί θα είναι εκείνοι που θα το αναγνωρίσουν και θα σπεύσουν. Όμως μεταξύ μας, άραγε πόσοι θα είναι αυτοί που θα βρεθούν αναμεσά μας που θα αναπολούν εκείνη την χαμένη στον χρόνο, αλλά όχι λησμονημένη είμαι σίγουρος, πρώτη εμφάνιση των θρυλικού group στην χώρα μας, κάποτε στον Πειραιά;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που ...

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε

FEATURED TODAY

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε ...

HOT STORIES

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Top