|
Του Γ. Δημητρόπουλου Από το "Speak & Spell", δείγμα πρώιμης ηλεκτρονικής Στο άλμπουμ αυτό τη συνθετική και στιχουργική πλευρά είχε αναλάβει ως συνήθως ο Martin Gore, ο οποίος προσπάθησε να επεκτείνει τη μουσική του συγκροτήματος, ακόμα και σε jazz χωράφια ("Jazz Thieves"). Αν και οι επιρροές από blues και country ήταν ευδιάκριτες, ο ηλεκτρονικός ήχος αποτέλεσε το στοιχείο που έκανε κάθε κομμάτι του άλμπουμ άμεσα αναγνωρίσιμο ως προς την ταυτότητά του. Οσον αφορά στο στιχουργικό μέρος, θα περίμενε κανείς μια έντονη επίδραση των γεγονότων που περιεγραψα προηγουμένως, στη θεματολογία του άλμπουμ. Η επίδραση αυτή όμως δεν είναι φανερή, ή μαλλον για να ακριβολογώ, είναι και δεν είναι... Οι στίχοι μονίμως στρεφονται γυρω από τα προβλήματα, αλλά εντελώς γενικά και σε σημείο που να τελειώνει ένα κομμάτι και να μην έχει πει απολύτως τίποτα... Σιγουρα το "Ultra" δεν είναι άλλο ένα Depeche Mode album, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να είναι και καλύτερο... Στη |
Ας δούμε το track list του "The Singles 86>98", του δεύτερου singles collection των Depeche Mode. CD 1 01 Stripped CD 2
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ Υπάρχει μουσική για τα dancefloors και μουσική για το σπίτι, τα οποία είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα. Η τεχνη είναι να μπορείς να φτιάχνεις μουσική που να ταιριάζει και στα δύο, κάποια κομμάτια δεν μπορουν να ακουστουν στο σπίτι, χωρίς την ατμόσφαιρα του club. |
μουσικής που ίσως φαντάζει γελοία στις μέρες μας, και το "A Broken Frame" (το οποίο διέπεται από το δίλημμα: "ο ήχος είναι απλός ή απλοϊκός;") που κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα, οι Depeche Mode έχουν διανύσει αρκετά χιλιόμετρα. Το τελευταίο ("A Broken Frame") άλλωστε ίσως και να είναι το χειρότερό τους album: Η αποχώρηση του Vince Clarke έδινε την ευκαιρία στον μέχρι τότε συνθετικό κομπάρσο Martin Gore να ξεδιπλώσει το ταλέντο του - εκείνος όμως άργησε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των υπόλοιπων δύο και του μικρού σχετικά κοινού που είχαν αποκτήσει.
the House" που δεν περιλαμβάνεται εδώ. Υπάρχει όμως ο κράχτης εκείνου του album, το στείρο "Stripped", που ισορροπεί όμως τέλεια ανάμεσα στην techno pop και στο danceable rock. Θα τους έπαιρνε ένα χρόνο ακόμα για να γίνουν ένα πραγματικά πολύ μεγάλο group και να καταφέρουν να κοιτάζουν αγέρωχα το διψασμένο για αληθινή, "μεγάλη" μουσική κοινό της δεκαετίας του '80. Προσωπικά θεωρώ το "Music for the Masses" σαν την κορυφαία στιγμή τους από πλευράς συνθέσεων, συνοχής και παραγωγής (εδώ υπάρχουν τα καταπληκτικά "Never Let Me Down Again", "Strangelove", "Litle 15", "Behind the Wheel"), αν πολλοί ίσως θεωρούν το "Violator" του 1990, ως την κορυφαία στιγμή τους από την πλευρά της παραγωγής, με περισσότερο βάθος στον ήχο, πιο catchy riffs και κομμάτια σαν τα "Personal Jesus", "Enjoy The Silence", "Policy Of Truth", "World In My Eyes" που περιλαμβάνονται στην συλλογή.
και μεταφορικής. Τα 4 χρόνια που μεσολάβησαν χωρίς κάποια κυκλοφορία ήταν αρκετά ταραγμένα: Η αναχώρηση του μέλους Alan Wilder και η σοβαρή εξάρτηση του τραγουδιστή David Grahan, εκαναν αβέβαιο το μέλλον του συγκροτήματος που πρωταγωνιστούσε για μιάμιση δεκαετία. Και πράγματι θα ήταν αδικία αφού είχαν καταφέρει να διατηρηθούν στην κορυφή για 2 ξεχωριστές γενιές της ηλεκτρονικής μουσικής: Από το 1981 με το ντεπούτο τους Speak and Spell και την new wave μορφή της, μέχρι τη σημερινή ηλεκτρονική μουσική, που έχει χωριστεί σε τόσες πολλές κατηγορίες που κάνουν δύσκολη την ονομασία της μουσικής τους σήμερα... 









