Το Spotify μόλις ανακοίνωσε ότι τα πήγε υπέροχα το δεύτερο τρίμηνο του 2025: αύξησε τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες του στα 696 εκατομμύρια, είδε τους συνδρομητές του να εκτοξεύονται στα 276 εκατομμύρια και (σαν κερασάκι στην τούρτα της προόδου) έκλεισε το τρίμηνο με μια σεμνή, ταπεινή ζημία 99,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Και επειδή η Wall Street δεν τρώει κουτόχορτο, αντέδρασε με την ευαισθησία αρπακτικού: -12% στην τιμή της μετοχής μέσα σε λίγες ώρες. Επειδή, βλέπεις, τα νούμερα λένε πολλά, αλλά τα λεφτά λένε περισσότερα.
Ο Daniel Ek, CEO και αιώνιος αισιόδοξος του tech κόσμου, έσπευσε να διευκρινίσει πως το μόνο πρόβλημα είναι «η εκτέλεση», όχι η στρατηγική. Η στρατηγική είναι μια χαρά. Το ότι η διαφημιστική τους δραστηριότητα πηγαίνει με ρυθμούς χελώνας, είναι απλώς μια… "πρόκληση εκτέλεσης". Όχι αποτυχία. Απλώς δεν την εκτελούν ακόμη, κάπως σαν την ιδέα μιας τελειότητας που δεν υπάρχει.
Η πλατφόρμα, ωστόσο, καμαρώνει πως πλέον το 57% των χρηστών της προέρχεται από αγορές εκτός Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, κάτι που ακούγεται υπέροχο μέχρι να δεις ότι σχεδόν όλοι οι πληρωμένοι συνδρομητές παραμένουν σε αυτές τις δύο περιοχές. Με άλλα λόγια, "το κοινό μας επεκτείνεται", αλλά τα λεφτά μένουν στα γνωστά πορτοφόλια.
Οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 8%, το καθαρό εισόδημα βυθίστηκε από τα 259 εκατομμύρια στα -99,2 και οι προβλέψεις για το τρίτο τρίμηνο είναι, κατά τα λόγια του ίδιου του Ek, «λίγο πιο ελαφριές απ’ ό,τι μπορεί να αναμένατε». Όχι απογοητευτικές, φυσικά. Απλώς... αεράτες.
Αλλά μην ανησυχείτε: το μέλλον είναι λαμπρό και το Spotify ετοιμάζει νέο γύρο επαναγοράς μετοχών, αξίας 1,9 δισ. δολαρίων. Γιατί αν δεν βγάζεις λεφτά, τουλάχιστον μπορείς να αγοράζεις τον εαυτό σου. Όσο για το περίφημο «superfan tier» (αυτή η νέα, πολυαναμενόμενη κατηγορία συνδρομητών με ειδικά προνόμια) ναι, μάλλον θα καθυστερήσει. Αλλά, ξέρετε κάτι; Οι superfans είναι παντού. Όχι μόνο στη μουσική. Κάποιοι από αυτούς επενδύουν ακόμη και σε τεχνολογικές φαντασιώσεις.
Το Spotify, λοιπόν, είναι εδώ. Σηκώνει ψηλά τη σημαία της ανάπτυξης, παρότι η βάση του μπάζει νερά. Αλλά αν κάτι μας έχει διδάξει η σύγχρονη οικονομία είναι πως με αρκετό storytelling, ακόμη και μια ζημία εκατομμυρίων μπορεί να παρουσιαστεί σαν ευκαιρία για… ανάπτυξη.