Αναστασία Τουρούτογλου

Ακόμα και άνθρωποι που δεν ακούνε κλασική μουσική, γνωρίζουν πως ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ είναι ο κορυφαίος των κορυφαίων συνθετών, για πολλούς η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυΐα της νεότερης ιστορίας. Το πιστοποίησε πρόσφατα και ο Max Richter, δηλώνοντας στον αρχισυντάκτη μας Χάρη Συμβουλίδη (εδώ) πως «Ο Μπαχ επινόησε τη «γλώσσα» για όλα αυτά που σήμερα ονομάζουμε συλλήβδην «κλασική μουσική», ήταν ταυτόχρονα η αρχή και μια συγκλονιστική κορυφή».   
 
Καταλαβαίνετε λοιπόν τον χαμό που έχει να γίνει, εάν τα όσα ισχυρίζεται ο Ουαλός Martin Jarvis –καθηγητής μουσικής στο Charles Darwin University of Australia– έχουν έστω και μία δόση αλήθειας. Ο Jarvis είχε λανσάρει την ιδέα ήδη από το 2006, αντιμετωπίζοντας τον σκεπτικισμό των συναδέλφων του, επανέρχεται όμως τώρα δυναμικά με μια πλήρη έρευνα, η οποία λαμβάνει τη μορφή ντοκιμαντέρ και θα προβληθεί την επόμενη εβδομάδα στα βραβεία BAFTA. 
 
Ο Jarvis ισχυρίζεται πως γνωστά έργα σαν τα Goldberg Variations, τις Cello Suites και το πρώτο πρελούδιο του Καλοσυγκερασμένου Κλειδοκύμβαλου, είναι στην πραγματικότητα δημιουργίες της δεύτερης γυναίκας του, Anna Magdalena Wilcke. Κόρη τρομπετίστα και ικανότατη υψίφωνος, η κατά 17 χρόνια νεότερή του Άννα Μαγδαληνή χάρισε στον διάσημο συνθέτη την ίσως πιο ευτυχισμένη περίοδο της ζωής του, από το 1721 κι έπειτα, όταν και παντρεύτηκαν. Μαζί της απόκτησε... 13 παιδιά (αν και επέζησαν μόνο 6) και έζησε ως και τον θάνατό του, το 1750.
 
Ο καθηγητής Jarvis ισχυρίζεται πως τα ήθη και οι προκαταλήψεις της εποχής δεν θα επέτρεπαν ποτέ την ανάδειξη μιας γυναίκας συνθέτριας, με αποτέλεσμα η δουλειά της συζύγου Μπαχ να πρέπει να κυκλοφορεί με το δικό του όνομα, προκειμένου να γίνει αποδεκτή.
 

{youtube}YZiX9fJqBqQ{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured