Τάσος Βογιατζής

Αν και νομίζαμε ότι πέρασαν οι εποχές που οι καλλιτέχνες ονειρεύονταν ένα δισκογραφικό συμβόλαιο, το οποίο μεταφραζόταν και σε χρήματα, φαίνεται ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ.

Μια έρευνα του πολύ καλού site digitalmusicnews και της ReverbNation σε 2.000 καλλιτέχνες χωρίς εταιρία, έδειξε ότι το 75,4% εξ αυτών θα ήθελε πολύ ένα δισκογραφικό συμβόλαιο. Αν και θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε το ίδιο αποτέλεσμα σε όσους έχουν ήδη δισκογραφικό συμβόλαιο, το ποσοστό είναι αρκετά μεγάλο -μεγαλύτερο μάλιστα είναι στους hip hop (81%) και pop καλλιτέχνες.

Τα πρωτεία στις κατηγορίες pop, rock, alternative έχει η Sony ως επιθυμητή εταιρία, ενώ (ποιά άλλη;) ένα συμβόλαιο με τη Def Jam είναι το βασικό αντικείμενο του πόθου των hip hop καλλιτεχνών. Οι δε... indie διαλέγουν 4AD και Sub Pop...

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι η ReverbNation που συνδιενεργεί την έρευνα είναι μια εταιρία που στο site συγκεντρώνει υποψιασμένους καλλιτέχνες, καθότι προσφέρει do-it-yourself εργαλεία στους καλλιτέχνες, τα οποία πολλές φορές περιορίζουν την ανάγκη ύπαρξης δισκογραφικού συμβολαίου, τουλάχιστον στις περιπτώσεις που η δισκογραφική κάνει μόνο τα βασικά (όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πλέον στη χώρα μας).

Η πραγματικότητα βέβαια λέει ότι ακόμα και στη σημερινή εποχή, που η δισκογραφική έχει αλλάξει αντικείμενο και γίνεται (ή θέλει να γίνει) ένας συνολικός διαχειριστής περιεχομένου, marketing και εμφανίσεων, και ο καλλιτέχνης δεν μπορεί και δεν έχει τη δυνατόιτητα να τα κάνει όλα σωστά, υπάρχει ρόλος σοβαρός για τη μουσική βιομηχανία. Αλλά και ανάγκη -όπως δείχνει η έρευνα- για τον καλλιτέχνη. Το θέμα είναι κατά πόσο αυτή η ανάγκη εξυπηρετείται σε μια κατάσταση στην οποία η δισκογραφία δεν μπορεί να επενδύσει λόγω συσσωρευμένων παλιών αμαρτιών...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured