Asaf Avidan

Καθήλωσε ολομόναχος το Μέγαρο Μουσικής σε μια βαθιά συγκινητική βραδιά, που χτίστηκε τραγούδι με τραγούδι και προξένησε εκρήξεις αποθέωσης ανάμεσα στο κοινό...

Χώρος
Μέγαρο Μουσικής (αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη), Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
16/3/2018
Φωτογράφος
Δημήτρης Καπάνταης
Κείμενο: Πέννυ Γέρου

Καθηλωτικός ο Asaf Avidan στο Μέγαρο Μουσικής την Παρασκευή, μπροστά σε ένα κοινό που δεν χόρταινε τη φωνή, την κίνηση, το ταλέντο και την ευγένειά του, που τόσο ωραία και αβίαστα συνέθεσαν τη δίωρη σόλο εμφάνισή του στα πλαίσια της περιοδείας για το τελευταίο του άλμπουμ The Study On Falling (2017).

43tAsaf_2.jpg

Ο αγαπητός Ισραηλινός ανέβηκε λίγο μετά τις 20:00 στη λιτότατη σκηνή του Μεγάρου, όπου ένα χαλί με κιθάρες, πετάλια, κρουστά κι ένα ηλεκτρονικό drumset ήταν στημένα σε ημικύκλιο και περίμεναν τον «γητευτή» τους. Μόλις φάνηκε στη σκηνή, χωρίς να πλησιάσει καν τα όργανά του –και πριν καν προλάβει να γνεύσει τον χαιρετισμό του– το κοινό λύθηκε σε χειροκροτήματα, τα οποία τον κράτησαν σαστισμένο για κάμποση ώρα, ώσπου να ξεκινήσει επίσημα το σόλο set του. Έτσι, με αμοιβαίο σεβασμό και ευγνωμοσύνη, μια πολύ όμορφη και βαθιά συγκινητική βραδιά άρχισε να χτίζεται τραγούδι με το τραγούδι ανάμεσα στους παρευρισκόμενους και στον καλλιτέχνη, ο οποίος για το υπόλοιπο της συναυλίας δεν θα σταματούσε να τους ευχαριστεί, να τους λέει προσωπικές του ιστορίες ή ακόμα και να συνομιλεί μαζί τους, απαντώντας σε φωνές θαυμασμού που αντηχούσαν στην επιβλητική αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, όπως «Asaf we love you» και «You’re a phenomenon».

43tAsaf_3.jpg

Η επικοινωνία του με τον κόσμο, ήταν τρομερή. Χωρίς καμία αμηχανία ή συστολή, ζήτησε μάλιστα κάποια στιγμή να ανάψουν τα φώτα για να δει τους ακροατές που τόσο έντονα και ένθερμα τον χειροκροτούσαν. Ενώ το θέαμα τον άφησε άναυδο, ελάφρυνε κάπως τη συγκίνησή του αστειευόμενος για τη σχέση του με το αθηναϊκό κοινό, με το οποίο δεν είναι πια «τυχαίοι εραστές», όπως είπε γελώντας, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που τα τελευταία χρόνια έχει επισκεφθεί την πόλη μας –την οποία παρεμπιπτόντως και θαυμάζει ιδιαίτερα, αφού, όπως είπε, του θυμίζει κάτι από Τελ Αβίβ, Χάιφα και Ιερουσαλήμ.

43tAsaf_4.jpg

Κι ενώ ήμασταν προετοιμασμένοι για μια παρουσίαση του The Study On Falling, το ποδαρικό της setlist έγινε με το "Gold Shadow" από το ομώνυμο άλμπουμ (2015). Όπως εξήγησε αμέσως μετά ο Asaf Avidan, ενώ συνηθίζεται στις περιοδείες να λέει ο καλλιτέχνης κομμάτια από τον πρόσφατο δίσκο συν μερικά παλιότερα hits (τα οποία μάλιστα αρνήθηκε, γελώντας, ότι έχει), για τον ίδιο το Study On Falling είναι ήδη παρελθόν. Είχε μάλιστα και νέα τραγούδια που ήθελε να μοιραστεί. Φυσικά τίμησε και τα κομμάτια του τελευταίου του δημιουργήματος –όπως το ομώνυμο, που ήδη είναι πολύ δημοφιλές στα ελληνικά ραδιόφωνα– διάλεξε όμως και παλιότερα, όπως το "Her Lies" και το "Reckoning Song" από την εποχή με τους Mojos και το "The Labyrinth Song". Δεν έλειψαν βέβαια και οι υπόλοιπες, εξίσου μαγευτικές ιστορίες του, όπως ξεδιπλώνονται μέσα από τη δύναμη και την εικόνα της στιχουργικής του σε στιγμές σαν τα "To Love Another", "My Old Pain", "Sweet Babylon", "No Stone Unturned".

43tAsaf_5.jpg

Για το τέλος, άφησα το απόλυτο highlight της βραδιάς, το αποκορύφωμα της δημιουργικής και εκφραστικής δυναμικής του Ισραηλινού καλλιτέχνη: την εκτέλεση στο "Bang Bang", με εκείνη την οριακή φωνή που ξεπηδά από το σκοτάδι της επιθυμίας, το σώμα που συσπάται και αναδιπλώνεται στον χώρο, τα μοναδικά cross-overs και την τόσο δημιουργική σύνθεση Δυτικών και Ανατολίτικων μοτίβων, που έκαναν την performance του μια εκστατική μουσική εμπειρία, όλα τα μέρη της οποίας ενέπιπταν απόλυτα στο εδώ και στο τώρα. 

43tAsaf_6.jpg

Ο Asaf Avidan είναι μοναδικός και, βλέποντάς τον ζωντανά, μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί γι' αυτό δεν ευθύνεται μόνο η φωνή του, αλλά όλα όσα τον καθιστούν αξιόλογο καλλιτέχνη: το πάθος, η αφοσίωση, η αεικινησία, η αγωνία, το σκοτάδι του, αλλά και το ταλέντο και η δεξιοτεχνία του φυσικά να τα μοιράζεται όλα αυτά ώστε να αγγίζει χιλιάδες ανθρώπων σε όλον τον κόσμο.

43tAsaf_7.jpg

Λίγο πριν φύγει, μετά το τυπικό encore των 2 κομματιών, ευχαρίστησε το κοινό με μεγάλη συγκίνηση, αφού, με το να εισπράττει, να εσωτερικεύει και να μεταμορφώνει σε δικό του βίωμα όλα αυτά που τόσο προσωπικά εναποθέτει στη μουσική του, τον μετατρέπει από «αξιολύπητο άνθρωπο που γερνάει, κλαίει και ουρλιάζει» σε πραγματικό καλλιτέχνη. Έναν πραγματικό καλλιτέχνη που, ολομόναχος, καθήλωσε και συγκίνησε ολόκληρο Μέγαρο Μουσικής.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας.
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα,

FEATURED TODAY

Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, ...

Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...

HOT STORIES

Ακούστε το "Burning The Heather", από ένα νέο άλμπουμ που έρχεται τον Ιανουάριο
Ακούστε το καινούριο της τραγούδι "Everything I Wanted"
Τέλος στα 71 για μια σημαντική φιγούρα της αφρικάνικης μουσικής
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…