search

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ - ΔΙΕΘΝΗ

Καθήλωσε ολομόναχος το Μέγαρο Μουσικής σε μια βαθιά συγκινητική βραδιά, που χτίστηκε τραγούδι με τραγούδι και προξένησε εκρήξεις αποθέωσης ανάμεσα στο κοινό...

Χώρος | Μέγαρο Μουσικής (αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη), Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής | 16/3/2018
Φωτογράφος | Δημήτρης Καπάνταης

Καθηλωτικός ο Asaf Avidan στο Μέγαρο Μουσικής την Παρασκευή, μπροστά σε ένα κοινό που δεν χόρταινε τη φωνή, την κίνηση, το ταλέντο και την ευγένειά του, που τόσο ωραία και αβίαστα συνέθεσαν τη δίωρη σόλο εμφάνισή του στα πλαίσια της περιοδείας για το τελευταίο του άλμπουμ The Study On Falling (2017).

43tAsaf_2.jpg

Ο αγαπητός Ισραηλινός ανέβηκε λίγο μετά τις 20:00 στη λιτότατη σκηνή του Μεγάρου, όπου ένα χαλί με κιθάρες, πετάλια, κρουστά κι ένα ηλεκτρονικό drumset ήταν στημένα σε ημικύκλιο και περίμεναν τον «γητευτή» τους. Μόλις φάνηκε στη σκηνή, χωρίς να πλησιάσει καν τα όργανά του –και πριν καν προλάβει να γνεύσει τον χαιρετισμό του– το κοινό λύθηκε σε χειροκροτήματα, τα οποία τον κράτησαν σαστισμένο για κάμποση ώρα, ώσπου να ξεκινήσει επίσημα το σόλο set του. Έτσι, με αμοιβαίο σεβασμό και ευγνωμοσύνη, μια πολύ όμορφη και βαθιά συγκινητική βραδιά άρχισε να χτίζεται τραγούδι με το τραγούδι ανάμεσα στους παρευρισκόμενους και στον καλλιτέχνη, ο οποίος για το υπόλοιπο της συναυλίας δεν θα σταματούσε να τους ευχαριστεί, να τους λέει προσωπικές του ιστορίες ή ακόμα και να συνομιλεί μαζί τους, απαντώντας σε φωνές θαυμασμού που αντηχούσαν στην επιβλητική αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, όπως «Asaf we love you» και «You’re a phenomenon».

43tAsaf_3.jpg

Η επικοινωνία του με τον κόσμο, ήταν τρομερή. Χωρίς καμία αμηχανία ή συστολή, ζήτησε μάλιστα κάποια στιγμή να ανάψουν τα φώτα για να δει τους ακροατές που τόσο έντονα και ένθερμα τον χειροκροτούσαν. Ενώ το θέαμα τον άφησε άναυδο, ελάφρυνε κάπως τη συγκίνησή του αστειευόμενος για τη σχέση του με το αθηναϊκό κοινό, με το οποίο δεν είναι πια «τυχαίοι εραστές», όπως είπε γελώντας, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που τα τελευταία χρόνια έχει επισκεφθεί την πόλη μας –την οποία παρεμπιπτόντως και θαυμάζει ιδιαίτερα, αφού, όπως είπε, του θυμίζει κάτι από Τελ Αβίβ, Χάιφα και Ιερουσαλήμ.

43tAsaf_4.jpg

Κι ενώ ήμασταν προετοιμασμένοι για μια παρουσίαση του The Study On Falling, το ποδαρικό της setlist έγινε με το "Gold Shadow" από το ομώνυμο άλμπουμ (2015). Όπως εξήγησε αμέσως μετά ο Asaf Avidan, ενώ συνηθίζεται στις περιοδείες να λέει ο καλλιτέχνης κομμάτια από τον πρόσφατο δίσκο συν μερικά παλιότερα hits (τα οποία μάλιστα αρνήθηκε, γελώντας, ότι έχει), για τον ίδιο το Study On Falling είναι ήδη παρελθόν. Είχε μάλιστα και νέα τραγούδια που ήθελε να μοιραστεί. Φυσικά τίμησε και τα κομμάτια του τελευταίου του δημιουργήματος –όπως το ομώνυμο, που ήδη είναι πολύ δημοφιλές στα ελληνικά ραδιόφωνα– διάλεξε όμως και παλιότερα, όπως το "Her Lies" και το "Reckoning Song" από την εποχή με τους Mojos και το "The Labyrinth Song". Δεν έλειψαν βέβαια και οι υπόλοιπες, εξίσου μαγευτικές ιστορίες του, όπως ξεδιπλώνονται μέσα από τη δύναμη και την εικόνα της στιχουργικής του σε στιγμές σαν τα "To Love Another", "My Old Pain", "Sweet Babylon", "No Stone Unturned".

43tAsaf_5.jpg

Για το τέλος, άφησα το απόλυτο highlight της βραδιάς, το αποκορύφωμα της δημιουργικής και εκφραστικής δυναμικής του Ισραηλινού καλλιτέχνη: την εκτέλεση στο "Bang Bang", με εκείνη την οριακή φωνή που ξεπηδά από το σκοτάδι της επιθυμίας, το σώμα που συσπάται και αναδιπλώνεται στον χώρο, τα μοναδικά cross-overs και την τόσο δημιουργική σύνθεση Δυτικών και Ανατολίτικων μοτίβων, που έκαναν την performance του μια εκστατική μουσική εμπειρία, όλα τα μέρη της οποίας ενέπιπταν απόλυτα στο εδώ και στο τώρα. 

43tAsaf_6.jpg

Ο Asaf Avidan είναι μοναδικός και, βλέποντάς τον ζωντανά, μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί γι' αυτό δεν ευθύνεται μόνο η φωνή του, αλλά όλα όσα τον καθιστούν αξιόλογο καλλιτέχνη: το πάθος, η αφοσίωση, η αεικινησία, η αγωνία, το σκοτάδι του, αλλά και το ταλέντο και η δεξιοτεχνία του φυσικά να τα μοιράζεται όλα αυτά ώστε να αγγίζει χιλιάδες ανθρώπων σε όλον τον κόσμο.

43tAsaf_7.jpg

Λίγο πριν φύγει, μετά το τυπικό encore των 2 κομματιών, ευχαρίστησε το κοινό με μεγάλη συγκίνηση, αφού, με το να εισπράττει, να εσωτερικεύει και να μεταμορφώνει σε δικό του βίωμα όλα αυτά που τόσο προσωπικά εναποθέτει στη μουσική του, τον μετατρέπει από «αξιολύπητο άνθρωπο που γερνάει, κλαίει και ουρλιάζει» σε πραγματικό καλλιτέχνη. Έναν πραγματικό καλλιτέχνη που, ολομόναχος, καθήλωσε και συγκίνησε ολόκληρο Μέγαρο Μουσικής.

 

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

60 χρόνια από τον θάνατο της Billie Holiday

Το «παράξενο φρούτο» της τζαζ μυθολογίας ήταν μια σαρωτική προσωπικότητα, με πονεμένο μα ταυτόχρονα…

Η Pink κατηγορείται για ασέβεια απέναντι στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων

Της βγήκε ξινή η βόλτα που πήγε τα παιδιά της στο Βερολίνο 

Οι IDLES γίνονται χαρακτήρες σε ρετρό ηλεκτρονικό παιχνίδι

Δείτε το βιντεοκλίπ για το "Never Fight A Man With A Perm"

AthensRocks Festival 2019: Slayer + Rotting Christ, Leprous, Suicidal Angels

Σε μιάμιση ώρα οι Slayer περάσαν 37 χρόνια ιστορίας, σε μια αποχαιρετιστήρια συναυλία που έμοιαζε…

Tindersticks

Κι αν κάτι έλειψε από τις ενορχηστρώσεις, το τραχύ βελούδο της φωνής του Stuart Staples και η…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

10+2 αγαπημένοι δίσκοι για τους Social Waste

Μοιράζονται με τον Jamal τη 2η μέρα του επερχόμενου Urban Athens Festival (Τετάρτη 3, Πέμπτη 4,…

10 αγαπημένοι δίσκοι για τους Half Gramme Of Soma

Με το πρώτο Urban Athens Festival να βρίσκεται πια προ των πυλών (Τετάρτη 3, Πέμπτη 4, Παρασκευή 5,…

Give Sleep A Chance

50 χρόνια από το "Give Peace A Chance" και τα περίφημα bed-ins του John Lennon και της Yoko Ono,…

50 χρόνια Space Oddity

Μισό αιώνα ζωής συμπληρώνει σήμερα το πρώτο αριστούργημα του David Bowie, ο οποίος άφησε την…

60 χρόνια από τον θάνατο της Billie Holiday

Το «παράξενο φρούτο» της τζαζ μυθολογίας ήταν μια σαρωτική προσωπικότητα, με πονεμένο μα ταυτόχρονα…