Allah-Las + Social End Products

Αν και δεν επαναλήφθηκε το προ διετίας sold-out, απέδειξαν ότι το love story τους με το ελληνικό κοινό κρατάει ακόμα γερά. Άλλωστε έχουν βρει τον τρόπο να κερδίζουν ακόμα και σε ένα μέτριο βράδυ...

Χώρος
Piraeus 117 Academy, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
12/11/2016
Φωτογράφος
Μιχάλης Τσίτας
Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Ένα διάστημα 3 χρόνων είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά όταν μιλάμε για μια νέα μπάντα. Τόσο απείχε η πρώτη μου συναυλιακή επαφή με τη μουσική των Αθηναίων Social End Products, από το set με το οποίο προλόγισαν τo Σάββατο το βράδυ τους Allah-Las στο Piraeus Academy. Τον Νοέμβρη του '13, λοιπόν, το γκρουπ μού είχε φανεί ιδιαίτερα συμπαθές, ανοίγοντας για τους Growlers. Τον Νοέμβρη του '16, όμως, και με αρκετά διαφορετική σύνθεση, με άφησαν εντελώς αποστασιοποιημένο.

091_2.jpg

Δεν είναι ότι έπαιξαν άσχημα την εμφορούμενη από 1960s αναφορές μουσική τους. Στον χρόνο μάλιστα που μεσολάβησε έκαναν πρόοδο στο τεχνικό κομμάτι των εμφανίσεών τους κι έχουν αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση. Όμως ένιωσα ότι δεν απολάμβαναν ιδιαίτερα αυτό που έκαναν πάνω στη σκηνή, και ανίχνευσα από τη μεριά τους μια αδιαφορία για το άνοιγμα διαύλων επικοινωνίας με το κοινό, το οποίο γέμιζε εντωμεταξύ τον χώρο. Ίσως ήθελαν να αφήσουν τα τραγούδια (με αγγλικό, αλλά και ελληνικό πλέον στίχο) να κάνουν το παιχνίδι, ωστόσο βρέθηκαν σε μάλλον κακή μέρα σε επίπεδο ενέργειας. Είναι πάντως και λίγο «πόζα» η κατεύθυνση που έχει επιλέξει η μπάντα· και η όλη της στημένη παρουσία επέτεινε αυτήν την αίσθηση, αφού μέχρι και τον τρόπο με τον οποίον κρατούσαν τις κιθάρες στα 1960s έχουν κοπιάρει. Περιττό να πω ότι από την πλεύρα των θεατών δεν εντόπισα την παραμικρή ενθουσιώδη αντίδραση...

091_3.jpg

35 λεπτά μετά το άκουσμα της τελευταίας νότας των Social End Products, βγήκαν στη σκηνή οι 4 Αλλαλάδες (παρέα με τον πληκτρά που τους συνοδεύει στα live). Φάνηκε όμως πως η βραδιά δεν ήθελε ούτε εκείνους. Ξεκίνησαν ιδιαίτερα μουδιασμένα, με τα “Ferus Gallery” και “Had It All”, και ο κόσμος –που ήταν πλέον πολύς– στάθηκε χλιαρός απέναντί τους, για αρκετή ώρα. Δεν βοήθησε ομολογουμένως και το ότι αποφάσισαν να παίξουν ένα σερί επιλογών από το πολύ πρόσφατο Calico Review (“Could Be You”, “Satisfied”, “Famous Phone Figure” κ.ά.), τις οποίες οι περισσότεροι είτε δεν είχαν ακούσει, είτε δεν είχαν ακόμα χωνέψει. Κάπως έτσι, η συναυλία έμοιαζε να οδεύει προς τη χώρα της λήθης και του χασμουρητού.

091_4.jpg

Φυσικά κανείς δεν πίστεψε ότι στ' αλήθεια έτσι θα κύλαγαν μέχρι το τέλος τα πράγματα, αφού είναι γνωστές οι «εφεδρείες» που διαθέτει το συγκρότημα στο ρεπερτόριό του, καθώς και η αγάπη των fans για αυτές. Έτσι, με τραγούδια όπως το “Busman's Holiday”, τη διασκευή στο “Calm Me Down” των Human Expression και το πολυαγαπημένο του κοινού “Catamaran”, ήρθε η πολυπόθητη ζωντάνια στο ακροατήριο, η οποία βοήθησε και το ίδιο το γκρουπ να λυθεί και να ανεβάσει ταχύτητα.

Φτάσαμε λοιπόν γρήγορα στο “The Journey”, που έκλεισε το επίσημο μέρος του set, με την εθιμοτυπική αλλαγή θέσεων μεταξύ του μπροστάρη Miles Michaud και του ντράμερ Matthew Correia. Πιο πριν, ο Michaud είχε αναφερθεί στις πρόσφατες εκλογές στην πατρίδα του, απολογούμενος για το αποτέλεσμά τους και ανοίγοντας έτσι ένα παράθυρο στην τρέχουσα ψυχολογία μεγάλου μέρους των Αμερικανών πολιτών.

091_5.jpg

Ο κόσμος πλέον είχε ζεσταθεί αρκετά, οπότε ήταν επόμενο να μη δεχτεί την αποχώρηση της μπάντας και να ζητήσει κάτι παραπάνω. Και οι Allah-Las δεν χάλασαν χατήρια: επέστρεψαν πολύ γρήγορα στη σκηνή, για να αποτίσουν αρχικά φόρο τιμής στον μεγάλο εκκλιπόντα Leonard Cohen με το “So Long Marianne” και να κλείσουν με το “Tell Me (What's On Your Mind)”. Τη στιγμή που αποχώρησαν οριστικά (υποσχόμενοι ότι θα ξανάρθουν –αυτό έλειπε) είχαν συμπληρώσει 1 ώρα και 25 λεπτά συναυλίας.

091_6.jpg

Παρότι δεν κατάφεραν να μαζέψουν τον κόσμο του προ διετίας sold-out στο Fuzz, οι Allah-Las απέδειξαν στο Piraeus Academy ότι το love story τους με το ελληνικό κοινό κρατάει ακόμα γερά. Σίγουρα η συναυλιακή εμπειρία που έχουν να προσφέρουν δεν αποτελεί κάτι το πρωτόγνωρο ή το εκρηκτικό, όμως ευνοεί πολύ περισσότερο τη μουσική τους σε σχέση με τις ηχογραφήσεις, καθώς βάζει σε δευτερεύουσα θέση την έντονη αίσθηση déjà vu που εκείνη ούτως ή άλλως φέρει. Κι αυτό φαίνεται να το ξέρουν πιο καλά απ' όλους οι ίδιοι, ποντάροντας πολλά στον συγκεκριμένο τομέα και έχοντας βρει τον τρόπο να κερδίζουν ακόμα και σε ένα μέτριο βράδυ τους.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα μεγαλειώδες, τρισδιάστατο σχόλιο σε techno εκδοχή, πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην κλιματική
Δάφνινο στεφάνι αξίζει σε αυτό το ζηλευτό, διεθνών προδιαγραφών ανέβασμα της Εθνικής Λυρικής ...
Στη σκηνή του Six d.o.g.s., ο λαουτιέρης Γιάγκος Χαιρέτης και η αρπίστρια Maria-Christina Harper

FEATURED TODAY

Χορευτική μουσική με αφρικάνικες επιρροές, από ελληνική ετικέτα; Μόνο στους ακόλουθους του ήχου της Teranga Beat δεν θα προκαλέσει εντύπωση ένας τέτοιος ...
11 κομμάτια ένα κι ένα, να κουνιούνται μέση και χέρια και πόδια, με πνευστά, μαγεία στα δεύτερα φωνητικά, βασιλικό μπάσο και ξανά πνευστά: soul, αδέρφια μου,
Ο Όθωνας Ματαράγκας επιστρέφει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τον επερχόμενο δίσκο του The God Within (Τρίτη 17/12, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης). Μιλήσαμε

HOT STORIES

Το θρυλικό γκρουπ διαλύθηκε το 1991, αλλά ένας λογαριασμός στο Instagram έβαλε φωτιές στους fans
Θα περιλαμβάνει μάλιστα και 4 αδημοσίευτα ορχηστρικά κομμάτια από το 1998
Ακούστε το ολοκαίνουριο "Feel It (You Got It)"
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…