Μάρω Μαρκέλλου

Με τα σπιρτόζικα τραγούδια της και τις αστείες, αυτοσαρκαστικές αφηγήσεις της, πραγματοποίησε μια δυναμική συναυλιακή επιστροφή στη γεμάτη Σφίγγα, συνεπικουρούμενη από τον Φοίβο Δεληβοριά κι άλλους διάσημους (φίλους της) καλλιτέχνες...

Χώρος
Σφίγγα, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
20/12/2016
Φωτογράφος
Θάνος Λαΐνας
Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Δεν ξέρω πού είχε χαθεί τόσο καιρό η Μάρω Μαρκέλλου. Την είχε «καταπιεί» η Νομική, είχε αποτραβηχτεί στο Λουτράκι για περισυλλογή, ποιος ξέρει... Πάντως, από την κυκλοφορία του Κορίτσι Για Σπίτι κύλησαν μάνι-μάνι 8 χρόνια, κατά τα οποία εκείνη, αραιά και πού, μάς έστελνε και κανά τραγουδάκι για να δηλώσει την παρουσία της.

Τώρα, όμως, η νεαρή τραγουδοποιός επιστρέφει για τα καλά, όπως φαίνεται: όχι μόνο με νέο δίσκο (το Υποψήφια Μάνα θα σκάσει μύτη τον Γενάρη), αλλά και με ζωντανές εμφανίσεις. Στη Σφίγγα, λοιπόν, στο κέντρο της Αθήνας, με συμπαραστάτες φίλους της καλλιτέχνες, η Μαρκέλλου ξαναπατάει στο σανίδι –και όλα είναι σα να μην έλειψε ποτέ.

056Markellou_2.png

Την Τρίτη έγινε η πρεμιέρα των παραστάσεων 10 Υδραυλικοί (από το ομώνυμο single, που κυκλοφόρησε μέσα στη χρονιά). Η Μαρκέλλου βγήκε στη σκηνή της γεμάτης Σφίγγας γύρω στις 22:20, συνοδευόμενη από τους συνεργάτες της Σταμάτη Σταματάκη (μπάσο), Γιώργο Καρλή (τύμπανα), Δημήτρη Σαρλάνη (κιθάρα) & Νίκο Σολ (βιολί), κάνοντας εκκίνηση με τη “Σχιζοφρένεια”, ένα τραγούδι-ταυτότητα από τα «σκόρπια» της. Παρότι η αμηχανία και το άγχος ήταν εμφανή σε εκείνα τα πρώτα λεπτά, άλλο τόσο σαφής ήταν η διάθεσή της να το απολαύσει.

056Markellou_3.png

Εκείνο που σίγουρα δεν αποδείχθηκε σύμμαχός της ήταν ο πατηκωμένος ήχος, ο οποίος άργησε να βελτιωθεί και αφαίρεσε κάπως από την απόλαυση στο πρώτο μισό της παράστασης. Ευτυχώς τα τραγούδια του ντεμπούτο της, αλλά και τα καινούργια της, διαθέτουν τα εγγενή στοιχεία που τα κάνουν ανθεκτικά σε τέτοιου είδους «καταπονήσεις». Πέραν αυτού, η ίδια η δημιουργός τους γίνεται κάθε στιγμή, ψυχή τε και σώματι, το κανάλι μέσα από το οποίο έρχονται στη ζωή. Κάπως έτσι, το πρώτο μέρος κύλησε νεράκι και χωρίς απώλειες, παρά την κάποιες φορές υπέρβάλλουσα ροκοποίηση του ήχου από τους καθ' όλα άξιους, κατά τα λοιπά, μουσικούς. Η δράση διανθίστηκε μάλιστα και από διασκευές: από Κραουνάκη και Βέμπο, μέχρι Καρβέλα.

056Markellou_4.png

Το δεύτερο μέρος ήταν διαφορετική ιστορία, καθώς σε αυτό συνεισέφερε και ο Φοίβος Δεληβοριάς, ως επίσημος καλεσμένος της βραδιάς. Ο Δεληβοριάς, ως γνωστόν, είναι εκείνος που μας σύστησε τη Μαρκέλλου το 2007 και αποτελεί σίγουρα τον καλλιτεχνικό μέντορά της –η ίδια τον αποκάλεσε «δάσκαλο». Κατά την παρουσία του στη Σφίγγα ερμήνευσε κάποια από τα πλέον γνωστότερα τραγούδια του, ντουέταρε με την οικοδεσπότισσα (“Στη Ντισκοτέκ”, “Και Του Χρόνου”), ενώ έκλεισε με τη συμμετοχή του στο “10 Υδραυλικοί”, όπου η Μιρέλα Πάχου συμπλήρωσε το ...τρίο.

056Markellou_5.png

Από εκεί και κάτω, η βραδιά πήρε χαρακτήρα ...«open mic», με τη Μαρκέλλου να καλεί συναδέλφους της που ήταν παρόντες να ανέβουν στη σκηνή: η Πάχου είπε το δικό της “Μιρέλα”, ο Μπάμπης Στόκας τη συνόδευσε στο “Έμαθα” (από τον νέο δίσκο) και στη συνέχεια ντουέταρε με την Παυλίνα Βουλγαράκη στο “Λαβύρινθοι. Έπειτα η τελευταία είπε το “Ανθρώπων Έργα” μαζί με τη Μαρκέλλου και, τέλος, ο Κώστας Παρίσσης μάς θύμισε το αθάνατο χιτ των Υπογείων Ρευμάτων “Μ' Αρέσει Να Μη Λέω Πολλά”. Το διομισάωρο πρόγραμμα έκλεισε με ένα encore που ξεκίνησε από το “Ρίνα Κατερίνα” του Μπίγαλη κι έφτασε στον αποχαιρετισμό του “Ε Δεν Ήταν Και Τίποτα”.

056Markellou_6.png

Η Μάρω Μαρκέλλου –η οποία την ερχόμενη Τρίτη θα είναι ξανά στη Σφίγγα παρέα με τον Πάνο Μουζουράκη και την Μιρέλλα Πάχου– το 'χει ξεκάθαρα το συναυλιακό κομμάτι. Επικοινωνιακή μέσα στην αμηχανία της, παιδί μέσα στο γυναικείο κορμί της, διαβολάκι και αθώα φατσούλα μαζί, καταφέρνει να μη βαριέσαι όταν την έχεις μπροστά σου. Όχι μόνο με τα σπιρτόζικα τραγούδια της, αλλά και με τις αστείες και αυτοσαρκαστικές αφηγήσεις της. Νομίζω ότι είναι ευτύχημα να την έχουμε ξανά μαζί μας, όχι μόνο ως εκπρόσωπο του γυναικείου φύλου στο τραγούδι, αλλά και ως χιουμοριστική καλλιτεχνική προσωπικότητα που δεν εξαντλείται στη ρίμα, μα την επενδύει και με κάτι από τον εαυτό της.

056Markellou_7.png

Setlist:

1. Σχιζοφρένεια
2. (Συνένοχος Στην) Κρέπα
3. Μάης Ή Γα-μάης
4. Scrooge Mc Duck
5. Η Ομορφιά Του Θέλω
6. Μαντάμ Σουσού
7. Μαμά
8. Υποψήφια Μάνα
9. Αργεί Να Ξημερώσει
10. Κοντύλω
11. Το Σεξ
12. Μάρω-Μάρω
13. Σαμπρέλα Και Ζάντα
14. Αντίστροφη Μέτρηση
15. (Η Πάντα Διαθέσιμη) Νεράιδα

Διάλειμμα

16. Αστέρι
17. Εκείνη
18. Θέλω Να Σε Ξεπεράσω
19. Στη Ντισκοτέκ
20. Υβρεπομπή
21. Ισπανικό
22. Και Του Χρόνου
23. 10 Υδραυλικοί
24. Μιρέλα
25. Καλοκαίρι
26. Έμαθα
27. Λαβύρινθοι
28. Ανθρώπων Έργα
29. Μ' Αρέσει Να Μη Λέω Πολλά/Καίγομαι Και Σιγολιώνω
30. Κάιρο

Encore

31. Ρίνα Κατερίνα
32. (Μα Εγώ Θα Πάω Για) Δουλειά
33. Ε Δεν Ήταν Και Τίποτα

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας.
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα,

FEATURED TODAY

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, ...

Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...

HOT STORIES

Ακούστε το "Burning The Heather", από ένα νέο άλμπουμ που έρχεται τον Ιανουάριο
Ακούστε το καινούριο της τραγούδι "Everything I Wanted"
Τέλος στα 71 για μια σημαντική φιγούρα της αφρικάνικης μουσικής
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…