LTJ Bukem

Κείμενο: Τάσος (Gizmo) Γαλανός

Νομίζω ότι δεν υπάρχει άνθρώπος που να ασχολείται σοβαρά με την μουσική και να μην ξέρει ποιος είναι ο LTJ Bukem. Θεωρείται ένας από παραγωγούς και djs που δημιούργησαν το drum n bass και το έβγαλαν από τα στενά όρια της αγγλικής σκηνής, με αποτέλεσμα το 2004 να υπάρχουν dnb παραγωγοί σε όλες τις χώρες του κόσμου. Το τελευταίο του gig ήταν άλλο ένα κλασικό Bukem σετ που συνδυάζει soul και funk στοιχεία με την τραχύτητα του drum n bass και το κοινό που παρευρέθηκε τον λάτρεψε για άλλη μια φορά, χωρίς να ξεχάσει τον φίλο του Mc Conrad που θεωρείται ένας από τους καλύτερους mcs. O Junior Sp ήταν απίστευτα ευγενικός να μας αφήσει να συζητήσουμε μαζί του, ενώ μας φιλοδώρησε και με ένα καταπληκτικό σετ (αυτό το The End remix από Photek ακόμα να το ξεχάσω). Αν και μαζί μας ήταν ευδιάθετός και ευγενικός, δυστυχώς κάποιοι στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην club σκηνή της πρέπει να καταλάβουν ότι όταν κάποιος άνθρώπος ζητάει κάποια standard πράγματα σε θέματα ήχου δεν είναι ιδιόρρυθμος απλά στο εξωτερικό αυτά τα πράγματα θεωρούνται δεδομένα. Κάποιοι ιδιοκτήτες νυχτερινών μαγαζιών θα πρέπει να ενισχύσουν τον ήχο τους και να μην σκυλοβρίζουν αθώους ηχολήπτες, φαινόμενα που είδαμε να συμβαίνουν μπροστά στα μάτια μας...

O Bukem μας μίλησε για την εταιρεία του, για τις μουσικές που γουστάρει και για τους λόγους που θεωρεί ότι η ελληνική ομάδα ποδοσφαίρου άξιζε το κύπελλο. Χαμογέλασε με το nickname μου (Gizmo) και μας εκμυστηρεύτηκε ότι θα ήθελε να μπορούσε να προλάβει το Live του Roy Ayers που έπαιζε την ίδια μέρα στο Balux.

Εγώ απλά απόλαυσα το dry martini μου, την ώρα που ο Bukem έπαιζε ένα καινούργιο καταπληκτικό κομμάτι του Makoto και κανόνιζα ταξιδάκι στην Αγγλία για να παρευρεθώ στα διάσημα Logical Progression parties του (και για να δω την κοπέλα μου αλλά πάλι ο mr. Editor θα μου πει ότι γίνομαι βιωματικός -σσ. αρχ. να η ευκαιρία!).

Θεώρεισαι ένας ζωντανός θρύλος στο χώρο του drum n bass. Πιστεύεις ότι έδωσες ότι είχες να δώσεις για αυτή την μουσική;
Βασικά παρότι φτιάχνω μουσική και παίζω ως dj τα τελευταία 17 χρόνια, κάποιος μπορεί να πει ότι θα έχω βαρεθεί. Όμως αυτό δεν είναι αλήθεια καθώς ακόμα και τώρα όταν παίζω σε ένα club δίνω το 100% των δυνατοτήτων μου. Ποτέ δεν είχα επιδερμική σχέση με την μουσική και πίστεψε με δεν θα αρχίσω τώρα.

Η εταιρεία σου η Good Looking άρχισε από μια ανεξάρτητη μικρή εταιρεία και τώρα έχει φθάσει να είναι κάτι σαν ένα αναγνωρίσιμο brand name. Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον ο οποίος θα προσπαθήσει να κάνει την δική του εταιρεία;
Δημιούργησα την Good Looking Records το 1994. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από τότε στον τρόπο που μπορεί να ακούσει ή να βρει κάποιος την μουσική που θέλει. Αυτό που θα συμβούλευα είναι να μην περιοριστεί κάποιος σε ένα format που θα δίνει την μουσική του αλλά να εξερευνήσει όλες τις πιθανότητες που υπάρχουν. Επίσης μια καλή συμβουλή σε κάποιον που θα ανοίξει την δική του εταιρεία είναι να ξεχάσει τον ύπνο …γενικότερα (γέλιο).

Πολλοί από τους πρώτους παραγωγούς της Good Looking έφυγαν από την εταιρεία (Seba, Blu mar Ten, Blame). Γιατί αυτή η ξαφνική φυγή;
Ξέρεις πολλούς ανθρώπους που να τους αρέσει να είναι στην ίδια δουλειά για πολλά χρόνια; Κοίτα, το θέμα είναι ότι κάποιοι άνθρωποι έρχονται στην εταιρεία, φτιάχνουν τα δικά τους πράγματα και μετά μπορεί να θέλουν να φύγουν. Η φυγή τους δεν επηρεάζει ούτε εμένα αλλά ούτε και την εταιρεία. Η Good Looking συνεχίζει να παραμένει η ίδια.

Ναι αλλά σε ευχαριστεί αυτή η σταθερότητα;
Όταν λέω ότι η εταιρεία παραμένει η ίδια εννοώ ότι συνεχίζουμε να βγάζουμε ποιοτική μουσική. Τώρα σε ότι αφορά το ύφος της μουσικής μας, πιστεύω ότι τα νέα κομμάτια που βγαίνουν από την Studio X (θυγατρική εταιρεία της Good Looking που εξειδικεύετε σε remixes) δεν μπορείς να τα πεις ότι είναι ο κλασικός ήχος της Good Looking.

Ποια είναι η άποψη σου για την κατάσταση της drum n bass μουσικής τα τελευταία χρόνια;
Είναι σε απίστευτα καλή κατάσταση αυτό τον καιρό. Υπάρχουν πάρα πολλοί παραγωγοί που φτιάχνουν εξαιρετικά κομμάτια. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχω τόσα dublates (promos) που μπορώ να παίξω για πολλές ώρες μόνο φρέσκια μουσική. Κυριολεκτικά είμαι πολύ ενθουσιασμένος.

Ποιοι είναι οι παραγωγοί που σε ενθουσιάζουν τον τελευταίο καιρό;
Λατρεύω τα κομμάτια του Makoto. Μου αρέσουν οι παραγωγοί της βραζιλιάνικης σκηνής όπως ο Dj Marky και ο XRS. Πολύ καλός παραγωγός μπορεί να θεωρηθεί ο Calibre αλλά και οι Nu:Tone και Commix από την Hospital Records.

Ενδιαφέρον γιατί θεωρώ την Hospital Records την συνέχεια της Good Looking.
(με αυστηρό ύφος) Η Hospital είναι η Hospital και η Good Looking είναι η Good Looking.

Γιατί έχεις σταματήσει να κάνεις παραγωγές; Να περιμένουμε καινούργιο υλικό κάποια στιγμή;
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το 2005 θα κυκλοφορήσω επιτέλους κάποια νέα κομμάτια δικά μου. Βασικά ανυπομονώ γιατί έχω καιρό να κυκλοφορήσω νέα μουσική.

Όταν δημιουργείς μουσική, ποιες είναι οι επιρροές σου και βασικά ποιοι είναι οι μουσικοί «ήρωες» σου;
Άνθρωποι όπως ο Chick Corea, Lonnie Liston Smith, Roy Ayers, Paul Weller. Μου αρέσουν τόσες πολλές μουσικές από παλιά jazz και funk κομμάτια μέχρι Calypso και reggae. Απλά λατρεύω την μουσική γενικά.

Έχεις συνεργαστεί με τον Herbie Hancock, έναν από τους καλύτερους keyboard player κατά την δική μου άποψη. Υπάρχει μια αντίληψη από κάποιους ότι οι ηλεκτρονικοί παραγωγοί δεν είναι «μουσικοί». Τι γνώμη έχεις πάνω σε αυτό το θέμα και πιστεύεις ότι μπορεί να συνεργαστεί ένας ηλεκτρονικός παραγωγός με μουσικούς σαν τον κύριο Hancock;
Αυτό που είπες το έχω ακούσει και εγώ και με εκνευρίζει πάρα πολύ. Ο οποιοσδήποτε που δημιουργεί μουσική μπορεί να θεωρείται μουσικός ακόμα και αν δημιουργεί μουσική με samplers και υπολογιστές. Επίσης, αν προσέξεις πως ο Herbie Hancock αφομοιώνει την ηλεκτρονική μουσική στους δίσκους του μπορείς να καταλάβεις ότι αυτές οι συνεργασίες όχι μονό μπορούν να γίνουν αλλά είναι και ενδιαφέρουσες.

Πιστεύεις ότι όταν κάποιος υπογράφει με μια πολυεθνική διακινδυνεύει να χάσει την δική του «μουσική ταυτότητα»;
Δεν το νομίζω αυτό, αν φτιάξει την μουσική που αγαπά πιστεύω ότι δεν κινδυνεύει να χάσει τίποτα.

Αν π.χ. κάποιος executive σε πίεζε να φτιάξεις μουσική που θα έμοιαζε σε κομμάτια σου όπως το Atlantis και το Demons Theme δεν θα ήταν λίγο κουραστικό;
Κανείς δεν μου λέει τι να κάνω. Πίστεψε με κανένας δεν μπορεί να με αναγκάσει να κάνω κάτι που δεν θέλω.

Είσαι ένας από τους διασημότερους dj’s στον κόσμο. Όμως αν έρθουν μια μέρα οι φίλοι σου στο σπίτι, τι θα έπαιζες;
Νομίζω ότι θα έπαιζα πολύ jazz και reggae γιατί αυτές είναι οι μουσικές που ακούω στο σπίτι για να χαλαρώσω.

Επίσης, συνεργάζεσαι όλα αυτά τα χρόνια στις περιοδείες σου πάντα με τον Mc Conrad. Πως θα περιέγραφες αυτή την σχέση και την χημεία που έχετε μεταξύ σας;
Απλά, γνωριζόμαστε τόσο καλά όλα αυτά τα χρόνια που ξέρω ακριβώς τι δίσκους θέλει να ακούσει και αυτός ξέρει πολύ καλά τι στίχους θέλω να ακούσω σε οποιοδήποτε κομμάτι και να βάλω. Αυτό που ακούτε σε ένα σετ με τους δυο μας πάνω στα decks είναι τελείως διαφορετικό από το να παίζω μόνος μου. Για να υπάρξει αυτό το στυλ της μουσικής θα πρέπει να υπάρχουν και οι δυο.

Έχεις σκεφθεί ποτέ να συνεργαστείς με άλλον MC;
Ναι υπάρχουν κάποιοι MC που μου αρέσουν, όπως ο GQ, αλλά δεν μου αρέσουν οι MC που δεν ξέρουν πότε να σταματήσουν, με αποτέλεσμα να μην ακούγεται η μουσική, για αυτό και προτιμώ και τον Conrad.

Μπορείς να μου περιγράψεις την πρώτη φορά που έπαιξες μουσική;
Το αστείο είναι ότι δεν έπαιζε drum n bass αλλά soul και funk σε ένα μικρό κλαμπάκι. Νομίζω ότι ήταν το 1993.

Πίστευες τότε ότι το djing θα μπορούσε να σου εξοικονομήσει χρήματα για να ασχοληθείς αποκλειστικά με την μουσική;
Xαχαχαχαχα, ποτέ φίλε μου. Ούτε για μια στιγμή δεν το πίστευα, για αυτό και κράτησα για κάποιο καιρό και την πρωινή μου δουλειά.

Πως θα περιέγραφες σε έναν άνθρωπο που δεν ξέρει, τι είναι το drum n bass;
Free spirit dance music maaaaaaaaan. Μουσική που μπορεί να δημιουργήσει δυνατά συναισθήματα. Μουσική με μεγάλα αποθέματα ενέργειας. Σαν την Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ελλάδας. (γέλιο)

Είδες τους αγώνες από ότι κατάλαβα. Πολύ είπαν ότι παίξαμε καταστροφικό ποδόσφαιρο χωρίς καθόλου θέαμα.
To αξίζατε. Ξέρεις κάτι, έτσι και αλλιώς εσείς κρατάτε το κύπελλο και όλοι αυτοί που γκρινιάζουν δεν κέρδισαν τίποτα. Just don’t give a fuck maaaaaaan.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To ντουέτο των αδερφών Mael, εδώ και πέντε δεκαετίες «το κάνει με τον δικό του τρόπο». Ομοίως και στον νέο δίσκο των

Το 1993, ο Αμερικανός βιοφυσικός και συγγραφέας Gregory Stock δημιούργησε για λογοτεχνικούς σκοπούς τον Metaman: έναν
Αν και πλέον καμία συναυλία δεν είναι σίγουρη, τυπικά την περιμένουμε να έρθει στις 29 Απριλίου, για να φέρει και στην

FEATURED TODAY

Music Types: Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε την αυτοβιογραφία του Tricky, Hell Is Round The Corner και κατάλαβε πως, όταν έχεις ζήσει ανάμεσα στη βιωματική φθορά

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος νιώθει νοσταλγία για ζεστά καλοκαίρια, μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Γι' αυτό και κατεβάζει από το ράφι δύο ...

HOT STORIES

Θα πριμοδοτούνται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που παίζουν ελληνικά τραγούδια. Ποια είναι τα τρία άμεσα νομοθετήματα για τη στήριξη του Πολιτισμού στη χώρα μας.

Εξελίξεις έχουμε και σε αυτό τον τομέα, με ετοιμασίες για άμεση λειτουργία του οργανισμού.

Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες απουσίας, έρχεται νέο άλμπουμ.

Top
0
Shares