View More

Linea Aspera: Το σύμπαν συνεχώς καινοτομεί ώστε να έχουμε έμπνευση και να γράφουμε νέα πράγματα

Οι Ryan Ambridge και Alison Lewis των Linea Aspera μίλησαν στη Ναταλία Πετρίτη και το Avopolis, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης. Να τι είχαν να πουν.

Ναταλία Πετρίτη
Ναταλία Πετρίτη

Ήταν το 2011 όταν οι τότε φοιτητές, Ryan Ambridge και Alison Lewis, δημιούργησαν τους Linea Aspera, αποτελώντας ακόμη μια ελπιδοφόρα προσθήκη στην ανερχόμενη τότε synth-wave σκηνή, που βίωνε τη μεγάλη της αναγέννηση. Χαρακτηριστικοί για τα μονότονα synths τους, αλλά και τα μεθυστικά vocals της Lewis, οι Linea Aspera κατάφεραν σύντομα να αποκτήσουν ένα μεγάλο fan base, που θα τους επέτρεπε να συνεχίσουν να κυκλοφορούν δουλειές τους ως ανεξάρτητοι καλλιτέχνες, πιστοί στο DIY ήθος με το οποίο μας συστήθηκαν πριν από περισσότερο από μια δεκαετία. Με αφορμή την επικείμενη συναυλία τους στη Death Disco, oι Ryan Ambridge και Alison Lewis μίλησαν στη Ναταλία Πετρίτη και το Avopolis, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης. Να τι είχαν να πουν.

-Πώς γνωριστήκατε μεταξύ σας και ήταν αυτό που σας ενέπνευσε αρχικά ώστε να δημιουργήσετε μια μπάντα;

-Alison: Ήμουν DJ σε μια goth night ενός μπαρ στο Camden το 2011, το οποίο και διατηρούσε ένας κοινός μας φίλος. Ένας άλλος κοινός μας φίλος, ο Jack, aka Soft Riot, μας σύστησε και αμέσως ξεκινήσαμε να συζητάμε για κάποιο λόγο ότι θέλουμε να ξεκινήσουμε μια μπάντα. Ο Ryan λάτρευε να δημιουργεί μουσική, αλλά μισούσε να τραγουδά, και εγώ (τότε) δεν είχα ιδέα πώς να κάνω μουσική, όμως λάτρευα να τραγουδώ. Ήταν τόσο απλό, αλήθεια.

-Ryan: Η ιδέα του να δοκιμάσουμε και να ξεκινήσουμε ένα project ήταν εντελώς χαλαρή στην αρχή, μας άρεσε και στους δύο η ίδια μουσική που παιζόταν εκείνες τις βραδιές και στέλνοντας ο ένας στην άλλη μερικές ιδέες γρήγορα απέκτησε μορφή.

-Ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικές σας μουσικές επιρροές και με ποιον/-α θα επιθυμούσατε να δουλέψετε μαζί στο άμεσο μέλλον, αν φυσικά είστε ανοιχτοί σε συνεργασίες με άλλους/-ες μουσικούς;

-Ryan: Οι μουσικές επιρροές για εμένα σε σχέση με τους Linea Aspera είναι πολύ συγκεκριμένες και ξεχωριστές από τα υπόλοιπα μουσικά μου γούστα. Μου αρέσει πολύ ο ήχος των παλιών synths, οπότε οι Linea Aspera είναι ένα project όπου περιορίζω τον εαυτό μου στο να συνθέτω μόνο με synthesisers, δημιουργώντας περισσότερα ‘pop’ πράγματα για άλλα projects.

-Alison: Προσωπικά έχω επηρεαστεί πολύ από τους Fever Ray, HTRK και Grimes. Μια ονειρική συνεργασία για μένα θα ήταν με τη Grimes – όμως δεν είμαι σίγουρη ότι ο Ryan θα συμφωνούσε σε αυτό. Ως solo καλλιτέχνις έχω συνεργαστεί πολλές φορές, όμως ως Linea Aspera νομίζω ότι βγάζει μεγαλύτερο νόημα το να παραμείνουμε στον δικό μας μικρόκοσμο.

-Η τελευταία δεκαετία περίπου υπήρξε μια σπουδαία περίοδος για τους λάτρεις της minimal synth, coldwave, darkwave και ΕΒΜ. Ποιες μπάντες ή καλλιτέχνες αυτής της περιόδου θα λέγατε ότι είναι οι αγαπημένες σας και τι ακούτε αυτήν την περίοδο; Επίσης πώς ανακαλύπτετε νέα μουσική;

-Ryan: Από πιο νέους synth καλλιτέχνες απολαμβάνω τους Fatamorgana και Finlay Shakespeare. Αυτήν την περίοδο εξερευνώ τον κατάλογο της ECM. Σε σχέση με νέα μουσική, προσπαθώ να αφήνω ελεύθερο χρόνο ώστε να τσεκάρω νέα πράγματα σε εβδομαδιαία βάση.

-Alison: Οι Light Asylum, Kontravoid, Dream Affair, Martial Canterel, Void Vision, BOAN και Buzz Kull είναι μάλλον οι αγαπημένοι μου ως προς αυτή τη σκηνή την τελευταία δεκαετία. Αυτήν την περίοδο όμως δεν ακούω τέτοια μουσική! Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ξέφυγα πολύ από αυτές τις καταβολές… Δεν ξέρω καν πώς βρίσκω νέα πράγματα, κάπως συμβαίνει από μόνο του. Το τελευταίο διάστημα απολαμβάνω πολύ τους Charli XCX, Type O Negative, Four Tet, Clams Casino και oqbqbo.

-Ο τελευταίος σας δίσκος, LP II, κυκλοφόρησε το 2020, αφού η πανδημία είχε ήδη ξεκινήσει. Ποιες ήταν οι επιρροές σας ως προς τη μουσική και τις θεματικές του δίσκου κατά τη διάρκεια της δουλειάς σας στο studio πάνω σε αυτό το project; Επιπλέον, πώς θα περιγράφατε αυτή σας τη δισκογραφική δουλειά;

-Ryan: Ο δίσκος είχε σχεδόν τελειώσει πριν το ξεκίνημα της πανδημίας, οπότε δεν ήταν κάτι που να τον επηρέασε ουσιαστικά. Μουσικά, οι επιρροές μου ήταν πολύ λιγότερο «σκοτεινές» από ό,τι ήταν όταν φτιάχναμε τον πρώτο μας δίσκο.

-Alison: Δεν είμασταν ακριβώς «μέσα στο studio», αλλά στα ξεχωριστά μας σαλόνια εκείνη την περίοδο. Εγώ απολάμβανα το vibe σε ό,τι μου έστελνε ο Ryan, χωρίς κάποια συγκεκριμένη έμπνευση πέρα από τα γελοία δράματα που εξελίσσονταν στην προσωπική μου ζωή. Διάλεξα να γράφω στίχους με θέματα από την αστροφυσική, επειδή αυτό ήταν κάτι που με ενθουσίαζε εκείνη την περίοδο και γιατί πάντα φέρνω κοντά την τέχνη που εγώ δημιουργώ στο ενδιαφέρον μου για την επιστήμη.

-Με ποιους τρόπους σας επηρέασε όμως η πανδημία ως μουσικούς και ως δύο νέους ανθρώπους που απλά προσπαθούν να ζήσουν τη ζωή τους;

-Ryan: Ως μουσικός, σταμάτησε όλο το momentum της προσπάθειάς μου να προμοτάρω και να παίξω ζωντανά τον δεύτερο δίσκο μας, γεγονός που ήταν κρίμα καθώς ήμουν πολύ περήφανος για αυτόν τον δίσκο, όμως σε γενικές γραμμές δεν μπορώ στην πραγματικότητα να παραπονεθώ, γιατί πολύς κόσμος υπέφερε πολύ περισσότερο από εμένα.

-Alison: Ήταν πραγματικά κρίμα το ότι χάσαμε αυτό το momentum του δεύτερου δίσκου μας, από τη στιγμή που νομίζω ότι άξιζε περισσότερη προσοχή από αυτήν που τελικά απέσπασε. Όμως σε έναν πιο προσωπικό και θετικό τόνο, νομίζω ότι ζω επιτέλους αυτό για το οποίο μιλούσε ο Alan Watts. Η απώλεια της σιγουριάς με έχει αναγκάσει να ζω πραγματικά το τώρα και να μην ασχολούμαι τόσο με μικροπράγματα. Ήταν πραγματικά σκατά το ότι έχασα δύο χρόνια της ενήλικης ζωής μου, όμως δεν νομίζω ότι θα ήμουν τόσο δυνατή όσο είμαι σήμερα αν αυτό δεν είχε συμβεί.

-Όταν διαλυθήκατε το 2013, σας πήρε έξι ολόκληρα χρόνια για να ξαναβρεθείτε μαζί ως μουσικό duo. Τι άλλαξε όταν ξαναξεκινήσατε να παίζετε σχετικά με τον τρόπο που δουλεύετε ως μπάντα;

-Ryan: Πρακτικά, η μεγάλη αλλαγή ήταν στο ότι δεν ζούσαμε πια στο ίδιο σπίτι, οπότε έπρεπε να δουλεύουμε ξεχωριστά, στέλνοντας φακέλους με μουσική ο ένας στην άλλη. Για άλλες μπάντες, αυτό θα μπορούσε να είναι πρόβλημα, όμως για εμάς, που έχουμε διακριτούς ρόλους, δούλεψε και δουλεύει μέχρι σήμερα μια χαρά.

-Alison: Ήμασταν ήδη αρκετά εξαρτημένοι από το Dropbox και απλά γίναμε ακόμη πιο εξαρτημένοι από αυτό!

-Και οι δύο συνεχίζετε με επιτυχία να δημιουργείτε μουσική για τα  side projects σας. Πώς καταφέρνετε να δουλεύετε ταυτόχρονα σε πολλά διαφορετικά projects και να διατηρείτε μια ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά-μουσική και την προσωπική σας ζωή;

-Alison: Εγώ δεν τα καταφέρνω. Υπέφερα από ένα σοβαρό burnout το 2021 και χρειάστηκε να δημιουργήσω μερικά σοβαρά όρια ανάμεσα στα διάφορα projects μου ώστε να μην κατακλύζομαι από αυτά. Δεν είναι εύκολο. Όλα τους είναι δουλειές για τις οποίες είμαι παθιασμένη και εύχομαι να είχα όλο τον χρόνο του κόσμου να αφιερώσω.

-Ryan: Δεν θα περιέγραφα κανένα από τα μουσικά μου projects ως δουλειά, μιας που όταν δεν είμαστε σε περιοδεία δουλεύω full time κάνοντας άλλα πράγματα. Το να δουλεύω στη μουσική είναι αυτό που απολαμβάνω να κάνω στον ελεύθερό μου χρόνο και είμαι αρκετά τυχερός που μερικά από αυτά που έχω κάνει είχαν αρκετή επιτυχία ώστε να μπορέσω να εξασφαλίσω περισσότερο χρόνο για μουσική

-Ως μπάντα είστε εξαιρετικά εξοικειωμένοι με την ηθική του DIY, έχοντας κυκλοφορήσει μόνοι σας την πρώιμη δουλειά σας. Τι άλλαξε για εσάς και για τον τρόπο που δημιουργείτε μουσική όταν υπογράψατε με την Dark Entries Records; Θα σκεφτόσασταν μελλοντικά την υπογραφή ενός συμβολαίου με μια ακόμη μεγαλύτερη δισκογραφική;

-Alison: Νομίζω είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν «υπογράψαμε» ποτέ στη Dark Entries. Δεν λειτουργεί ακριβώς έτσι ο ανεξάρτητος underground μουσικός κόσμος στη βιομηχανία αυτή. Η Dark Entries κυκλοφόρησε μερική από τη μουσική μας σε βινύλιο και αυτή η συνεργασία μας ήταν super cool και οδήγησε σε πολλές ωραίες ευκαιρίες, όμως η ανάμειξη της δισκογραφικής στη δουλειά μας σταματά εκεί. Μας υποστήριξαν, αλλά ποτέ δεν ενεπλάκησαν στη δουλειά μας. Πάντα ήμασταν και συνεχίζουμε να είμαστε 100% ανεξάρτητοι. Θα σκεφτόμουν το να υπογράψω με μια μεγάλη δισκογραφική αν το deal που μας προσέφεραν ήταν εξαιρετικά συμφέρον για εμάς, χωρίς το ενδεχόμενο να μας εξαπατήσουν και να εισπράξουν όλο το κέρδος από τις πωλήσεις μας. Οι περισσότερες μεγάλες δισκογραφικές δεν προσφέρουν τέτοιου είδους συμφωνίες – είναι εξαιρετικά εκμεταλευτικές.

-Ryan: Είμαστε εξαιρετικά τυχεροί που έχουμε ένα αρκετά μεγάλο following ώστε να κάνουμε self releases, όμως είμαι πολύ χαρούμενος που βγάλαμε εκείνον τον δίσκο με την Dark Entries. Το να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας είναι κάτι που μας συμπληρώνει πολύ, όμως πιστεύω ότι και τα ανεξάρτητα labels είναι ακόμη πολύ σημαντικά. Μπορούμε να επενδύουμε τα χρήματά μας στο να βγάζουμε νέους δίσκους και να είμαστε σίγουροι ότι θα τα πάρουμε πίσω και έχουμε αρκετές επαφές και fans ώστε να το κάνουμε να λειτουργεί, όμως όταν είσαι νέος στο να φτιάχνεις και να κυκλοφορείς μουσική, τότε είναι πιθανό να μην έχεις αυτά τα resources. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να υπάρχουν αυτά τα labels που είναι πρόθυμα να υποστηρίξουν και να προμοτάρουν νέους καλλιτέχνες.

-Οι ακροατές σας που επισκέπτονται τη σελίδα σας στο Spotify δεν διαβάζουν πληροφορίες για το συγκρότημά σας σε αυτήν, αλλά μια γραπτή δήλωσή σας σχετικά με την άδικη και εκμεταλλευτική πολιτική πληρωμών της υπηρεσίας προς τους καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα. Πιστεύετε ότι οι νεότερες γενιές καλλιτεχνών, όπως εσείς, θα μπορούσαν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά στη μουσική βιομηχανία αν εγκατέλειπαν πλατφόρμες streaming όπως το Spotify;

- Alison: Δυστυχώς δεν πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε μεγάλη διαφορά εγκαταλείποντάς τις, γι΄ αυτό και δεν το έχουμε ήδη κάνει. Οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες είναι αυτοί που πρέπει να κάνουν μια παρέμβαση και να πιέσουν προς τη διαγραφή της δουλειάς τους από εκεί μια και καλή. Αν το πράξουμε μόνοι μας, απλώς θα χάσουμε αυτές τις λίγες ευκαιρίες που έχουμε ώστε να αναγνωριστεί η δουλειά μας από ένα ευρύτερο κοινό και σχεδόν κανείς δεν θα το αντιληφθεί. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε συλλογικά τη μάχη για πιο δίκαιες πληρωμές και αυτό είναι κάτι που αφορά ένα ευρύτερο κοινό εργαζομένων που υφίστανται εκμετάλλευση σε όλες ανεξαιρέτως τις βιομηχανίες.

-Ryan: Είναι ένα σύνθετο ζήτημα όπου μια σειρά από πράγματα πρέπει να αλλάξουν, όμως για αρχή οι εταιρίες streaming είναι αυτές που πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν τους καλλιτέχνες με πιο δίκαιους όρους. Νομίζω ότι υπάρχει τόσος κόσμος που θα προτιμούσε να αγοράζει δίσκους και μουσική κατευθείαν από τους καλλιτέχνες, όμως το κόστος ζωής είναι τόσο υψηλό αυτή τη στιγμή, που είναι κατανοητό το γιατί τόσος κόσμος χρησιμοποιεί υπηρεσίες streaming.

-Alison: Πραγματικά, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ολόκληρο το οικονομικό σύστημα να αλλάξει, έτσι ώστε ο κόσμος να έχει τη δυνατότητα να πληρώνει ξανά για την τέχνη και οι εργαζόμενοι να πληρώνονται δίκαια ως προς το τι δημιουργούν.

-Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία δημιουργώντας μουσική, τι είναι αυτό που συνεχίζει να σας προσφέρει έμπνευση ώστε να γράφετε νέα πράγματα και να πειραματίζεστε με διαφορετικούς ήχους;

-Alison: Το σύμπαν συνεχώς καινοτομεί.

-Ryan: Το να ψάχνουμε και να ανακαλύπτουμε καλή μουσική, ταινίες και βιβλία που δεν γνωρίζαμε προηγουμένως και το να προσπαθούμε να αντλούμε αυτές τις νέες ιδέες στη δική μας γραφή είναι αυτό που το κάνει να είναι συνεχώς φρέσκο και συναρπαστικό.

 -Με ποιους τρόπους θα λέγατε ότι η δημιουργία μουσικής έχει επηρεάσει τη ζωή σας και το ποιοι άνθρωποι είστε σήμερα;

-Alison: Το ότι ακολούθησα μια full time ενασχόληση στη μουσική απαιτεί μια στωικότητα και μια αποφασιστικότητα που δεν είμαι σίγουρη ότι θα ήταν τόσο ζωτικής σημασίας στη ζωή μου αν είχα ακολουθήσει έναν άλλο δρόμο, οπότε σίγουρα με έχει ενδυναμώσει ως προς αυτά. Έχω επίσης αναγκαστεί να εξετάσω τα συναισθήματά μου και να τα καταλάβω σε βάθος.

-Ryan: Μου έχει επιτρέψει να ταξιδέψω περισσότερο και να κάνω νέους φίλους.

-Μπορείτε να μοιραστείτε μερικά από τα πλάνα σας με τους Linea Aspera, αλλά και τα side projects σας στο άμεσο μέλλον;

-Ryan: Έχουμε πολλές συναυλίες για το επόμενο διάστημα και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα αρχίσουμε να παίζουμε και μερικά νέα κομμάτια μας. Έχω ολοκληρώσει έναν δίσκο με μερικά δικά μου ηλεκτρονικά κομμάτια που λογικά θα κυκλοφορήσει του χρόνου, ενώ έχω ήδη ξεκινήσει να δουλεύω κάτι και με την άλλη μου μπάντα.

-Alison: Έχω έναν δίσκο ως Zanias έτοιμο να κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, όταν θα έχω ολοκληρώσει τα γυρίσματα μερικών μουσικών video. Επίσης θα βρίσκομαι σε περιοδεία όσο μπορώ το επόμενο διάστημα.

-Τι να περιμένει το αθηναϊκό κοινό από τη ζωντανή σας εμφάνιση στην Αθήνα;

-Alison: Σίγουρα θα ακούσουν μερικά κομμάτια των Linea Aspera!

-Κάτι άλλο που θα θέλατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του Avopolis Music Network;

-Ευχαριστούμε που μας διαβάσατε και ευχόμαστε να σας δούμε την 1η Ιουνίου!

Oι Linea Aspera θα εμφανιστούν στην σκηνή του Death Disco, την Τετάρτη 1 Ιουνίου.

Facebook Event


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια κουβέντα με τον frontman των Black Midi, Geordie Greep με αφορμή την κυκλοφορία του τρίτου album τους Hellfire

Λίγο πριν το πολυαναμενόμενο live των Moderat στο Ηρώδειο, o Gernort Bronsert των Modeselektοr μίλησε στο Avopolis για

Λίγον πριν το καλοκαιρινό του ραντεβού με το ελληνικό κοινό, τη Δευτέρα, 18 Ιουλίου, στην Τεχνόπολη, ο μοναδικός ...

FEATURED TODAY

Μια τηλεοπτική σειρά - love letter στο αριστούργημα του Francis Ford Coppola και στους απανταχού φίλους του The Godfather  που θα γίνει αφορμή για νέες επισκέψεις στις κινηματογραφικής περιπέτειες της Μαφίας του Mario Puzzo. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης στήνει μια ακόμα μουσική λίστα για τις θερινές ώρες. 

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζει βαλίτσα, παραδοσιακά,  τελευταία στιγμή και πετάει μέσα Σtella, The Smile, Twin Peaks και Kleir Stefan. 
Top