Τάσος Μαγιόπουλος

Ρέκτης της club κουλτούρας, έχει περάσει από όλα τα συνδεόμενα πόστα, γράφοντας για αυτήν, μιξάροντάς την, δημιουργώντας την αλλά και οργανώνοντας σχετικές δραστηριότητες. Ο Nick Höppner είναι άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στο τι έχει προηγηθεί αλλά και στο τι συμβαίνει τώρα στην ηλεκτρονική μουσική και έρχεται στην Αθήνα το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου για να μας τη μεταφέρει, καλεσμένος στο δεύτερο Ost-eria πάρτυ του 6 D.O.G.S. Αποτελεί επομένως ιδανικό συνομιλητή για θέματα όπως το παράνομο downloading, η σκηνή του Βερολίνου αλλά και η γενικότερη πορεία του techno/house ιδιώματος μέσα στον χρόνο...

Όντας κάτοικος Βερολίνου, θα μπορούσες να μας απαριθμήσεις τα πράγματα που το καθιστούν έναν τόσο μοναδικό μουσικό προορισμό;

Έχει πάρα πολλά clubs, τα οποία δίνουν βάση στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους σε κάθε επίπεδο. Εκτός αυτού, το Βερολίνο έχει γενικότερα μια μακρά ιστορία φιλελεύθερης νυχτερινής ζωής και ειδικότερα στην techno και house σκηνή. Η συγκεκριμένη μουσική αποτελεί κομμάτι της πόλης τα τελευταία 25 χρόνια. Επίσης, συγκρινόμενη με άλλες μεγαλουπόλεις, η νυχτερινή ζωή του Βερολίνου είναι και αρκετά προσιτή οικονομικά.

Hoppner_2Διατηρείς την ιδιότητα τόσο του παραγωγού, όσο και του DJ. Πώς διαχωρίζεις τα δυο αυτά κομμάτια του χαρακτήρα σου; Επεμβαίνει ενίοτε η φιλοσοφία του DJ όταν δημιουργείς μουσική ως παραγωγός;

Προσωπικά θεωρώ αυτά τα δύο ως εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Παρ' όλο που μερικές φορές προσπαθώ να δημιουργήσω κάποια κομμάτια τα οποία να είναι φιλικά και λειτουργικά για DJ σετ, οι παραγωγές πάντα μοιάζουν να αναπτύσσουν μια δική τους προσωπικότητα και να ακολουθούν κατευθύνσεις όχι πάντα ελεγχόμενες από εμένα. Η δημιουργία μουσικής είναι μια εντελώς αβίαστη και φυσική διαδικασία και πολλές φορές επεμβαίνουν εκεί αναφορές των οποίων δεν έχω πάντα επίγνωση. Απολαμβάνω αυτό το γεγονός αρκετά, για να είμαι ειλικρινής. Το κομμάτι του DJ, από την άλλη, απαιτεί περισσότερο σκέψη από μεριάς μου αν και είναι σημαντικό να αφήνω χώρο και για τις εμπνεύσεις της στιγμής, όσες θα προκαλέσουν έκπληξη στο κοινό.

Ποια είναι η γνώμη σου για την κατάσταση της ηλεκτρονικής μουσικής σήμερα; Θεωρείς ότι το όλο κίνημα προχωράει προς τα εμπρός ή έχουμε «κολλήσει» στον ήχο των 00s;

Δεν μπορώ να απαντήσω επαρκώς σε κάτι τέτοιο, καθώς ο όρος «ηλεκτρονική μουσική» είναι πολύ ευρύς. Σε ό,τι με αφορά δηλώνω πάντως πολύ ευτυχισμένος σχετικά με το πού βρίσκομαι προσωπικά και πώς πάνε τα πράγματα μέχρι στιγμής. Γενικά δεν μου αρέσει να συγκρίνω το παρελθόν με το παρόν. Δεν το θεωρώ χρήσιμο. Είναι αυτό που είναι...

Πες μας λίγα πράγματα για την Ostgut, τo label σου. Πώς έχουν πάει τα πράγματα για σας μέχρι στιγμής και πώς οραματίζεσαι το μέλλον;

Η εταιρία υφίσταται εδώ και 7 χρόνια. Έχει υπάρξει μια καταπληκτική εμπειρία μέχρι στιγμής. Όταν ξεκινήσαμε ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι θα φτάναμε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα. Η φιλοδοξία μας είναι να συνεχίσουμε, να παραμείνουμε σχετικοί με το μουσικό τώρα και ευελπιστούμε να κυκλοφορήσουμε αρκετό ακόμα ποιοτικό techno και house στις χρονιές που έρχονται.

Πώς επιβιώνει όμως μια δισκογραφική εταιρία στην εποχή του δωρεάν downloading;

Μόλις και μετά βίας! Με αρκετό πάθος, με γνήσιο όραμα και με μια διάθεση αυτο-εκμετάλλευσης είναι ακόμα δυνατό να επιβιώσει.

Hoppner_3

Όταν δημιουργείς μια συλλογή για κάποια επίσημη κυκλοφορία, ποια διάθεση προσπαθείς να περάσεις στον ακροατή; Προτιμάς να δημιουργείς μια ατμοσφαιρικότητα ή να τον «πετάς» νοητικά στη μέση του dancefloor;

Με τις μιξαρισμένες συλλογές μου προσπαθώ να δείξω τις ικανότητές μου ως DJ και να τις συνδέσω με το Panorama Bar ή τουλάχιστον με τη δική μου εκδοχή αυτού. Οπότε και τα δυο είναι αληθή, για μένα τουλάχιστον.

Εκτός από ηλεκτρονική μουσική, ποιες είναι οι προτιμήσεις σου όταν θα βάλεις να ακροαστείς έναν δίσκο στο σαλόνι σου;

Δεν έχω συγκεκριμένα κριτήρια που εφαρμόζω στη μουσική την οποία ακούω. Πρέπει να με αγγίζει και να μου «μιλάει». Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Είμαι αρκετά ανοιχτόμυαλος, οπότε βρίσκω πολλά ακούσματα που να με ενδιαφέρουν.

Ποιες είναι οι πιο έντονες στιγμές που θυμάσαι από την εποχή που έγραφες στο περιοδικό Groove;

Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη στιγμή που θα επέλεγα... Ήταν συνολικότερα μια πολύ ωραία περίοδος της ζωής μου. Ίσως όμως η πιο έντονη εμπειρία ήταν πίσω σε εκείνη την 11η Σεπτεμβρίου, όταν τα αεροπλάνα έπεσαν στους Δίδυμους Πύργους. Μόλις είχαμε φτάσει στο γραφείο όταν μάθαμε τα νέα και περάσαμε την υπόλοιπη μέρα κολλημένοι στην τηλεόραση που είχαμε στην κουζίνα. Αργότερα εκείνη τη μέρα πήγα να δω ζωντανά τους Radiohead. Ήταν μια πραγματικά περίεργη συναυλία…

Ανάφερέ μας τα τρία DJ σετ τα οποία έχουν μείνει περισσότερο στη μνήμη σου από όλα αυτά τα χρόνια που σχετίζεσαι με την club κουλτούρα...

Ο Luciano, ένα κυριακάτικο πρωινό στο παλιό Panorama Bar. Ήταν τόσο καλός εκείνη την εποχή! Από τα πιο έντονα σετ που έχω παρακολουθήσει. Μετά θα έβαζα τον Doc Scott στο πρώτο Metalheadz session, πίσω στο 1995, στην Κολωνία, για το Popkomm Festival. Όσο για το τρίτο, δεν μπορώ να διαλέξω κάτι συγκεκριμένο αλλά την εποχή που η Cassy έφτιαξε το mix CD της για μας, γύρω στο 2006, πέταγε φωτιές κάθε φορά που έπαιζε στο Panorama. Την είχα δει πολλές φορές εκείνη τη περίοδο και έκανε τον χώρο να «βράζει» κάθε μια από αυτές.

{youtube}FHVDbdPFiIM{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured