Αν και ποτέ δεν συμβιβάστηκαν, κατάφεραν να ακουστούν σε όλον τον κόσμο και να δημιουργήσουν τη δική τους «σχολή». Η επιστροφή των Air με το Pocket Symphony σηματοδοτεί μία βαθύτερη ενδοσκόπηση του γαλλικού ντουέτο, όπως τουλάχιστον αναφέρει ο Nicolas Godin. Tους Air θα τους δούμε/ακούσουμε ζωντανά στα πλαίσια του Fly Beeyond Festival, μαζί με τους James και την Tori Amos...



Παράλληλα με τις σπουδές σας στην Αρχιτεκτονική και τα Μαθηματικά είχατε σχηματίσει μία μπάντα, (πριν τους Air) μαζί με τους Alex Gopher, Xavier Jamaux και Etienne De Crecy μεταξύ άλλων. Πόσο εύκολο ήταν να πάρετε την απόφαση να ασχοληθείτε με τη μουσική και όχι με την επιστήμη σας;
Η αλήθεια είναι ότι μέσα από τη μουσική μπορείς να εκφραστείς καλύτερα. Παρ’ όλ’ αυτά, με πιάνει νοσταλγία όταν πηγαίνω στη βιβλιοθήκη και κοιτάζω τα βιβλία της αρχιτεκτονικής. Ελπίζω ότι όταν δεν θα είμαστε σε θέση να γράφουμε καλή μουσική πια -κάτι που εύχομαι να το συνειδητοποιήσουμε πρώτα εμείς- θα ασχοληθούμε με κάτι άλλο. Όταν σκέφτομαι αυτή τη στιγμή, το μόνο που ζητάω από το Θεό είναι να με «ενημερώσει». Δεν ζητώ να μου στέλνει έμπνευση για πάντα. Μόνο να μας κάνει να καταλάβουμε ότι δεν φτουράμε πια ως καλλιτέχνες. Τότε, θα επιστρέψουμε στην Αρχιτεκτονική και τα Μαθηματικά. Ξέρεις, είναι πολύ λυπηρό να βλέπεις όλες αυτές τις μπάντες να συνεχίζουν να κάνουν μουσική όταν τους έχει εγκαταλείψει η φλόγα ή πως αλλιώς να το πω, να συνεχίζουν όταν δεν «το έχουν» πια.

Με βάση την προσωπική σου εμπειρία, τι πιστεύεις ότι παίζει μεγαλύτερο ρόλο για το δρόμο που επιλέγουμε τελικά να ακολουθήσουμε στη ζωή μας; Είναι οι επιρροές που έχουμε από την παιδική μας ηλικία, είναι οι επιλογές που κάνουμε στη συνέχεια ή είναι ένας συνδυασμός και των δύο;
Ωραία ερώτηση! Πιστεύω λοιπόν ότι είναι ένας συνδυασμός και των δύο, παρόλο που έχω την εντύπωση ότι η τύχη παίζει επίσης πολύ μεγάλο ρόλο. Πολλές από τις επιλογές που κάνουμε στην πορεία της ζωής μας βασίζονται στην τύχη και στο ένστικτο. Από την άλλη μεριά, βέβαια, σκέφτομαι ότι μπορεί οι περισσότερες από τις επιλογές μας να είναι ήδη προκαθορισμένες και σε κάθε μια από αυτές να έχουμε πολύ πιο περιορισμένες εκδοχές από αυτές που φανταζόμαστε ότι έχουμε.

Υπάρχει κάποιο περίεργο περιστατικό που έχετε ζήσει ως γκρουπ το οποίο μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μου;
Χμ… τώρα που το λες κάτι μου έρχεται στο μυαλό που νομίζω ότι μπορώ να σου πω. Πρόκειται για ένα πολύ σουρεαλιστικό σκηνικό που συνέβη κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας μας. Ήμασταν στο δρόμο προς το Όρεγκον και είχαμε ένα ατύχημα με το βαν. Έπρεπε να σταματήσουμε και να διανυκτερεύσουμε σε ερημική πόλη όπου το όλο σκηνικό ήταν πολύ τρομακτικό. Ο μηχανικός που ήρθε για να επιδιορθώσει τη βλάβη, ήταν ένας περίεργος τύπος, ο οποίος μας ρώτησε αν θέλουμε να κάνουμε σεξ μέχρι να αποκατασταθεί η ζημιά. Μας είπε, μάλιστα, ότι μπορούμε να κάνουμε σεξ με τη γυναίκα του αρκεί να του δώσουμε λεφτά. Απίστευτο ε; Δεν δεχτήκαμε φυσικά…

Μία από τις βασικές σας επιρροές είναι ο Serge Gainsbourg. Αν ξεκινούσατε σήμερα την καριέρα σας, ποιες πιστεύεις ότι μπορεί να ήταν οι επιρροές σας;
Serge Gainsbourg, David Bowie, Beatles. Ακούγαμε, επίσης, πολύ Funkadelic και άλλες ανάλογες μπάντες. Η βασική μας επιρροή, πάντως, ήταν η κλασική μουσική. Μπορείς να το καταλάβεις ακούγοντας τα περισσότερα τραγούδια μας. Δεν νομίζω ότι θα άλλαζε τίποτα αν ξεκινούσαμε σήμερα.

Τι ήταν αυτό που θέλατε να πετύχετε όταν ηχογραφούσατε το Pocket Symphony; Ακούγοντας τώρα το αποτέλεσμα πιστεύετε ότι έχετε πετύχει τον αρχικό σας σκοπό;
Το πρώτο πράγμα που θέλαμε να πετύχουμε ήταν να ικανοποιήσουμε τους εαυτούς μας. Είμαστε μια ελεύθερη μπάντα και δεν μας ενδιαφέρει να είμαστε στο ραδιόφωνο ή να κάνουμε hit. Έχουμε επίσης την ανάγκη να πειραματιζόμαστε με νέα όργανα, να σπρώχνουμε τα μουσικά πράγματα παραπέρα. Αυτός μπορεί να είναι και ο λόγος που η μουσική μας είναι αυθεντική. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το Pocket Symphony. Πιστεύουμε ότι αυτό το album είναι πιο ειρηνικό και πιο ενδόμυχο, σε φέρνει σε μια ζεν κατάσταση.

Είναι αλήθεια ότι η ιδέα να χρησιμοποιήσετε γιαπωνέζικα όργανα σ’ αυτόν το δίσκο ήταν της κοπέλας σου;
Ναι και όχι. Θέλαμε να μάθουμε να παίζουμε shamisen έτσι ώστε να μπορούμε να ενσωματώσουμε γιαπωνέζικους ήχους στη μουσική μας. Έτσι, πήγα να κάνω μαθήματα και στο σπίτι του δασκάλου μου είδα και έμαθα για πρώτη φορά την ύπαρξη του koto. Τελικά, το χρησιμοποιήσαμε αρκετά στο δίσκο. Ήταν φοβερό το γεγονός ότι είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε και πάλι κάτι καινούριο μετά από τόσα χρόνια. Μπορεί να μου πήρε 10 λεπτά να μάθω πώς πρέπει να παίζω το koto, αλλά σου παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο μέχρι να μάθεις τη σωστή ισορροπία του ήχου. Είναι πραγματικά δύσκολο να μάθεις να παίζεις καλά ένα όργανο.

Αν κάποιος υπονοούσε ότι η συνεργασία σας, σ’ αυτόν το δίσκο, με τους Jarvis Cocker και Neil Hannon ήταν ένα marketing τρικ, τι θα του απαντούσατε;
Όχι, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αυτό που θέλαμε ήταν να μας δώσουν τον εαυτό τους, να αυτοσχεδιάσουν με τη μουσική μας και να έχουμε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό που θα έδιναν οι δικές μας φωνές. Αν ακούσει κάποιος τα κομμάτια που τραγουδάνε ο Jarvis και ο Neil θα δει ένα μεγάλο κομμάτι της προσωπικότητάς τους μέσα σ’ αυτά. Και οι δύο έχουν συναισθηματικές φωνές και επειδή ο ήχος μας έχει θηλυκά στοιχεία, ήταν σαν η μουσική μας να ήταν η γυναικεία πλευρά της αντρικής τους φωνής.Συνέχεια στο Β' Μέρος

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured