Φωτογραφία Μαρίζα Καψαμπέλη
Φωτογραφία Μαρίζα Καψαμπέλη
Βαγγέλης Κυριακάκης

Ο Σταύρος Άλλος (κατά κόσμον Σταύρος Γεωργιόπουλος) είναι μουσικός και τραγουδοποιός, που βιοπορίζεται σαν ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός στην Αθήνα. Ξεκίνησε παίζοντας μπάσο με τους ΜΟΑΝ το 2015, όπου ανακάλυψε τη φωνή του. Έκτοτε, συμμετέχει δημιουργικά και εμφανίζεται με το σχήμα Post Lovers, και πιο πρόσφατα με τον Coti K. στο project A Man from Managra.

Το Για την Νόρα είναι το πρώτο του σόλο εγχείρημα τραγουδοποιίας σε ελληνικό στίχο, ένα πείραμα απλότητας, με 7 τραγούδια–ραβασάκια που ηχογραφήθηκαν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2020, χωρίς τη χρήση ψηφιακών μέσων και υπολογιστή, αλλά με τη βοήθεια αναλογικών μηχανημάτων, υπέροχων ανθρώπων και με ενορχηστρωτή τον Σέργιο Βούδρη, σταθερό συνοδοιπόρο στον ειλικρινή αναλογικό ήχο, στο κτίριο της Δισκέξ στην Νέα Χαλκηδόνα. Με αφορμή την κυκλοφορία του άλμπουμ σε βινύλιο από την Rudu Records, ο Βαγγέλης Κυριακάκης συζήτησε με τον Σταύρο Άλλο.

 

Γεια σου Σταύρο και καλωσόρισες στις «σελίδες» του Avopolis. Από τον Φλεβάρη όταν και κυκλοφόρησε ο δίσκος σου θέλω να σε ρωτήσω, γιατί «Άλλος»;

Είμαι πια σε μια παρέα με κάμποσους Σταύρους και μου φάνηκε ωραίος χαβαλές. Με τον Σταύρο Τσαντέ λέμε μήπως ιδρύσουμε κάποιο σωματείο. Επίσης λειτουργεί πολύ καλά όταν είσαι στην τουαλέτα και σου χτυπάνε την πόρτα.

Αφού πήρε απάντηση η πρώτη μου απορία θα μπω κατευθείαν στο ψητό: ποια είναι η Νόρα;

Η Βαλσάμη. Όταν έγραφα τα κομμάτια έβλεπα μια ταινία της που λέγεται “Οι βάσεις και η Βασούλα” και μου φάνηκε ωραίος χαβαλές.

Το δεύτερο κομμάτι του δίσκου λέγεται «Ακρόπολη». Ποια είναι η σχέση σου την Αθήνα; Ακόμα καλύτερα πώς θα ήθελες ιδανικά να είναι η σχέση σου με την πόλη;

Είναι η μόνη πόλη που έχω ζήσει. Από περιγραφές τουριστών θα έλεγα ότι είναι πολύ ιδιαίτερη πόλη. Έχει πάρα πολλά κακώς κείμενα. Ιδανικά θα ήθελα να μην χρειάζεται να δουλεύω στην Αθήνα. Θα έφτιαχνε η σχέση μας νομίζω.

Έχεις υπάρξει (ή και υπάρχεις ακόμα) κομμάτι συγκροτημάτων όπως οι MOAN και Post Lovers. Μέσα από τον δίσκο σου επιλέγεις τον μοναχικό solo δρόμο. Είναι όντως μοναχικός ωστόσο; Ποια είναι η γοητεία του όλου εγχειρήματος μέσα σου;

Κάθε άλλο μοναχικός δεν είναι. Στην καρδιά του συγκροτήματος είναι ο Σέργιος Βούδρης που είναι παραγωγός,  ενορχηστρωτής παίζει τα περισσότερα όργανα, γράφει γέφυρες και πιστεύει πάντα σε μένα. Τύμπανα παίζει ο Κώστας Στεργίου που αποτελεί και αυτός μεγάλη πηγή έμπνευσης.  Η γοητεία βρίσκεται στο ότι ηχογραφήσαμε τα πάντα σε ένα φανταστικό μπομπινόφωνο που έχει  Σέργιος και μείναμε στον αναλογικό κόσμο μέχρι και πριν το mastering. Επίσης είναι η πρώτη μου προσωπική εμπειρία με στίχο στα ελληνικά.

Μια φίλη μου είπε πως βρίσκει ότι το άλμπουμ έχει κάτι λαμπριάτικο κι έρχομαι να συμφωνήσω μαζί της, περισσότερο ως προς την αίσθηση της άνοιξης που περικλείει την συγκεκριμένη περίοδο. Από την δική σου πλευρά και με τα δικά σου βιώματα, με ποια εποχή θα συνέδεες την πηγή της έμπνευσής σου και με ποια το τελικό αποτέλεσμα της μουσικής σου;

Σίγουρα έχει άνοιξη μέσα του όπως οτιδήποτε ερωτικό. Στο τελικό αποτέλεσμα βέβαια είναι κάποια κομμάτια όπως τα “Μαγικά Πρωινά” που τα νιώθω πιο φθινοπωρινά.

Μια άλλη φίλη είχε δώσει την καταπληκτική απάντηση «περίπου καλά» στην ερώτηση «πώς είσαι;». Πώς θα απαντούσες στην ίδια ερώτηση αν την θέταμε σε μια βάση του γενικότερου κοινωνικοπολιτικού πλαισίου που μας περιβάλλει;

Μια δικιά μου φίλη συνηθίζει να λέει ότι «όλα θα πάνε καλούτσικα». Κοινωνικοπολιτικά πιστεύω ότι είναι μια φοβερά δύσκολη περίοδος.

Αυτή είναι η έβδομη ερώτηση, εφτά είναι και τα τραγούδια του «Για τη Νόρα». Εφτά τραγούδια ωδή στην απλότητα, αλλά όχι στην απλοϊκότητα. Θεωρείς ότι λείπει η απλότητα από την καθημερινότητά μας;

Όχι νομίζω ότι είναι κλισέ που δεν βοηθάει, να λέμε ότι λείπει η απλότητα. Κάθε εποχή έχει τις ιδιαιτερότητές της και είναι τρομερά σύνθετη, χωρίς να σημαίνει ότι λείπει η απλότητα. Θα συμφωνήσω με τον Σέργιο πάντως ότι είναι πολύ δύσκολο να ζει κανείς τον 21ο αιώνα.

Δεν μπορώ να μην ρωτήσω για το ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Κι αυτό θα κάνω, λοιπόν. Τι σκέφτεσαι για το μέλλον, βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα ακόμα.

Λοιπόν, σκέφτομαι να γράψω κι άλλα τραγούδια, να εξερευνήσω κι άλλο τον αναλογικό ήχο, να παίξω live. Στις 12 Μαΐου, έχω την παρουσίαση του δίσκου στο βιομηχανικό πάρκο ΠΛΥΦΑ και ετοιμάζομαι για αυτό προς το παρόν.

Ας αφήσουμε το μέλλον κι ας πάμε στο παρελθόν, Αν μπορούσες να θέσεις τις παραμέτρους σε μια μηχανή του χρόνου, σε ποιο σημείο του χωροχρόνου θα ταξίδευες και γιατί;

Έχω τρελή περιέργεια να δω πως ήταν τα πράγματα στην αρχή του κόσμου. Τουλάχιστον, για να είναι πιο «εφικτό], θα ήθελα δω το κόσμο πριν την εμφάνιση της ανθρώπινης νοημοσύνης. Παίζει να είναι σαν Δεκαπενταύγουστος στην Αθήνα.

Σε ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα Σταύρο. Θα αναμένω τα επόμενα μουσικά σου ραβασάκια. Αλήθεια, μιλώντας για ραβασάκια και κλείνω με αυτό ως ερώτηση, πως είναι να επικοινωνείς με νότες και στιχάκια τελικά;

Σε προσωπικό επίπεδο, δεν πολύ-λειτουργεί. Τώρα σαν καλλιτεχνικό πόνημα νομίζω είναι ότι καλύτερο. Σε ευχαριστώ και εγώ πολύ.

 

Ακούστε το «Για τη Νόρα» στο Spotify:

 

Φωτογραφία: Μαρίζα Καψαμπέλη

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured