Βασίλης Σεβδαλής

Γνωστός στους μυημένους και ως Fog (για τις καθαρά club-oriented παραγωγές του) και με έδρα του το νησί των Φαιάκων τα τελευταία χρόνια, ο CheapEdits δημιουργεί downtempo, balearic, indie-dance, disco και italo και πολύ πρόσφατα κυκλοφόρησε τον full-length δίσκο ‘Nuit Electrique’ στην εταιρεία του σπουδαίου Kenneth Bager. Ο ίδιος έχει κάνει και remix στο κομμάτι "Porta Remunda" που είχε κυκλοφορήσει το 2018 (και περιέχεται στο άλμπουμ), ενώ η συνεργασία του με το βρετανικό label δεν σταματά εδώ καθώς έχει και τη δική του ραδιοφωνική εκπομπή, υπό την σκέπη της Music For Dreams, με πάνω από 100 επεισόδια καθώς και ένα ακόμα single που κυκλοφόρησε πέρσι και επίσης περιέχεται στο Nuit Electrique. 

 151312256_1636785743174248_6916114364212437375_n-1

Πως είναι η ζωή στην Κέρκυρα; Έχεις περιορισμούς σε σχέση με την δουλειά σου; Η ζωή στο νησί, μετά από 21 χρόνια στην πρωτεύουσα, είναι σαφώς καλύτερη. Ήρθα νομίζω στο σωστό timing και θαρρώ πως αυτό βγήκε και στην διάθεση μου όσον αφορά τα DJ sets.

Σε πρωτογνωρίσαμε ως Fog και έχεις διάφορα καλλιτεχνικά προσωνύμια. Πως προέκυψε το όνομα CheapEdits; Ποια η διαφορά του με τα υπόλοιπα projects; Εντελώς τυχαία βασικά, όταν η τριβή μου με τους μικρότερους χώρους των bars απαιτούσε άλλη μουσική προσέγγιση λιγότερο ηλεκτρονική, εμφανίστηκε η ανάγκη για δημιουργία άλλων μουσικών κατευθύνσεων, ξεκινώντας με κάποιες διασκευές σε αγαπημένα μου "παλιακά" κομμάτια, φρεσκάροντας τα. Εξ ου και το λογοπαίγνιο CheapEdits. 

Πώς θα χαρακτήριζες τον ήχο σου ως Cheap Edits; Πως θα περιέγραφες την μουσική που δημιουργείς σε σχέση και με τα άλλα σου project; Πλέον έχω οριοθετήσει και τα 3 projects μου ανάλογα με το τι έχω διάθεση να γράψω όταν μπω στούντιο. Αν για παράδειγμα έχω πιο club διάθεση εμφανίζεται το Fog project με καθαρά 4-to-the-floor πράγματα. Αν θέλω να πειραματιστώ, είτε με μουσικούς ή με πιο οργανικά πράγματα υπογράφω ως CheapEdits. Από indie electronica έως balearic και italo-disco και γενικώς πιο -ας μου επιτραπεί η έκφραση- "ραδιοφωνικά". Τέλος το αγαπημένο μου side project ως Elastic με καθαρά ambient/drone ήχο -που είναι και σημείο αναφοράς για την αποφόρτιση μου.

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με την Music For Dreams; Είσαι ικανοποιημένος μέχρι τώρα; Νομίζω ότι είχα ετοιμάσει ένα single με 2-3 κομμάτια και μια βραδιά έψαχνα στα online δισκοπωλεία σε ποιο label θα στείλω το demo. Η M.F.D. είναι χρόνια μέσα στα καλύτερα παγκοσμίως balearic -και όχι μόνο- labels οπότε όπως φαντάζεσαι η χαρά ήταν μεγάλη όταν ο Kenneth Bager ως "αφεντικό" του label μου ζήτησε το ‘Porta Remunda’. Πόσο μάλλον όταν το διασκευάζει και ο ίδιος στο single.

fog-press-1

Παρατηρώ πως έχεις κάποιες μαζεμένες κυκλοφορίες τον τελευταίο καιρό, βοήθησε και ο χρόνος που ενδεχομένως δημιούργησε η πανδημία σε αυτό; Πως την "έβγαλες" αυτό το πρωτόγνωρο για όλους διάστημα;   Ναι, σίγουρα αυτή η τουλάχιστον περίεργη κατάσταση μας έκλεισε στα σπίτια, στους εαυτούς μας κ.λπ., οπότε είχα, προσωπικά, δύο επιλογές. Είτε να το αφήσω να με καταβάλει και να μείνω μουδιασμένος είτε να χρησιμοποιήσω τον χρόνο παραγωγικά, κάτι που ούτως ή άλλως το είχα πολύ μεγάλη ανάγκη διότι για δύο χρονιές έκανα 7 στις 7 μέρες DJ sets. Μακροσκοπικά και σε όλα τα επίπεδα μόνο καλό θεωρώ ότι μου έκανε.

Περίγραψέ μας τη διαδικασία, τον τρόπο και το περιβάλλον, για τη σύνθεση και την ηχογράφηση της μουσικής σου. Δεν είμαι άνθρωπος που δουλεύει "δημοσιοϋπαλληλικά" σε ένα studio -ξέρω παραγωγούς που το κάνουν και τους βγαίνει μια χαρά, όμως σε μένα δεν λειτουργεί αυτό το pattern. Συνήθως η ανάγκη για παραγωγή μουσικής πλέον γεννάται από δύο διαφορετικές ανάγκες: την αποφόρτιση από τα πάντα γύρω μου και τη συναναστροφή μου με διαφορετικές "περσονες" της πολης που ζω. 

Ποιες ήταν οι μουσικές σου επιρροές μεγαλώνοντας; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου μουσικοί; Τόσες πολλές! Drum & Bass, jungle, UK, progressive, tribal house όσον αφορά το dance μικρόβιο μου. Επίσης trip-hop των 90s, ή ακόμη πιο πίσω, όταν άκουγα κρυφά τις synth-pop και new-wave κασέτες του θείου μου. Μικρός αγόραζα δίσκους των Massive Attack, Bjork, Tricky αλλά και των αγαπημένων μου Underworld. Επίσης δίσκους της R&S Records και XL recordings κ.λπ.

Ξέρω πως είσαι μανιώδης συλλέκτης βινυλίων. Τι μουσική αγοράζεις συνήθως; Μπορείς να θυμηθείς τον πρώτο δίσκο που αγόρασες; Δυστυχώς είμαι! Σε κάποια φάση το είχα κοντρολάρει αλλά η εγκράτεια μου διήρκεσε πολύ λίγο. Με το που μάζευα δυο δραχμές ή ακόμη και πολλές φορές όταν δεν είχα, ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων μου έφευγε σε δίσκους. Πρώτο δισκάκι νομίζω το ‘92, το Papua New Guinea των Future Sound of London ή ένα trance από έναν τύπο που λέγονταν Process.  

Επίσης ξέρω πως είσαι ένας πολύ δραστήριος DJ. Πώς το αντιλαμβάνεσαι, σε ευχαριστεί; Τι μπορούμε να ακούσουμε σε ένα DJ set σου; Εξαρτάται το venue. Στα μπαράκια σίγουρα πιο drink-friendly, τον χειμώνα από soul, funk και indie-electronica και το καλοκαίρι με πιο τρόπικαλ διάθεση. Ως Fog καθαρά dancefloor μουσική με έναν κανόνα μόνο! Ποτέ πολύ ώρα το ίδιο μοτίβο, πλήττω θανάσιμα. 

Τι προτιμάς; Τη μοναξιά του studio ή το περιβάλλον ενός club ή bar; Νομίζω όσο μεγαλώνω και εφόσον μου το επιτρέπουν οι συνθήκες, προτιμώ την απομόνωση του studio. Ιδανικά λιγότερα DJ sets αλλά σε spots που έχω καλύτερη αποδοχή από τον κόσμο. Κόσμο πιο ανοιχτό και χωρίς αυτό το ψυχαναγκαστικό vibe ότι πρέπει ντε και καλά να παρτάρουμε όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

fog-press-4

Τι ακούς αυτόν τον καιρό; Μπορείς να αναφέρεις καλλιτέχνες ή κυκλοφορίες που σου έκαναν εντύπωση; Ακούω σε καθημερινή βάση αρκετή μουσική, μου αρέσει να είμαι ενημερωμένος όχι γιατί με κυνηγάει κανένας ούτε γιατί έχω το κόλλημα να ξέρω κάθε λεπτό τι ακούγεται -καθαρά για τη δική μου καλοπέραση όταν παίζω. Ακούγεται εγωιστικό, αλλά όσο μεγαλώνω και επειδή δεν θα το κάνω σε τέτοια συχνότητα στο μέλλον, θέλω να παίζω μόνο ό, τι με κάνει να νιώθω άνετα όσον αφορά την αισθητική μου, με σεβασμό πάντα στην επιχείρηση που με πληρώνει φυσικά. Απολαμβάνω εξαιρετικά τα ακομπλεξαριστα σετ του Gerd Janson και από κυκλοφορίες εάν πρέπει να διαλέξω μία, ίσως είναι o δίσκος από LLEWELLYN με τίτλο Recapture The Past στην Live At Robert Johnson.

Πώς ήταν η συνεργασία σου με τον "δικό" μας Mr.Z; Στον κύριο Mr.Z έχω μια αδυναμία, τόσο όσο. Είναι νέο addition στην ζωή μου ο Ζώης και μόνο που γνώρισα έναν ακόμη άνθρωπο που αγάπα με τέτοιο πάθος τη μουσική μου αρκεί. Όταν ετοίμαζα τον νέο μου δίσκο για την M.F.D. και όπως κάνω πάντα με μια χούφτα ανθρώπους που εμπιστεύομαι το γούστο και την αισθητική τους, του έστειλα κάποια early δείγματα. Ε, το ένα έφερε το άλλο και του πρότεινα να κάνει ένα spoken word με ελληνικό στίχο πάνω σε μια nu-wave/italo ιδέα. Για πολλούς κατέληξε να είναι το αγαπημένο κομμάτι του δίσκου και με τον ίδιο τον Kenneth Bager να με ρωτάει εάν μπορώ να κάνω και άλλα τέτοια.

Πιο είναι το μεγαλύτερο, ανεκπλήρωτο μουσικό σου όνειρο; Παλιότερα θα σου απαντούσα κάτι όπως "να βγάλω ένα δισκάκι στο τάδε label", τώρα πλέον όμως είναι να συνεργάζομαι με ανθρώπους που θεωρώ την αισθητική τους ταυτόσημη με την δική μου. Όχι απαραίτητα κάτω από συγκεκριμένες γέφυρες μουσικών ειδών παρά στο δημιουργικό κομμάτι και τα inputs που παίρνεις από άλλους που έχουν περισσότερη εμπειρία από σένα. Υπάρχει και ένα ακόμη μικρό ανεκπλήρωτο όνειρο που ενδέχεται να πραγματοποιηθεί αλλά δε θέλω να το γρουσουζέψω.

Τι να περιμένουμε από τον Αχιλλέα στο άμεσο μέλλον; Μετά από μια μικρή ανανέωση στο studio, σίγουρα πολύ μουσική και με τα τρία projects μου. Έχω άπειρες ιδέες που τώρα πλέον μπορώ να έρθω πιο κοντά στην υλοποίηση τους.

 

 

→ Το ‘Nuit Electrique’ κυκλοφόρησε στην https://musicfordreams.dk/, τον Οκτώβριο του 2021. 

https://www.facebook.com/CheapEditsMusik/

https://musicfordreams.dk/cheapedits/

https://open.spotify.com/artist/7BfCmfHQOXxuUmsmeyt6f3

https://www.youtube.com/channel/UC7lLwkROw7PInwH_EtEMziw

https://musicfordreams-cheapedits.bandcamp.com/music

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured