search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Απαρτίζονται από 3 φίλους, ξεκίνησαν πριν 4 χρόνια από την Πάτρα και είναι μια μπάντα που δεν χορταίνουμε ν' ακούμε, όπως έδειξαν και οι χρόνοι-ρεκόρ στους οποίους ξεπούλησε το ντεμπούτο τους. Θα παίξουν στο μεγάλο ανοιξιάτικο πάρτυ μας για τα 22 χρόνια Avopolis (Παρασκευή 11 Μαΐου, στο Ρομάντσο), powered by Jameson Irish Whiskey, ενώ στα προσεχώς θα τους δούμε να πλαισιώνουν και τον Richard Ashcroft στην 1η μέρα του Release Athens 2018 (31/5). Είχαμε λοιπόν αρκετές αφορμές για την παρακάτω συζήτηση...

Ας ξεκινήσουμε κλισεδιάρικα: πώς προέκυψε η φάση των Sworr.;

Όλα άρχισαν το 2014, όταν ο Γιάννης ξεκίνησε δειλά να υπογράφει τις πρώτες του παραγωγές στο Soundcloud, ως Sworr. Λίγους μήνες αργότερα, τζαμάραμε όλοι μαζί σε ένα μικρό υπόγειο στην Πάτρα. Κάπου εκεί αισθανθήκαμε και οι 3 μας ότι κάπου μπορεί να οδηγήσει όλο αυτό.



Έρχεστε από μια πόλη-ορόσημο για τα σύγχρονα indie πράγματα της Ελλάδας. Νιώθετε τη σύνδεση με την ιστορία της πατραϊκής σκηνής ή απλώς έτυχε να είστε μία ακόμα alternative μπάντα από εκείνα τα μέρη;

Η αλήθεια είναι πως, αν κάτι χρωστάμε στην Πάτρα, είναι ότι μας έφερε κοντά, μιας και προερχόμαστε από διαφορετικές πόλεις ο καθένας. Η Πάτρα μας έδωσε έμπνευση, λόγω της κινητικότητας που γνωρίζει η πόλη γύρω από τη μουσική. Έχοντας όμως διαφορετικά ακούσματα από την εκεί σκηνή, θέλαμε να κρατήσουμε τον δικό μας χαρακτήρα ανεπηρέαστο. Κάτι που δεν εμπόδισε πάντως την Πάτρα να μας αγκαλιάσει από το πρώτο κι όλας live μας, πριν 3 χρόνια.

34nnSworr_2.jpg

Συνυπήρξατε μουσικά 4 χρόνια πριν βγάλετε το ντεμπούτο σας. Ανάγκη, επιλογή, τίποτα απ' τα δύο;

Και από ανάγκη και από επιλογή. Για σχεδόν 2 χρόνια μέναμε όλοι σε διαφορετικές πόλεις, πράγμα που μας δυσκόλεψε αρκετά. Τότε, ακόμα και το να δημιουργήσουμε κάτι μόνο για τα δικά μας αυτιά μας έκανε χαρούμενους, μιας και δεν βρισκόμασταν συχνά όλοι μαζί. Τα επόμενα 2 χρόνια ήταν στην ουσία τα δημιουργικά, αφού μετακομίσαμε όλοι στην Αθήνα. Και, με κοινή βάση πλέον, ξεκίνησε να παίρνει σάρκα και οστά η δουλειά μας.

Αυτό το ντεμπούτο, εντωμεταξύ, ξεπούλησε σε χρόνο-ρεκόρ για δεδομένα εγχώριας κυκλοφορίας. Να μη ρωτήσω αν σας χαροποιεί κάτι τέτοιο, θα ρωτήσω όμως πώς αποκωδικοποιείτε την επιτυχία του...

Δεν το αντιλαμβανόμαστε ως επιτυχία. Χαιρόμαστε που υπάρχει κόσμος εκεί έξω που αισθάνεται όπως αισθανόμαστε και εμείς και καταλαβαίνει όσα θέλουμε να πούμε. Στην ουσία αυτός είναι ο στόχος μας: να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε συναισθήματα με όσους ακούν τη μουσική μας.

O δίσκος παρουσιάζει μια αξιοθαύμαστη «διεθνικότητα» –πρόκειται για downtempo και electronica που δεν συναντάς εύκολα στην Ελλάδα. Ήταν μια στοχευμένη επιλογή ή προέκυψε αυθόρμητα, βάσει επιρροών;

Όταν δημιουργείς κάτι από το μηδέν, δεν υπάρχει λόγος να αποσκοπείς σε κάτι. Έχεις τις επιρροές σου και κινείσαι γύρω από αυτές, δημιουργώντας κάτι που σε αντιπροσωπεύει. Το «στοχευμένο» δεν έχει λοιπόν νόημα και για εμάς δεν προχωράει.

34nnSworr_3.jpg

Υπάρχουν καλλιτέχνες με τους οποίους, αν δεν είχατε διασταυρωθεί, ίσως να μην υπήρχαν οι Sworr.;

Αν δεν υπήρχαν οι άνθρωποι που μας έφεραν κοντά και εκείνοι που μας βοήθησαν μέσα σε αυτά τα χρόνια –και πίστεψαν σε εμάς– μπορεί να μην υπήρχαν οι Sworr. Τέτοιοι άνθρωποι μπορεί να είναι από μουσικοί μέχρι οι φίλοι και οι γονείς μας. Σίγουρα όμως νιώθουμε πολύ τυχεροί για τη συνεργασία μας με τον Cayetano, και για όσα μάθαμε μέσα από αυτήν.

Ξεπηδήσατε από το Jumping Fish, το ξεπούλημα που λέγαμε πριν έγινε με όρους διαδικτύου –μέσω της σελίδας σας στο Bandcamp– ανήκετε στη μουσική γενιά του ίντερνετ. Πιστεύετε λοιπόν ότι η τεχνολογία είναι πια κάτι παραπάνω για τη μουσική από απλά τον τρόπο με τον οποίον γίνεται το παιχνίδι;

Σίγουρα είναι τo κάτι παραπάνω: είναι το μέλλον, και για τους μουσικούς, αλλά και για τους ακροατές. Στους μεν δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσουν πιο εύκολα, πιο φθηνά, αλλά και να ακούσει περισσότερος κόσμος το τι έχουν να εκφράσουν· στους δε να εξερευνήσουν ένα μεγαλύτερο εύρος ακουσμάτων, ώστε να ανακαλύψουν τι πραγματικά τους ταιριάζει  και τους ξυπνά συναισθήματα.

34nnSworr_4.jpg

Προέρχεστε από ένα live στο Six d.o.g.s. που πήγε πολύ καλά, ενώ επόμενη στάση είναι το πάρτυ μας για τα 22 χρόνια Avopolis (Ρομάντσο, 11/5). Τι έχετε κατά νου, από εκεί και πέρα;

Στα προσεχώς είναι 3 φεστιβάλ, για τα οποία είμαστε πολύ ευτυχισμένοι που είμαστε μέρος τους: η 1η μέρα του Release Athens 2018 στην Πλατεία Νερού (Πέμπτη 31 Μαΐου), το TheSaloniki Sound Festival στις 18 Ιουνίου και το Reworks τον Σεπτέμβρη.

Έναν στίχο σας για το κλείσιμο;
 
These people are blind but perfectly fine, I’m opening soul n’ mind
I’m not gonna sit here and waste all my time, I’m opening soul n’ mind

 

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Ejekt Festival 2019: The Cure + Michael Kiwanuka, Ride, Khruangbin, The Steams

Αποστομωτική εμφάνιση από τους Cure, οι οποίοι έβγαλαν sold-out την Πλατεία Νερού και έδωσαν μια…

Ματούλα Ζαμάνη + Βέβηλος, Imiterasu

Παρά το επικείμενο μπουρίνι, η Βλάχα με τη φωνή που σείει τα ντουβάρια γέμισε την Τεχνόπολη και…

Full Moon Fiesta: Κατερίνα Ντούσκα + Minor Project, Matina Sous Peau

Ενώ στην Πλατεία Νερού γινόταν χαμός για τους Cure, η Τεχνόπολη γιόρτασε την καλοκαιρινή πανσέληνο…

Latin Playboys - Latin Playboys [1994]

Σκοτεινό, σκονισμένο, υποδόρια έντονο και νομοτελειακά άχρονο, το ντεμπούτο της μπάντας που…

Το "Spirit" της Beyoncé αποκτά και επίσημο βιντεοκλίπ

Η Αμερικανίδα σταρ παρέχει πλήρη στήριξη στον νέο Βασιλιά των Λιονταριών με ένα «γράμμα αγάπης προς…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Give Sleep A Chance

50 χρόνια από το "Give Peace A Chance" και τα περίφημα bed-ins του John Lennon και της Yoko Ono,…

60 χρόνια από τον θάνατο της Billie Holiday

Το «παράξενο φρούτο» της τζαζ μυθολογίας ήταν μια σαρωτική προσωπικότητα, με πονεμένο μα ταυτόχρονα…

50 χρόνια Space Oddity

Μισό αιώνα ζωής συμπληρώνει σήμερα το πρώτο αριστούργημα του David Bowie, ο οποίος άφησε την…

5 ECM ορόσημα από το παρελθόν, για πρώτη φορά σε βινύλιο

Τι παράδοξο, να βρίσκεις ξανά μπροστά σου, σε δίσκους, εκείνα τα έργα που στην εποχή τους είχαν…