|
Συνέντευξη: Α.Βογιατζής - Π. Κιούσης Με τα παιδιά από τους Φόβους του Πρίγκηπα φτιάξαμε μια αρκετά καλή παρέα και προσπαθήσαμε να ξεφύγουμε από τα καθιερωμένα. Tο ότι βρίσκονται οι Φόβοι του Πρίγκηπα ένα σκαλί πάνω από τα υπόλοιπα νέα group (από πολλές απόψεις), μας έδωσε πάνω απ'όλα το ερέθισμα να μιλήσουμε για τη μουσική γενικότερα, την ελληνική rock σκηνή, τις δισκογραφικές εταιρίες, ακόμα και για τους υπεύθυνους των live χώρων και τις ομολογουμένως περίεργες αντιλήψεις τους. Τα μέλη του group φάνηκαν να έχουν άποψη για πολλά από τα θέματα που αφορούν τους φίλους της ελληνικής και όχι μόνο rock σκηνής. Παρότι η η συνέντευξη έγινε παραμονή Χριστουγέννων (απόγευμα) και υπό συνακόλουθη πίεση χρόνου, καθήσαμε ώρες μαζί και συζητήσαμε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα... - Οι Last Drive, απ'οπου και ο ένας εκ των παραγωγών σας, Alex K., μπόρεσαν και ξέφυγαν από τα ελληνικά σύνορα και ακούστηκαν στη Γερμανία για παράδειγμα. Αν κάποια στιγμή στο μέλλον δείτε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε και στο εξωτερικό, θα αλλάζατε από ελληνικό σε ξένο στίχο, ή αυτό είναι κάτι που δεν σας βγαίνει και το αποκλείετε εξ'αρχής... - Οι live σκηνές παρόλα αυτά ανθούν, τα groupάκια που ξεπετάγονται από την αφάνεια πληθαίνουν, οι κυκλοφορίες αυξάνονται και πάει λέγοντας... Μέσα σ'αυτόν τον πανικό συμφωνείτε ότι βγαίνουν πολλά πράγματα χωρίς να προσεχτούν; - Στην Κρήτη όπου σπουδάζετε εσείς πως είναι τα πράγματα; |

Ο καθένας ακούει διαφορετικά πράγματα, αλλά δεν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις. Εχουμε καταβολές κοινές όπως το αμερικάνικο σύγχρονο rock και τη σκηνή του Seattle την οποία εξακολουθούμε να λατρεύουμε. Στην αρχή βέβαια οι διαφορές ήταν πολύ πιο έντονες γιατί είχαμε μαζευτεί από εντελώς διαφορετικούς δρόμους. Εφόσον όμως δημιουργείς μουσική δεν μπορείς να ξεχωρισεις ή να ταξινομήσεις τα ακούσματα σου, και αν ακούσει κάποιος το δίσκο προσεκτικά θα διακρίνει πολλές διαφορετικές επιρροές που φαινομενικά δεν έχουν να κάνουν με το είδος της μουσικής μας. Πάνω απ'όλα είναι επιλογή, είναι σημαντικό για μια μπάντα να έχει διαφορετικές επιρροές τις οποίες βέβαια ο ακροατής τις ακούει μεταφρασμένες.
Η πρόθεση έχει να κάνει πάνω απ'όλα με ερεθίσματα από την καθημερινή ζωη, γι'αυτό και στις άλλες συνεντεύξεις λέμε ότι δεν χρειάζεται να πούμε εμείς τι σημαίνει το ένα ή το άλλο τραγούδι. Για τον καθένα οι στίχοι σημαίνουν κάτι διαφορετικό και μπορούν να ερμηνευθούν διαφορετικά, οπως και το όνομα Φόβοι του Πρίγκηπα. Ο κάθενας μπορεί να το δει όπως θέλει, μπορεί να το δει ακόμα καλύτερα απ'ότι το βλέπουμε εμείς, να το αιτιολογήσει πολύ καλύτερα, να πει "κοίταξε σε μένα δημιουργεί αυτά τα ξεχωριστά συναισθήματα", κι αυτό είναι μαγικό. Ενα πράγμα που μπορούμε να πούμε είναι ότι η μουσική επηρεάζει το στίχο, και ο στίχος τη μουσική...
Ναι... Tα κομμάτια του δίσκου τα είχαμε δουλέψει δύο χρόνια σχεδόν. Με το πρώτο album ασχοληθήκαμε τους 6-7 πρώτους μήνες του group, και ήδη από την προετοιμασία του πρώτου album κόπηκαν ορισμένα κομμάτια τα οποία θα έμπαιναν στο επόμενο εφόσον δεν κόλλαγαν μουσικά με το κλίμα των υπολοίπων. Η ομάδα της παραγωγής έδωσε πολλά πράγματα στα κομμάτια, αλλά η βάση έχει δουλευτεί από μας. Γενικά όμως δεν υπηρχε η αυταρχική σχέση παραγωγού-συγκροτήματος όπου ο παραγωγός κανονίζει τα πάντα όπως εκείνος τα θέλει. Μας έλεγε ο Αλέξης ότι οι παραγωγοί στην Αμερική μπαίνουν μέσα και απλά σου λένε "εσύ παίξε" και το δέχεσαι, αλλιώς σου λέει "εσύ με διάλεξες, σηκώνομαι και φεύγω". Συζητούσαμε, υπήρχαν πολλές εντάσεις, κόντρες, ημασταν πεισματάρηδες όσον αφορά στην αλλαγή κάποιων riff ή άλλων στοιχείων, αλλά είχαμε το χρόνο, δοκιμάζαμε και βλέπαμε αν μας άρεσε, κάναμε 2,3 mix και επιλέγαμε. Για 2 μήνες είχαμε γίνει μια οικογένεια, τα παιδιά είχαν γίνει μέλη του group. Ερχονταν την άλλη μέρα και μας έλεγαν "το βράδυ σκέφτηκα την τάδε ιδέα", όπως άλλωστε κάναμε κι εμείς όταν πηγαίναμε στα σπίτια μας.
Εμείς πάντως δεν κάνουμε θόρυβο έτσι απλά επειδή είναι στη μόδα. Και θόρυβος από θόρυβο έχει διαφορά. Εμείς πάντα αφήναμε τις κιθάρες να μικροφωνίζουν, τα τύμπανα να παίζουν τόσο δυνατά που να σου κόβουν την ψυχή, και δεν ανακαλύψαμε το θόρυβο τώρα. Και καλά οι Ονειροπαγίδα για παράδειγμα, ο Χρήστος και ο Στέλιος είναι φίλοι μας, λάτρεις του είδους, τα ακούσματά τους είναι αυτά, και έτσι κι αλλιώς ενσωματώνουν κάποια από αυτά στο πρώτο τους album. Αλλά για κάποια συγκροτήματα που ξαφνικά τα ανακαλύπτουν, τη στιγμή που δεν έχουν ούτε τα ακούσματα, ούτε ιδέα, δεν μπορώ να το φανταστώ καν - τους Πυξ Λαξ ας πούμε... Αλλά άποψή μας είναι αυτή. Πάντως εμείς τελειώνουμε απαλά (γέλια)... Πάντως εφόσον είναι αυθεντική η επιθυμία τους, εμείς χαιρόμαστε για τις επιλογές τους. Αν δω δηλ. τον Καζατζίδη να βγαίνει κάπως έτσι επειδή το γουστάρει, θα προσκυνήσω (γέλια), ειλικρινά σου μιλάω, αλλά αν το κάνει κάποιος επειδή και άλλα 10 συγκροτηματάκια παίζουν έτσι, είναι σκέτο καραγκιοζιλίκι...








