Glacial και Όσο Ζω Μαζώ

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος γράφει για τον νέο δίσκο των Glacial που έχει beats, σαξόφωνο και Γιώργο Μαζωνάκη.

Ζώης Χαλκιόπουλος
Ζώης Χαλκιόπουλος

Οι ιστορίες μουσικής ευφυΐας ήταν πάντα αυτές που πάταγαν καλά στα πόδια τους. Σαν να λέμε, άνθρωποι που ήξεραν καλά από την αρχή ποια πλευρά αντιπροσώπευαν και τι ήθελαν, τελικά, να βγάλουν παραέξω. Ένα από τα ζωντανά παραδείγματα με χρώμα ελληνικό είναι και αυτό των Glacial, δηλαδή του παραγωγού ηλεκτρονικής μουσικής Γιώργου Λεμού και του σαξοφωνίστα Ilan Manouach, που άρχισαν να συνεργάζονται κάτω από το ίδιο όνομα πριν δέκα χρόνια. Ένα όραμα που με τις σωστές μανούβρες φιλοξένησε τον γνωστό έλληνα τραγουδιστή Γιώργο Μαζωνάκη σε ένα από τα κομμάτια του νέου τους δίσκου από τη Hôtel Costes, Hardcore Lounge, που κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά και σε περιορισμένη έκδοση βινυλίου. Προάγγελος, εκείνο το live τους στην τελευταία έκδοση του ADD Festival με τον Μαζωνάκη να τραγουδάει πρώτη φορά σε ξένα αλλά όχι αφιλόξενα χωράφια, μπροστά σε εκατοντάδες άτομα, στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, το 2018.

Κι εδώ έρχεται το Diggin' με ενθουσιασμό να παρουσιάσει έναν ακόμα δίσκο που αξίζει την προσοχή μας. Τα ηλεκτρονικά techno dub backgrounds του Λεμού και το σαξόφωνο του Manouach δίνουν ένα νωπό αποτέλεσμα. Μια καλά δεμένη concept δουλειά 8 κομματιών που δουλεύει εξαιρετικά και κυλάει σαν «νεράκι». Ιδίως αυτή τη συννεφιασμένη περίοδο που διανύουμε και που όλα δείχνουν ότι τέτοιοι δίσκοι με ambient στοιχεία βρίσκουν το δρόμο τους στα αυτιά των εξαιρετικά ανήσυχων ακροατών ανά το κόσμο. Τα κομμάτια είναι σωστά μοιρασμένα, από τα πρώτα ''Love Letters from Ankara'' και ''Wiggle Space'' που είναι αρκετά ατμοσφαιρικά, νυχτερινά και αργόσυρτα μέχρι την πρώτη δυνατή στιγμή του ''Tikkun'' που τα πράγματα είναι πιο σκοτεινά, με αγγλική grime αισθητική. Για να πέσουν τα φώτα και να εμφανιστεί η πλούσια ενορχήστρωση του «Δεν Είμαι Εγώ», με την αισθαντική φωνή του «Μαζώ» να διχοτομεί τον δίσκο στη μέση, πάνω στα downtempo beats και το αέρινο σαξόφωνο των Glacial. Από εκεί και πέρα, έχουμε την ωραία ατμοσφαιρική cosmic ηλεκτρονικούρα των ''Bouche Fermee'' και ''Normies'', ενώ στα δύο τελευταία tracks του δίσκου ''Hardcore Lounge'' και «Μοιρολόι» το tempo ανεβαίνει και γίνεται πιο χορευτικό. Κυρίως στο τελευταίο μέρος, οι επιρροές από την ελληνική μουσική είναι εμφανείς.
 
Όσο και αν μοιάζει αντιφατικό το όνομα του Γιώργου Μαζωνάκη στον δίσκο των Glacial, δένει όμορφα. Προσωπικά, συμπαθώ κιόλας τη φάση του κι η συνεργασία με εξίταρε εξ αρχής, πριν ακόμη ακούσω το εν λόγω track. Αυτή είναι και η μαγεία της μουσικής, άλλωστε. Τα συμπεράσματα δικά σας, μετά από προσεκτική ακρόαση.
 

FEATURED TODAY

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Και τον μήνα που μας έφτασε μέχρι το Πάσχα ακούσαμε μερικούς από τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς ως τώρα.

Ο Μάκης Μηλάτος κάνει μια διαλογή των πιο αξιόλογων ειδικών κυκλοφοριών που μας φέρνει φέτος η γιορτή των δισκοπωλείων στις 12 Ιουνίου και τις 17 Ιουλίου.

O Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania, ακούει τα καλύτερα κομμάτια της Annie Clark σε αντίστροφη μέτρηση, λίγο πριν την κυκλοφορία του Daddy's Home.

HOT STORIES

Ακούστε και δείτε το "Woman" που μας κάνει να περιμένουμε τον νέο δίσκο της βρετανής ράπερ λίγο περισσότερο.

Ακούστε το "Higher Power" που ακούστηκε πρώτη φορά επίσημα μέσω διαστημικής αποστολής, με χορευτές-ολογράμματα να συμπληρώνουν το πακέτο.

Top