View More

Music Biz #1

Κείμενο: Δημήτρης Αναστασόπουλος

Κάθε βδομάδα από τη στήλη αυτή θα μαθαίνετε τα πιο πρόσφατα νέα σχετικά με τη μουσική βιομηχανία, καθώς και χρήσιμες πληροφορίες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα ελληνικά συγκροτήματα να προωθήσουν τη μουσική τους. Πιο συγκεκριμένα, θα δημοσιεύονται χρήσιμα πράγματα σχετικά με το promotion, management, publishing και θα υπάρχει μια λίστα με εταιρείες (κυρίως από Αγγλία) οι οποίες ψάχνουν καλλιτέχνες τη συγκεκριμένη περίοδο – φυσικά με όλες τις επαφές και τα e-mail...

Twitter

 

Τα τελευταία 5 χρόνια η διαδικασία προώθησης της μουσικής, ανεξάρτητης ή μη, έχει ξεφύγει αρκετά από τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίον γινόταν εδώ και καιρό. Πάνε πια οι ατελείωτες στιβάδες από φακέλους και cd να κατακλύζουν το δωμάτιο περιμένοντας να σταλούν για ακρόαση. Η αλήθεια είναι ότι δεν νοσταλγώ καθόλου αυτές τις μέρες. Ίσα-ίσα. Να μη ξαναγυρίσουν ποτέ. Σήμερα πλέον η τεχνολογία έχει προχωρήσει και θα θεωρούνταν κάποιος τουλάχιστον ηλίθιος να μη χρησιμοποιεί τις ευκολίες που προσφέρει. Όλο και περισσότερα συγκροτήματα και δισκογραφικές χρησιμοποιούν το internet για να διαφημίσουν τη μουσική τους και να προσελκύσουν περισσότερους οπαδούς. Έτσι, μπήκαν στη ζωή μας τα λεγόμενα social networking sites, όπως είναι το Myspace και το Facebook όπου πλέον ο καθένας μπορεί, χωρίς κόστος και κόπο, να κάνει – ή καλύτερα να προσπαθήσει να κάνει – ευρέως γνωστές τις μουσικές του δημιουργίες. Όμως δυστυχώς μετά από 5 χρόνια το Myspace έχει σχεδόν πεθάνει και το Facebook πλέον δεν δείχνει να διεκδικεί τα ηνία της διαδυκτιακής μουσικής κοινότητας. Το τελευταίο δεν διαθέτει τις ευκολίες που παρείχε το Myspace για τα συγκροτήματα και στο κάτω-κάτω, αν ήθελα τόσο να βρω τον παιδικό μου φίλο από το σχολείο, θα φρόντιζα να κρατούσα το τηλέφωνό του. Τώρα για να βρεις κανά παλιό γκομενάκι την κάνει τη δουλειά του αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποβαίνει βοηθητικό για να βρεις μουσική.

Ένα νέο μέσο έρχεται λοιπόν να κάνει την επανάστασή του, καλύπτοντας το διαφαινόμενο κενό. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί σε λίγο θα ξαναγυρίζαμε στους παλιούς καλούς φακέλους... Αν δεν έχετε πληροφορηθεί ακόμα για το φαινόμενο Twitter, επιτρέψτε μου λοιπόν να σας ενημερώσω ότι το 2009 ήταν η χρονιά του. Το Twitter είναι ένα social network/micro blogging διαδικτυακό μέρος το οποίο σας επιτρέπει να στέλνετε και να διαβάζετε μηνύματα μέχρι 140 χαρακτήρες (όπως και ένα κανονικό SMS δηλαδή). Ακούγεται σύντομο; Μα αυτός είναι ο σκοπός! Όλα ξεκίνησαν από την ερώτηση «τι κάνεις τώρα;» και πιστεύεις δεν το πιστεύεις εκατομμύρια άνθρωποι άρχισαν να μοιράζονται τις προσωπικές τους στιγμές (π.χ. πίνω καφέ στο Κολωνάκι, είμαι στη τουαλέτα, βρίσκομαι με τη κοπέλα μου στο κρεβάτι). Σήμερα το Twitter αριθμεί παρακαλώ πάνω από 6 εκατομμύρια χρήστες, οι οποίοι μοιράζονται εικόνες, σκέψεις, κείμενα, videos, links, ημερομηνίες συναυλιών, κυκλοφορίες δίσκων και πολλά άλλα. Όλος αυτός ο χείμαρρος πληροφοριών γίνεται σιγά-σιγά ένας πολύ χρήσιμος τρόπος προώθησης του οτιδήποτε – και φυσικά της μουσικής. Ξέρω, ξέρω: ποιος έχει χρόνο για κάτι τέτοιο; Άλλα θα δείτε ότι μόλις το πιάσετε στα χέρια σας θα καταλάβετε πόσο χρήσιμο είναι. Βεβαίως και δεν πρόκειται να αντικαταστήσει το ρόλο του Myspace (αν το χρησιμοποιείτε ακόμα), αλλά αποτελεί ένα βήμα.

 

Έχει λοιπόν περάσει περίπου ένας χρόνος από τότε που ασχολούμαι με το Τwitter και για να πω την αλήθεια, όταν το είδα για πρώτη φορά, ήθελα να κλάψω (από τα γέλια εννοώ). Γιατί άραγε θα ήθελε κάποιος να μάθει τι κάνω κάθε στιγμή; Ειλικρινά δεν μπορούσα να καταλάβω πως οι καλλιτέχνες που συνεργάζομαι θα μπορούσαν να επωφεληθούν αν η εταιρεία στην οποία δουλεύω χρησιμοποιεί το Twitter. Κι όμως πόσο λάθος ήμουν... Έτσι παραθέτω τις σκέψεις μου στο γιατί πρέπει όλοι όσοι ασχολούνται με τη μουσική βιομηχανία να κάνουν γρήγορα έναν Twitter λογαριασμό:

1) Μας μαθαίνει το νόημα του διαλόγου. Και πρέπει να το μάθουμε γρήγορα. Αν δεν γράψεις τίποτα ενδιαφέρον, κανένας δεν θα σε ακολουθήσει. Και αν δεν απαντήσεις στα μηνύματα οι άλλοι θα σταματήσουν να επισκέπτονται τον λογαριασμό σου. Το 2009 τα tweets των κορυφαίων προσωπικοτήτων μάλλον θα αποτελούν μεγαλύτερη επιρροή από οτιδήποτε θα γραφτεί στο Musicweek ή στο Billboard… Για αυτό ετοιμαστείτε. Όσον αφορά έτσι στο πώς θα προωθήσουμε τους καλλιτέχνες μας ή τις υπηρεσίες μας, το Τwitter προσφέρει ένα σημαντικό μάθημα για όλους εμάς όσους δουλεύουμε στη μουσική βιομηχανία: τέλος στο μονόλογο και αρχή στη συνεργασία.

2) Αντί για e-mail μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το twitter για να μεταδώσει νέα και πληροφορίες. Είναι λιγότερη δουλειά, μπορεί να γίνει όσο συχνά θέλει κάποιος και κανένας δεν παραπονιέται για spamming!

3) Οι άνθρωποι απαντούν πάρα πολύ γρήγορα σε οτιδήποτε γράψεις. Όσο περισσότερους followers έχεις, τόσο πιο γρήγορα μαθαίνεται ό,τι θες. Θυμάμαι όταν πριν από κάποιους μήνες προωθούσαμε το single των Kabeedies, με το που ανακοινώσαμε ότι το single είναι διαθέσιμο για πώληση μέσω του site του συγκροτήματος οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 50%.

4) Αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για ενημέρωση σχετικά με το τι είναι της μόδας online. Είτε πρόκειται για νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέους δίσκους, συζητήσεις σχετικά με το MIDEM, νέα για τη μουσική βιομηχανία ή ακόμα ποιο είναι το καλύτερο μπουρδέλο του Λονδίνου (ναι, το έχω δει και αυτό!). Χρησιμοποιώ αυτόν τον τρόπο έρευνας το τελευταίο καιρό και ειλικρινά έχω βρει πολύ χρήσιμες πληροφορίες (και δεν εννοώ τα μπουρδέλα στο Soho...).

Όπως ασφαλώς και κάθε μέσο επικοινωνίας, έτσι και το Twitter θέλει ένα κάποιο σωστό τρόπο χρήσης. Γιατί δυστυχώς δεν υπάρχουν τα γνωστά software, όπως στο Myspace, τα οποία ανέβαζαν από μόνα τους friends, profile views ή ακόμα και τα plays (πώς νομίζατε ότι τόσα συγκροτήματα στο Myspace βρίσκονταν συνέχεια στα charts;). Πριν λίγο καιρό είχα μια σχετική συζήτηση με κάποιον που ασχολείται με τη διαχείριση του Twitter της EMI στην Αγγλία. Σύμφωνα με τον κύριο «Μπάμπη» λοιπόν, το καλύτερο που έχουν να κάνουν τα συγκροτήματα είναι να διαλέξουν ένα μικρό όνομα, να ενημερώσουν όσους περισσότερους μπορούν για να τους ακολουθούν στο Twitter, να συμμετέχουν σε όσες περισσότερες συζητήσεις μπορούν ώστε να γνωρίζουν καινούργια άτομα και τέλος να μην αναφέρονται συνέχεια στη μουσική τους, αλλά να προσπαθούν να κινήσουν το ενδιαφέρον με οποιαδήποτε πληροφορία θεωρούν χρήσιμη. Τουλάχιστον αυτός έτσι συμβουλεύει τους καλλιτέχνες της εταιρείας του, άρα κάτι παραπάνω θα ξέρει...

Και μιλώντας για πληροφορίες από γνωστούς του χώρου, ο Stephen Fray δημοσίευσε πρόσφατα μια λίστα με τo top-10 twitters τα οποία πρέπει να ακολουθήσετε αν θέλετε να μάθετε τα τελευταία νέα σχετικά με τη μουσική βιομηχανία. Παραθέτω τη λίστα παρακάτω και θα συνιστούσα να της ρίξετε μια ματιά, γιατί όντως είναι πολύ χρήσιμη και ενδιαφέρουσα. Την παραθέτω όπως ακριβώς την δημοσίευσε:

1) http://twitter.com/Mark_Mulligan @Mark_Mulligan
Bio: Vice President and Research Director with Forrester Research

2) http://twitter.com/mr_trick @mr_trick
Bio: By Day: Internet & Music person @ Large Corporate Brand™… By Night: Radio DJ, Webhead and infrequent Producer person

3) http://twitter.com/anthonyherron @anthonyherron
Bio: Muso, workaholic, label owner, app developer based in Birmingham UK

4) http://twitter.com/carlcorp" @carlcorp
Bio: The art of language and the language of art. The music of business and the business of music. http://www.sleeveface.com/

5) http://twitter.com/artistshouse @artistshouse
Bio: Helping Musicians and Music Entrepreneurs Create Sustainable Careers

6) http://twitter.com/dubber @dubber
Bio: Music and Online Media

7) http://twitter.com/seaninsound @seaninsound
Bio: http://drownedinsound.com/ Drowned In Sound

8) http://twitter.com/jonthebeef @jonthebeef
Bio: http://blackcountrygrammar.co.uk/ MP3 Blogger, DJ and Online Marketing bod

9) http://twitter.com/MyChemToilet @MyChemToilet
Bio: Shiny http://www.mychemicaltoilet.com/ music blog - flush with musical goodness, festival frivolity and video viralosity

10) http://twitter.com/gleonhard @gleonhard
Bio: Media Futurist, Author, Keynote Speaker & Presenter, Strategy Advisor, Blogger, Idea Curator, Musician…

Μετά από ένα πρόχειρο κοίταγμα, η μόνη ελληνική μπάντα που βρήκα στο Twitter είναι οι Flakes. Σας παραθέτω και το account τους: www.twitter.com/flakesband. Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε και το δικό σας Twitter.

Εταιρείες που ψάχνουν καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή.

 

Η SPACED OUT PROMOTIONS & MANAGEMENT είναι μια αρκετά γνωστή management εταιρία, η οποία βοηθάει καλλιτέχνες σε κάθε βήμα της καριέρας τους. Βρίσκεται στη δουλειά από τον Νοέμβριο του 2008 και από τότε πηγαίνουν όλο και καλύτερα. Αυτή τη στιγμή το roster τους περιλαμβάνει τους Capellas και τους Anger Management. Το μεγάλο κεφάλι της εταιρίας, Vince Wyatt, προσφέρει αρχικά έναν χρόνο συνεργασίας και ψάχνει για καλλιτέχνες που ξεχωρίζουν. Στείλτε ένα e-mail για αρχή και στη συνέχεια, αν σας ζητηθεί, ένα cd με τραγούδια.

Vince Wyatt, SPACED OUT PROMOTIONS & MANAGEMENT,
34 Hilary Road, Bilton, RUGBY, CV22 6ET. Tel +44 (0)7548 994835, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.myspace.com/spacedoutmanagement

 

Η MADE2DANCE είναι μια δισκογραφική εταιρεία με έδρα την Ολλανδία και επικεντρώνεται περισσότερο στη χορευτική μουσική (house, trance, electro). Ο γενικός διευθυντής της, Mauritis Dofferhoff, λέει ότι είχαν κάποια από τα τραγούδια τους στα charts της χώρας και γενικά ψάχνει καλλιτέχνες αυτή τη περίοδο. Στείλτε e-mail:

Maurits Dofferhoff, MADE2DANCE Records,
maurits@made2dance. www.made2dance.nl
www.made2dance-entertainment.nl

 

Η ARCLITE PRODUCTIONS έχει ιδρυθεί από τον παραγωγό Alan Bleay. Ανάμεσα στους πελάτες τους ήταν οι Magic Numbers και η KT Tunstall. O Alan ενδιαφέρεται για συγκροτήματα όχι μόνο για ηχογραφήσεις αλλά και συνεργασίες στη διαδικασία δημιουργίας κομματιών για εμπορικό ραδιοφωνικό τραγούδι. Τα κέρδη θα μοιραστούν. Στείλτε e-mail:

Alan Bleay, ARCLITE PRODUCTIONS, Unit 10, Latimer Industrial
Estate, Latimer Rd, LONDON, W10 6RQ. Tel +44 (0)208 964 9047,
Fax +44 (0)207 372 97464, mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.,
www.arcliteproductions.com

Περισσότερα την επόμενη εβδομάδα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα

FEATURED TODAY

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του ...

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των

HOT STORIES

Top