Η jazz swing του 1920 και του 1930, η ποτοαπαγόρευση, τα καπνισμένα καμπαρέ, οι αιθέριες γυναικείες φιγούρες και ένα κυνήγι απολαύσεων και ηδονών, αποτελεί το ιδανικό ηχοτοπίο του Waldeck. Ο αυστριακός παραγωγός και μουσικός έρχεται στην Αθήνα (Planet Music 17/5) για να μας παρασύρει στην εποχή του Καπόνε και σε ένα εκρηκτικά μελωδικό κοκταίηλ swing, tango και dub reggae.

Το όνομα Waldeck παραπέμπει σε ένα πριγκιπάτο της Γερμανικής αυτοκρατορίας, ενώ «waldeckers» ήταν οι μισθοφόροι του διπλωματικού σώματος. Όμως ο ίδιος πήρε το όνομά του από τον διάσημο ηθοποιό παππού του και αποτελεί έτσι, κατά ένα τρόπο, έναν σύγχρονο «μαχητή» της μουσικής. H πρώτη επαφή του Klaus Waldeck με τη μουσική γίνεται στην ηλικία των 6 χρόνων και σιωπηλός ένοχος είναι το πιάνο. Τα πράγματα, όμως, θα κυλήσουν διαφορετικά για τον ανήσυχο νεαρό καθώς η τυχαία διάλυση ενός πιάνου κατά την επισκευή του, τον κράτησε μακριά από τη μουσική στα 15 του χρόνια! Η ζωή τον οδηγεί στον κόσμο της νομικής και της δικηγορίας, για να τον απαρνηθεί σύντομα και να αφοσιωθεί σε αυτόν της μουσικής. Κατά τη διαμονή του στο Λονδίνο συναντάει τους μελλοντικούς και μόνιμους πλέον συνεργάτες, Joy Malcom (μέλος των Incongnito) και Brian Emos, ενώ στα 1996 επιστρέφει στην Αυστρία όπου διαγράφει μία δυναμική και επιτυχημένη πορεία με συναυλίες, παραγωγές (The Eclectic Sound Of Vienna Vols. 1, 2, 3), συμμετοχές σε compilations (Waldeck’s Gramophone Vol. 1 Swing and Champagne) και φυσικά 4 albums (Northern Lights/1996, Balance Of The Force/1998, The Night Garden/2001, Ballroom Stories/2007) και 2 remixed (Balance Of The Force Remixed/1998, The Night Garden Reflowered/2002).

Αφορμή για την παρθενική του εμφάνιση στην Αθήνα στις 17/5 αποτελεί ο τελευταίος του δίσκος, Ballroom Stories. Όλα ξεκίνησαν - όπως μας αναφέρει ο ίδιος - όταν ένας φίλος τού έδωσε ένα cd με 20 διαφορετικές εκδοχές του “Bei Mir Bist Du Schen” (Για μένα είσαι όμορφη), ένα κομμάτι που έγινε μεγάλη επιτυχία με τις Andrew Sisters το 1937 και βασίζεται σε ένα παραδοσιακό εβραϊκό τραγούδι. Τότε αποφάσισε να φτιάξει ένα album στον απόηχο των 1920s και 1930s γιατί πραγματικά αγαπάει αυτή τη μουσική και θέλει να της δώσει μία νέα πνοή, να την πάει παραπέρα. Θεωρεί ότι η μουσική αυτής της εποχής αποτελεί «προϊόν μιας υψηλής καλλιτεχνικής ποιότητας και της ψυχαγωγίας στο 100% του» ενώ την προσωπική του δουλειά προσδιορίζει ως μία «εκδοχή που ανήκει στον 21ο αιώνα και όχι απλώς μία αντιγραφή του ήχου των 1930s». Στην πολύ αυτή ενδιαφέρουσα διαδρομή ανακάλυψε την Zeebee (Eve Angel), μία καλλιτέχνη «δώρο εξ ουρανού», που ταιριάζει απόλυτα στο ύφος και την ατμόσφαιρα την οποία φανταζόταν, και που έχει χαρακτηριστεί από τα ΜΜΕ ως «η Billie Holiday του 21ου αιώνα», όπως μας πληροφορεί ο ίδιος.

Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για το μοναδικό στυλ του Waldeck και τα περισσότερα συγκλίνουν προς ένα βαθύ, πλούσιο μουσικό κολλάζ από jazz, swing, trip-hop, tango, techno και «εγκεφαλική» electronica. Από την άλλη, ο ίδιος «προσπαθεί να κινείται σε ένα ευρύτερο μουσικό πλαίσιο και ενδιαφέρεται πολύ να συνεχίσει, πατώντας γερά στην παράδοση της εβραϊκής μουσικής κι όπου αυτή τον οδηγήσει. Είναι πολύ περίεργος να δει που θα βρισκόμασταν μουσικά χωρίς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς ένα μεγάλο κομμάτι της χορευτικής μουσικής χάθηκε μετά τον πόλεμο». Εκτός από τον Waldeck υπάρχουν και άλλοι Αυστριακοί καλλιτέχνες όπως Parov Stelar, Fatima Spaar & Die Freedom Fries, Dunkelbunt, 78 Plus κ.α., οι οποίοι αρέσκονται να βουτούν σε αυτό το πλούσιο μουσικό μίγμα jazz, Balkan, manouche, funk, tango και electronica, γεγονός που τον ικανοποιεί βαθύτατα καθώς πλέον «η Αυστρία δείχνει ότι δεν διστάζει μήτε ντρέπεται να κοιτάζει προς τα πίσω ή προς την ανατολή. Ίσως και να μιλάμε για μία νέα αυστριακή μουσική σκηνή».

Εμείς πάλι λέμε να τον απολαύσουμε παρέα με πολύ αλκοόλ και τσιγάρα, το Σάββατο στις 17/5 μαζί με τη Zeebee - εμφάνιση-έκπληξη για το ελληνικό κοινό - και τη δική μας ταλαντούχα Όλγα Κουκλάκη ως support. Και οι εντυπώσεις έπονται...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured